Венсеремос Корифеи!
Бяхме се зарекли с Васко МАШИНИСТа де не показваме този модел, докато не го докараме до ниво, на което с дори с ЯМР не могат да бъдат открити дефекти в структурата на полилактида ( моля, да бъда извинен от инженер-химиците, ако използвам неправилен термин, ама се допитвам до Гугъл преводач):

Провокирани бяхме, обаче, от безбрежния океан информация относно правотоковите двигатели с магнитен статор и по-скоро имат ли те почва у нашите играчки (па макар и за по няколко стотин евра). Та, представям на многоуважаемата публика един, на този етап изглеждащ все едно дялан с ръчна фреза модел на легендарния и любим на всички деятели на ЖП делото локомотив - БДЖ серия 04. Много хора биха опонирали, че номер 118 не съществува, тъй като са произведени само 50 бройки и е логично броенето да свърши с номер 50. Уловката е следната: взехме един дърт локомотив (да не се обиждат хората, чието ЕГН започва със 7 или по-малко - включително и аз) BR 118, използвахме малко коефицент за спомагателен мащаб - 1.08975392, приложихме го върху една коруба на Легендата 04 и получихме това:

За тези, за които външността не е достатъчна, ами искат да знаят, аджеба, силикон ли е, истински ли са прилагам още малко снимки от джигера на 04.118:



Не е нужно да си специалист, за да забележиш малкия, грозен двигател, все едно взет от епилатора на някоя кифла. Точно така! Не е нито Mabuchi, нито Mishima, нито някой си там засукан-немски-мотор-правен-от-араби-гастарбайтери, ами си е класически, оригинален, произведен в Китай и продаващ се за 1,5 долара с безплатен транспорт до България DC 130.
Но това не е всичко....епилатора, който изкормихме за да вземем донор не беше един, ами цели два:

Наложи да подменим захранването - тези боклуци дърпаха 4 ампера ток при 75% натоварване. Сега сме с 30 ампера захранване на трасето и ни дреме на шапката. При толкова мощност ни трябваше елемент, който да послужи като черешката на тортата. И VOILA - дойде си от само-себе си:
"Куката на Рон Джереми" - така се казва този елемент. При мощност от ...не ми се смятат ватовете - 4 ампера по 10 волта...срамота е да имаш толкова мощност, а да ти е еластична куката...
Както е известно, в нашето елитно хоби представители на обратния пол са рядкост ( не смея да твърдя, че липсват въобще), та тестването на Куката на Рон Джереми се оказа предизвикателство, още повече че с Васил седим сами в лабораторията до късни доби. Добре, че има CCTV, та всичко, което пиша може да бъде доказано и подкрепено надлежено видео материал, и най-важното - съвестта на двамца ни е чиста...
Спасителната сламка се оказа един подарък от нашия приятел - Иван от Казанлък - литър бутилка Джим Бим в комплект с чаши. Тестовете започнаха:
https://youtu.be/WT45G4lppHAИ се оказаха доста успешни. Теглото на товара беше малко над 1500 грама, баирът е между 3,5 и 4%. Друго си е да имаш Куката на Рон Джереми, два мотора DC 130 и сцепно тегло от 980 грама. Не споменах ли теглото преди малко ?!?!?!? Добре, че успях да за'пра Васил на 980 грама, иначе щеше да го тъпче с олово, докато стане 4 кг.
И така, уважаеми корифеи, достигнахме до следното умопомрачение: Ако имаш добро оборудване за винтов впряг и след като разтовариш 150-200 гр от обемното тегло на товара всички отклонения от мащаба започват да ти се струват като разклонения.
П.п. Адри беше писал в една друга тема, за едни хопери да бъдат натоварени с кашу, фастъци, бадеми и всякаква друга храна за катерици....Та ако има нужда от яка машина, дето да ги влачи, барабар с огнената вода - Куката на Рон Джереми е винаги в готовност да закачи поредния вагон.
Венсеремос!