Siemens показа в България „най-интелигентния“ си локомотив (снимки)
Той е собственост на транспортната компания PIMK Rail и е първи по рода си в страната ни.

Siemens Mobility показа в България най-интелигентния си локомотив Smartron, наречен „Роксана“. Машината бе представена на специално събитие в четвъртък на Интермодалния терминал в Пловдив. Локомотивът е разработен на база на платформата Siemens Vectron и през миналата година бе представен на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Тежащият 83 тона Smartron се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, максимална скорост 160 км/ч и мощност от 5.6 MW.

Първият локомотив от серията е закупен от компанията PIMK Rail, която стана и първият български жп оператор, сдобил се през 2016 г. с нов Vectron на Siemens. В момента тя оперира с три такива локомотива.
Първият локомотив от серията Smartron® в България е закупен от PIMK Rail, за да поеме товарните железопътни превози на компанията. "Ние искаме да създадем история, затова се обръщаме към историята. Всички наши локомотиви носят прабългарски женски имена – Калина, Роксана, Ахинора, Пресиана", подчертава Пенко Несторов, съсобственик на PIMK.
След получаването на необходимите разрешения за употребата му в България и Румъния най-интелигентният локомотив в железопътната индустрия вече може да оперира на двата пазара. Румънският жп оператор E-P Rail също вече закупи четири локомотива Smartron®
По време на церемонията първата българска и първата румънска компания - собственици на Smartron®, в лицето на PIMK Rail и E-P Rail получиха специални подаръци от Siemens Мобилити – умалени модели на локомотива.

„От името на Siemens Mobility искам да поздравя нашите партньори и приятели от PIMK Rail за добрия избор. Досега Siemens Mobility е пуснала в експлоатация 750 локомотива Vectron и Smartron с регистриран общ пробег от над 220 000 000 км. PIMK Rail е първият жп оператор в България, който разполага с електрически локомотиви Vectron и Smartron“, заяви д-р Михаил Маргаритов, главен изпълнителен директор на Siemens Mobility България.

Той припомни, че от десетилетия Siemens работи за модернизирането на българските транспортни системи и подвижен състав, внедрявайки най-новите технологии, изпитано ноу-хау и надеждни решения, сред които влаковете Desiro, доставени за нуждите на държавните железници, и новите мотриси Inspiro за 3-ти метродиаметър на софийското метро.

“Сега правим следващата важна стъпка. Вярваме, че първият Smartron на българска земя ще даде своя принос в ежедневната спедиторска дейност и бизнес на PIMK Rail“, посочи д-р Маргаритов.
