Краси,
Информация за вагоните вече има предостатъчно. Това за което си прав, е че не е добре систематизирана. Аз бих съдействал на всеки, който реши да прави български вагон с всичката информация, която съм събрал.
Ясен е обобщил положението много добре. Модел на български второкласен вагон в момента няма. Чужбински модел, който лесно да свърши работа също няма.
Дряновските вагони (серии 15, 17, 47, 57) са много дълго време са гръбнака на БДЖ. Това прави събирането на български пътнически влак в 3-та и 4-та епоха, невъзможно.
С правилната цена, бих казал че има потенциал 20-30 човека да си вземат по 5-6 вагона.
За съжаление правенето на малосерийни модели е скъпо.
Би било хубаво всички, които се заинмавате с правенето на такиви модели, да се замислите за различни стратегии за намаляването на крайната цена към купувачите.
Например преди години, когато унгарците бяха на нашия етап от развитието си, се предлагаха много баузац модели, които човек да досглоби сам. Със съответните компромиси в качеството. Имаше и абсолютно долнопробни изпълнения, разбира се.
При италианците го имаше същото явление.
За мен настоящите цени са неприемливи и подозирам, че за много хора е същото.
Трябва да уточня, че скъпите ювелирни модели в 10-ина бройки са напълно валиден вариант, но това е съвсем друг сегмент от хобито, от който аз лично съм много далеч. Мога да се възхищавам на направеното, но цената е извън границите на разумното за мен.