Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

Ревю на хопер-дозатори в 1/87 на фирма „Albert modell“ - първи впечатления!

<< < (16/22) > >>

pavlinbg:

--- Цитат на: pach link=topic=5264.msg120604#msg120604 date=1610404143 ---За всички които не са си направили труда да прочетат
наредбата за експлоатация на вагони "хопер-дозатори",
в системата на БДЖ, в последствие НКЖИ, трябва да
се направят две уточнения.

Вагоните са поръчани и получени във вида който са
предпочели от съответните органи на цели композиции,
от по десет броя (обща кубатура на товара  33Оm3).

Заради спецификата на производителя,
предвидил да работят в тази комплектация,
която е задължително да не се нарушава,
то само двата крайни вагона, или още наречени
по аналогия - "вагони водачи", са съоръжени с буферни
комплекти съгласно стандартите за експлоатация и движение,
на вагони по железопътната мрежа на България.

Това задължително изискване е изрично шаблонирано
както на оригиналните композиции, така и тампонирано
на нашите модели в НО. Ако ги вадите от кутиите, или редите
само за снимка, или витрина, би трябвало също вече да
сте го забелязали това!

Съответно, такива буфери на вътрешните вагони,
не са необходими, тъй като всяка композиция е поръчана
 и  комплектована (от 1О броя) още при  производителя и
в цялостен вид, получена от потребителя. В този комплектован  вид се експлоатира под различни номера, присвоени на всяка
композиция. Степенки (стълби) обаче си имат всички, за да могат
безпроблемно и безопасно за персонала, да се управляват
клапите по време на разтоварване.

Колкото до моделите от фирмата, за българските варианти,
както съм отбелязал, още на първата страница от тази тема,
(в ревюто) са само надписани с българските означения.

Самите вагони са си пълноценно комплектоватни с буфери
и могат да се скачват и движат сред други като самостоятелни единици.

За "броячите на нитове" е оставена възможност да се развихрят,
като си комплектоват, ако искат цели БГ композиции от по десет
броя, които обаче са закупени едновременно или с гаранции от
продавача, че са с еднакви номера на композицията.

Освен това, трябва и допълнително тунинговане като махане на буферите и снабдяването им с автосцепки от безбуферни вагони (руски, американски и подобни). Със сигурност има и още за тунинг, според индивидуалните изисквания на всеки който го прави.

Може би от фирмата производител на моделите, не са искали да
"задължат" хобистите да "изкупят" вагони от еднакви композиции,
комплектовани поне чрез два различни комплекта - един (или
максимум четири) комплекта от вагони с автосцепки и един (минимум) комплект от вагони с буфери!?

От друга страна, пък фирмата производител на моделите,
вече пуснаха вагони с буфери, но с различни номера на
композицията!!! Нещо ...или ние (аз) или от фирмата, не е ясно
маркетинговото проучване и съответната пазарна стратегия...

Иначе за целите на моделизма, тук може би трябва да
се намерят наредбите (или заповедите) по които са
номерирани композициите, за архивите, пък и в помощ
на желаещите моделисти.

Или имаме до тук много снимки, по които сме изяснили няколко
номера на композиции (би било хубаво и на отделните вагони)
и съответно, гарите (секциите) им на домуване:

- N16, от Карлово - НКЖИ.
- N17, от ......
- N23, от Пловдив - НКЖИ.
- N38, от ......
- N...., от ......
 bg&flag



--- Край на цитат ---

Пач, поздравления за труда, който си вложил в тази тема, но последната ти публикация е неясна, поне за мен. Не ми става ясно какво означават думите "комплектация", "шаблониране" и "тампониране" (като значение употребено в контекста), както и това, в крайна сметка според теб нашите хопери могат ли да са с буфери от двете страни или не?

Величко:
Ето цветовете, на който му е интересно:
Чл.67. Вагоните „хопер-дозатори”, собственост на ДП „НКЖИ” трябва да бъдат
боядисани, както следва:
1. рама, ходова част, функционен вентил, механизми и устройства – черни – RAL
9011;
2. кранове и съединителни муфи от гумените съединителни ръкави на
въздухопровода за автоматичната влакова спирачка – червени – RAL 3020;
3. ръчна спирачка – червен – RAL 3020;
4. крановете и съединителните муфи на гумените съединителни ръкави на работния
въздухопровод от пневматичната система на разтоварващото устройство
задължително се боядисват с жълт цвят – RAL 1023;
5. кош – жълти – RAL 1023.

А тук е упоменато за самия състав на композицията, цитирам без собствени интерпретации  ;D
Off-Topic:Чл.26. (1) Вагоните „хопер-дозатори“ могат да се движат в състав на влак само в
композиция, състояща се най-много от 10 вагона, като първият и последният вагон трябва да
бъдат оборудвани с буфери и винтов спряг.
(2) Когато първият и последният вагон не са оборудвани с буфери и винтов спряг,
композицията се огражда с „вагони-водачи“, при което съставът и се увеличава на 12 броя (10
вагон „хопер-дозатори” и 2 броя вагон-водачи). Вагон-водачите задължително трябва да имат
два въздухопровода –„ работен” за 8 бара и за спирачната система.
Чл.27. Разрешава се към композиция от вагони „хопер-дозатори” да се прикачва
допълнително „служебен вагон” за превозна бригада и операторите на разтоварно-дозиращо
устройство.
Чл.28. Във всяка композиция на всеки четири вагон „хопер-дозатора”, задължително
един трябва да има изправна ръчна спирачка.
Чл.29. Увеличаване или намаляване на броя на вагон „хопер-дозатори” в една
композиция може да става само с разрешение на ръководителя на поделението, стопанисващо
вагоните.
Чл.30. Композиции от вагон „хопер-дозатори” се движат като работни влакове. В един
влак могат да се включват две и повече композиции, в зависимост от нормата на локомотива.
Чл.31. Скоростта на движение на работните влакове се определя съгласно книжкаразписание, но не повече от 70 km/h.

vesko76:
https://drive.google.com/drive/folders/1sKMq-MzZlcwW1TY5AZOVGEtAhdilcBIn?usp=sharing  Тук има инструкция за работа с вагон хопер-дозатор включително и начина за номериране на компузиция и отделен вагон.При интерес проверете и кои вагони са с автосцепка и кои с винтов спряг.

vesko76:
Още едно уточнение.На руските вагони има работна площадка само от едната страна на вагона.

dred77:

--- Цитат на: dred77 link=topic=5264.msg116491#msg116491 date=1568134525 --- Вероятно много от вас са виждали този PDF: https://www.rail-infra.bg/upload/291/Instrukciya%20i%20prolojeniya.pdf.
 Има схеми на Полските и Руските дозатори, кажи речи най-отдолу са описани надписите, по вагоните - шрифт, размер, и т.н.  :hi:

--- Край на цитат ---
   В по горният докумет, може да се видят повечето особенности-боя, надписи-големината и значението им, конструкция, как работят, как се връзват с  пневматиката на локомотива, всяка ръчка какво прави,   има схема на всички управлявани и управляващи блокове. Наредба как се куплират по 10 и т.н.

--- Цитат на: vesko76 link=topic=5264.msg120618#msg120618 date=1610472518 ---Още едно уточнение.На руските вагони има работна площадка само от едната страна на вагона.

--- Край на цитат ---
Има схема и на двата вида вагони-Руски и Полски, и според мен и двата вида имат по 2 площадки, руският е леко по-къс.  :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия