Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

БДЖ Oppeln 3 ep. Exact train 20290

<< < (7/8) > >>

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=5282.msg117243#msg117243 date=1577401774 ---...
За мен данните са описани правилно. А в последователност:
Дължина по буфери, следва минимален радиус, следван от комплектация с колооси за различните системи. Нима радиуса или общата дължина, също може да се подменят, като колоосите, както прочиташ ти ТТ данните?
...

--- Край на цитат ---

Пламене, не знам дали точно на теб трябва да ти се обяснява какво е написано в инструкцията: както ТТ данни, така и кои колооси са подходящи за да си СМЕНИШ оригиналните с такива, каквито ти трябват - RP-25, FINE-25 или Maerklin. И са написани не за нещо друго, а защото колоосите НЕ СА такива, каквито би трябвало да са: на всички вагони от този период диаметърът е 1000 мм, т.е. мащабно 11.5. Което производителите заменят с малко по-малки (11.3) за да може визуално с ребордите да изглежда съразмерно. На този вагон обаче са 10.5, което е с 10% по-малко и визуално се разпознава много добре в съседство с друг G вагон. Както и височината, която не виждам дмисъл да повтарям със снимки, след като немците са писали преди 5 години за това.

Темата е за този БДЖ вагон. Направих представяне за това, което видях с очите си, подкрепено с няколко некачествени мои снимки. Вярно е че вложих доста лична трактовка и оценка, но бях силно разочарован от това, което получих за парите си, и мисля че нищо не съм изопачил или излъгал.

pach, пак към теб, сам си отговори "има ли тема, която не е разводнена и омешена ...". Самият ти в момента я разводняваш и омазваш! Извинявай, но не знам какви са тези "твои впечатления", за които си писал по-горе - касаещо лесното махане на покрива (който според мен е най-здраво залепеният детайл от вагона), 200 и кусур части, 89% вярната спирачна система и т.н.

Поради празниците имах удоволствието да разгледам подробно тази моя последна придобивка, БДЖ Oppeln. Имам намерение да пусна още някои снимки с обяснения кое как е направено и защо така се е получило, прикрепено със снимки.

Нямах (и нямам) никакво намерение да омаловажавам труда на Адриан, въпреки че не разбрах защо той отдавна не се похвали с това. Но не искам да си премълчавам това, което е виждам в ръцете си. Всеки сам може да си направи изводите и преценките. Ако някой не е съгласен с това, което съм показал, ще е добре да го подкрепи с нещо, а не с "моите буфери работят добре". (по-късно ще напиша колко точно добре работят моите и защо).

pach:
Митко, разбирам неудоволствието ти от изработката на вагона,
което и аз споделям, за това и ти дадох оценка "+" с коментар, че
 най-после някой се престраши да прави ревю. Тоест да извика,
че "царя е гол"!!! Адриан преди месец (там някъде) ме помоли да му правя ревю, което аз отлагах, защото нямаше да е по различно,
от твоето.

Отварям скоба:
Има още един човек, който чака ревю на чисто негово произведение,
но както и да го гледам (произведението), нищо не му е както
 трябва, от всякаква гледна точка и няма какво повече да кажа.
То е така сбъркано исторически на външен вид, че обезсмисля
всичко. А като знам кои хора са в тази компания (на производителя му) просто ревю няма да му правя, за да избегна
излишно нагнетяване на някакъв измислен спор в този форум,
прерастващ често в нецензурни обиди из мрежата.
Затварям скобата!

Просто се опитах да допълня с мойте впечатления, това което
си писал. Не съм броил частите, а с числото  2О8 (костите в човешкото тяло според Холивуд) исках да отбележа, че просто е доста детайлен. В движение добавих и данните от листовката,
като смятах за указателни към ревюто.
И с почна една....да ми показват прото87, сякаш преди години,когато някои ги нямаше във форума, не съм аз показал и коментирал цялата система на прото87, които спомням си тогава, Гугъл превеждаше като "прабългари" явно заблуден от малкия си опит и подведен от думата "прото".

После качих и сканирана листовката, щото е добро допълнение за ревюто (така съм сметнал) и потвърдих твойте изводи, щото колоосите са по НЕМ.

Покрива действително е сваляем, иначе защо ще го лепят!(?)
Има вагини при които той е едно цяло с коша на модела и това затруднява работата по евентуално "суперосване" ако някой иска да си го прави.

Накратко смятах, че и аз мога да споделя
впечатленията си като принос в темата.
Та чак аз се оказах разводняващия ревюто....
Но щом това е така и възбужда някой,
моля администратора, да изтрие мойте постове от нея!
 :hi:

ПП. Вярно я разводних с горната скоба.... :blush2:

mitko0888:
Може би последна част от представянето.

Както Краси предположи, взех да чета за този вагон след като си го купих, а нен преди това. Оказа се че има сравнение на 4 модела в Eisenbahn Magazin No 5 от 2016 г. И без други надписи веднага се познава кой е вагонът на Exacttrain. Не било само моя сега да е така ...

С 1 съм показал непочистената отливка. Снимката е от списанието, на моя вагон е по-напред в темата. С 2 се виждат двете излишни дупки. Има и още една от другата страна на вратата. С 3 се вижда грозното залепване на дръжките. 4 са въпросните издатъци, несъществуващи на оригинала, и направени с друг цвят, сигурно за да са по невидими.



Разбира се списанието дава и вид, в който добре се вижда височината - 5. Нещо, което само споменах в бързината - номер 6 показва как са направени стъпалата. Добре че го видях в списанието, мислух че на моя са залепени накриво. А пък те са си били такива по замисъла на хер ...



От другата страна - отново грозната закачалка, излишните дупки, кривите дръжки. Обаче дължината между осите изглежда вярна, макар и дребна. Защо на нашия е сменена на 4.00 метра - не знам.



Сега малко за това как е направен вагона и как се разглобява. Погледнато отдолу се виждат доста детайли. Всъщност 1 е някаква щанга от спирачната система, една пластмасова пръчка залепена в две точки към рамата. 2 е вторият независим детайл от спирачната система - сп. цилиндър с елементите покрай него, както и дългата пръчка която стига до едната колоос. Този детайл също е залепен в две точки за рамата.
Рамата наистина е метална. Не знам какъв материал. И именно заради това този детайл 2 при мен се отлепи само от разглеждането на вагона (лепен е със същото белезникаво лепило за пластмаса). Останалите елементи от спирачните "детайли" са отляти заедно с рамата.

Номер 3 е един детайл, с който са изработени и четирите спирачни колодки (как ли се наричаха ...). Детайлът е захванат с четирите винтчета, които се виждат покрай колооста. Както се вижда на една от първите ми снимки винтчетата на моя са леко пренатегнати, което е усукало настрани тези елементи от спирачката. Това си го оправих елементарно, като просто разхлабих винтчетата и при стягането им с една пинсета придържах спирачките в правилното положение.

Номер 4 е втори детайл, който представлява двете букси на колоста и се държи за рамата със същите тези 4 винтчета.
При развиването на винтчетата тези два детайла се вадят, и тогава се вади и буферната греда - в комплект с буферите и стъпенките към тях. Всички тези черни пластмасови детайли са от някаква доста жилава и лъскава пластмаса, не прилича на тази от коша, не успях нищо да счупя, въпреки че се опитах тук - там да оправя формата на някой детайл. Но неуспешно - буферната греда от едната страна е крива, затова и буферът стои накриво - номер 7 на следващата снимка, но не успях да го изправя. Не знам дали няма да стане със сешоар, или горещ въздух.

Номер 5 са четирите щипки, с които към черната метална рама е захванат подът на вагона. Въпросният маслено кафяво зелен детайл. Тези 4 щипки не успях да отворя с леки движения, а и не ми трябваше. Не посмях да напъна повече, защото материалът на пода изглежда съвсем друг. За сметка на това има още 4 щипки - номер 6 - с които кошът е хванат за пода. За пода, а не за рамата. И понеже подът е от много тънка пластмаса, конструкцията става доста паянтова. Та тези щипки се отварят едва ли не от само себе си, само с леко подпиране с клечка за зъби и кошът е свален. Монтажът е малко по-пипкав, тъй като трябва да се наместят и въпросните зелени подпори за да захванат подвижните врати. Но всичко това става за секунди и без никакви щети.



Така стигаме и до снимката на рамата с пода. (с кривия буфер). При извадена буферна греда се оказва че пружиниращите буфери наистина работят, и то много добре в цялата си работна дължина (малко под 2 мм на буфер). Не че ми е толкова важно, но във всички проспекти се хвалят именно тези работещи буфери. Средната част е подпряна на пружинка, а опашката е захваната с въпросния щифт - едно медно телче. Но в сглобено състояние тази опашка почти опира в металната рама. С моя цифров приятел измерих дължината между буферите, след това натегнах шублера за да видя колко се мърдат. Делено на две (заради двата буфера) - получи се ход на буфера от 0.23 мм. Не е правописна грешка. На практика буферите не са работещи / пружиниращи, а само леко се мърдат. Мога да изпиля рамата зад буферите, с флексчето, т.е. дремелчето, но тогава ще погинат гнездата за 2 от въпросните винтчета. Всъщност тези детайли с винтчето не е нужно да са разглобяеми, може и да се залепят за рамата, рамата да се изпили и тогава буферите наистина ще работят. А кривата греда мога да я залепя за рамата и ще се изправи ... (някой ден). Механизмът на куплунзите остава между рамата и пода, така че със залепянето на тези две пластмаси за рамата нищо няма да загубя, но ще имам наистина работещи буфери.



И идва поглед отвътре. Покривът е захванат с добре виждащите се и през вратите щипки 8. Обилно залети с лепило, което на моята първа снимка съм показал как е излязло чак отвън на стената на коша. Номер 9 е въпросният кара таван, което всъщност е от самия кош на вагона - една цяла отливка. Вижда се какъв цвят е. Номер 10 е един хитър детайл, не знам дали е боядисан или си е кафяв, но отвън се вижда като релса / перваз над вратите. Всъщност отвътре между този детайл и между тавана 9 се плъзга Г-образно удължение на вратата, така вратата се отваря като се плъзга в горната си страна. Отдолу е подпряна на описаните преди два пластмасови зеленикави израстъка.
И накрая 12. Оказва се че челата на вагона са отделни детайли, които са залепени за коша. Като че ли добавянето на спирачна будка трябва да промени и челото ...



Мисля че стига толкова за това вагонче.

toniemi:
Тук в този сайт , като кликнах върху снимката в голям размер,успях да видя разликата в цветовете и качеството на дръжките.... :angry:

https://naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=7095&sid=8d79445785a28b2a43d465e400e220e3

pach:
https://youtu.be/HpdOVNTbe_U?si=6W8dumkADIt5waa1

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия