Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model
Ревю на хопер-дозатори в 1/87 на фирма „Albert modell“ - първи впечатления!
pach:
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5264.msg120606#msg120606 date=1610422598 ---Само ще кажа, че има и композиции с буфери от двете страни на всички вагони.
--- Край на цитат ---
Да, така е! Вероятно са комплектовани (ако са руските) от разкомплектовани композиции, както предполага Джопето.
А може би са полските модели, а те май са си с буферните комплекти още от самото производство.
Въобще хубаво би било да се изяснят тези аспекти, с още повече
снимки, наблюдения и видеоматериали. Както и разбира се
лични впечатления, от местата, на които се извършват ремонтно, възстановителни дейности и или реализацият на нови трасета.
Сещам се за едно такова което е актуално.
Около Побит камък, като се надявам Грег да ги забележи овреме
и заснеме подробно и от близо (надписите) с дрона и или друга техника!
bg&flag
ПП. Дред, точно това (от теб го знам :hi:) имах предвид по горе,
като съм казал (грешно) "наредба"!
Всъщност това е "Инструкция за експлоатация на...... ".
От там съм извадил тези сведения, и да - там е указано
и кое, в какъв цвят трябва да бъде боядисано с точния RAL номер.
Мисля, че полските освен, че са малко по-дълги (35Оmm)
и събират малко повече като обем. За площадките ще проверя
допълнително. :scratch_ones_head:
pach:
--- Цитат на: pach link=topic=5264.msg120621#msg120621 date=1610481964 ---
...... За площадките ще проверя допълнително. :scratch_ones_head:
--- Край на цитат ---
Както любезно ми обърна внимание vesko76 ( :hi:) още в първата страница на темата съм качил и снимка на вагон, само с една площадка!...и няма косвени данни да е била там и демонтирана.
Поне няма такива следи на липсващи части от площадката и стълбичките.
Даже талигата ми се вижда, че седи някак странно ...(?)
pach:
--- Цитат на: pavlinbg link=topic=5264.msg120609#msg120609 date=1610437315 ---Пач, поздравления за труда, който си вложил в тази тема, но последната ти публикация е неясна, поне за мен. Не ми става ясно какво означават думите "комплектация", "шаблониране" и "тампониране" (като значение употребено в контекста), както и това, в крайна сметка според теб нашите хопери могат ли да са с буфери от двете страни или не?
--- Край на цитат ---
Прощавай, твоят пост някак ми е убягнал до сега! :hi:
Шаблониране - извършва се на оригиналния подвижен състав от БДЖ (НКЖИ) посредством картонени шаблони за
коректни надписи, съгласно нормативните размери на букви и
цифри по съответната наредба със съответната (най-често бяла) боя. Така се правят почти всички служебни надписи по подвижния състав включително до ревизионните дати.
Тампониране - това пък обикновенно е начина по който,
се слагат същите надписи на нашите модели. Извършва се,
посредством т.н. "меки" тампони, които взимат определено количество боя чрез натиск на хигроскопична гума върху
трафарет (вид предпазна маска) с последващо отпечатване върху
модела, пак чрез натиск. "Меки"-ят тампон позволява отпечатването на надписите дори и върху релефни повърхности.
(само отчасти, до определени "неравности" де)
Комплектация - обикновенно означава събиране на едно
място, в едно време, на всичко необходимо като съоръжения, инструменти, части, документи, дейности и други, които сами по себе си са самостоятелни
единици, но събрани заедно (комплектоване) способстват за извършването на определена дейност или формирането на определена работна система.
В този случай с хопер-дозаторите, за да имаме работоспособна
композиция съгласно инструкцията за експлоатация, трябва да имаме сбор от вагони, които трябва да бъдат скачени заедно по десет, със скачени въздуховоди (тук са две отделни системи - спирачна и работна) и още куп други изисквания (тест, персонал и т.н.) които взети заедно, позволяват да се извърши правилно и безопасно работата.
Впрочем по инструкция, в момента на насипно-разпределителната работа,
трябват да бъдат активни само два вагона (т.н. "двойка").
Не ми стана ясно съвсем, дали само двата се превеждат в работно (един вид "приклякат" по ниско) или транспортно състояние, или цялата композиция... :scratch_ones_head: (?)
Но една композиция се състои от десет вагона, като двата крайни само, може да са с буферните комплекти и винтове спрягове.
Ако двата крайни нямат такива, се скачват с други вагони-водачи според същата инструкция.
Това до тук се отнася за вагоните в оригинал.
За моделните вагони, това си е по усмотрение на моделистите и
доколко всеки един иска да има модел на вагон (или цяла композиция) максимално близко до реалността (или пък не).
Колкото до това дали всички (в оригинал) имат или не
такива буфери (а както се оказа и по две площадки) зависи от конкретната композиция.
Което впрочем зависи и от страната производител на вагоните.
Предполагам композиция от полски вагони си има всички буфери, а композиция комплектована с руски вагони - само двата крайни вагона.
Точно за това приканих да съберем повече снимки, клипове и
други сведения, за да си изясним в подробности данните на
наличните (максимум) или поне някои (минимум) български
композиции с хопер-дозатори.
Та така... :drinks: bg&flag
jopeto:
Както бях, написал има и вагони от този тип със скосени рами, тази е точно такава! За това ти се струва по-различно всичко. Има и с правоъгални рами. Какво, повече да се обяснява!? Човекът обясни и за площадките. Има много комбинаци от тия ке__фи, от които 70 % не функционират нормално. Какво, толкова сте им се вглеждате, не знам !? Първо сдйелано, после претърпяло ТНТМ от българин! Двоен грандиозен проблем! :blink: :blink: :blink: Хем, първо преживяло аборта на майка му, а после го лекувал патолог! :ok: :ok: :ok: Иначе не може да им се отрече, че това са най-интересните вагони, като външен вид, търкаляли се по българските релси.:good: :good: :good:
KRAKOMOBILA:
--- Цитат на: jopeto link=topic=5264.msg120625#msg120625 date=1610491906 ---Както бях, написал има и вагони от този тип със скосени рами, тази е точно такава! За това ти се струва по-различно всичко. Има и с правоъгални рами. Какво, повече да се обяснява!? Човекът обясни и за площадките. Има много комбинаци от тия ке__фи, от които 70 % не функционират нормално. Какво, толкова сте им се вглеждате, не знам !? Първо сдйелано, после претърпяло ТНТМ от българин! Двоен грандиозен проблем! :blink: :blink: :blink: Хем, първо преживяло аборта на майка му, а после го лекувал патолог! :ok: :ok: :ok: Иначе не може да им се отрече, че това са най-интересните вагони, като външен вид, търкаляли се по българските релси.:good: :good: :good:
--- Край на цитат ---
При добра поддържка, вагоните си работят много добре. Разтоварвал съм 5-6 пъти и лично съм наблюдавал как се случват нещата. Даже като имам време, мога да сглобя едно видео към 30-40 минути - как работят Хопер-Дозаторите.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия