Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
www.eaos.pl / истински професионалисти ...
Krasi Tankista:
Както обещах по нагоре, смятам да направя кратък обзор на продукт от тази фирма. Става въпрос за модела на ТЕМ2Б - съветски локомотив, който се използва и в България.
Тъй като темата е за професионализма на ЕАОС, ще се постарая да бъда максимално обективен и да посоча всички плюсове и минуси на модела, а и на фирмата като такава.
Пристигна добре опакован найлонов пакет в който имаше ето тези неща:
Извинявам се за качеството на първата снимка, но не мога да постигна по - добър резултат без бликове.
На пръв поглед не е лошо, но за съжаление се оправдаха опасенията ми, че модела е изработен от твърде тънка за мащаб Н0 алпака с дебелина само 0.2 мм.
От една страна това дава голяма прецизност на ецваните детайли, но от друга се получават халтави части, които се нуждаят от допълнително укрепване и подсилване. Обикновенно локомотивите в Н0 се правят от ламарина с дебелина от 0.3 мм и нагоре. Летите детайли са с приемливо качество и добре издържани размери - пасват на талигите от РОКО. Има и платки от Вейнерт, а така също и ваденки, които засега не знам за какво да използвам. За съжаление липсва инструкция, а като нейна алтернатива се предлагат само 9 снимки на небоядисания модел, изпратени по електронната поща. Това обаче не е достатъчно и се наложи спешно да се запозная с конструкцията на прототипа в подробности.
dred77:
Това не е ли инструкцията: http://www.eaos.pl/files/2013/02/instrukcja_sm48.pdf?
Платката: http://www.eaos.pl/files/2013/09/Instrukcja-monta%C5%BCu-elektroniki-na-p%C5%82yteczce-do-SM48-w-H0.pdf :hi:
Krasi Tankista:
Да това е инструкцията, но на ТЕМ2. За съжаление двата локомотива са различни, а разположението на дребните детайли върху еца на единия и на другия модел е съвсем друго. Основните разлики са в коша и кабината на дизела. Също така се предлага и друг монтаж на двигателя и тн. Талигите се взимат от М 62 на РОКО но възлите за окачването им са някак много дърводелско предложение. Оказа се, че двигателя също е неприложим защото не подхожда по размери и геометрия - трябва да се мисли за алтернативен. Най вероятно ще е някоя Машима, но още не съм решил.
Ето част от фотоинструкцията:
Krasi Tankista:
При внимателното разглеждане на снимките се забелязват изкорубвания на определени части от локомотива. Особено осезаеми са те върху пътеходното, което е един от най видимите елементи на машината. За съжаление не успях да установя има ли версия на прототипа с гладко пътеходно или просто ЕАОС са си го спестили. Така или иначе аз няма да правя рифеловано на този модел.
Ето какво трябва да се получи, като краен резултат:
И тук прави впечатление, че пътеходното е изкорубено. Явно ще се наложи много да се внимава с този проблем. Той възниква от термичните напрежения по време на запояване и мното трудно може да се контролира. Въобще през цялото време не мога да се отърва от мисълта, че модела е проектиран за сглобяване от хартия, а не от метал. То и дебелината на материала а и плоското излъчване на детайлите навява именно това.
Истинският локомотив определено е по - релефен:
Krasi Tankista:
Като се опитах да позапоя шасито се получи нещо такова:
Проблемът с изкорубването наистина се контролира трудно, но горе - долу резултатът е приемлив. Появиха се обаче други проблеми и то доста неприятни. Местата на спойките трябва да се почистват ръчно. Заради изключително тънкия материал, не може да се използва нито шливоваща машина нито пясъкоструене.
Последното не може да се употреби и заради това, че плоските детайли ще потънат и изкорубването ще се засили още повече. Друга тема е че локомотива се получава много лек и всички кухини трябва да се запълват с нещо тежко, както съм направил с резервуара.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия