Автор Тема: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие  (Прочетена 13419 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Български завод превърна стар локомотив в най-екологичния в Европа

OFFNEWS
29 октомври
2019 в 07:27 | 6813 |



Русенският локомотивен завод "Експрес Сервиз" извърши изключително иновативна модернизация на дизелов локомотив, която е новост не само у нас, но и в цяла Европа.

"Оставихме най-доброто от оригиналния локомотив V60, но заменихме морално остарелите агрегати с нови, построихме изцяло нова по-добра и комфортна кабина. Разбира се, най-значимото преустройство е замяната на двигателя с най-новия модел дизелов двигател на Caterpillar - C18 Stage V (представен преди броени месеци)", разказа пред OFFNews Цветелин Колев, мениджър в русенския жп завод.

Той обясни и че липсата на резервни части за тези локомотиви и затрудненията при поддръжката и ремонтите им са факт от години.

"В Германия отдавна не се произвеждат части за двигателя 12KVD, липсват части и за другите агрегати. Локомотивите страдат от зле конструираната си охладителна система, слаб дебит на въздушния компресор, морално остарялата електрическа инсталация и използването на правотокови мотори", разяснява специалистът.

В Германия от модела V60 са произведени над 2000 броя и той е разпространен в цял свят (дори Египет и Китай), а в България са доставени близо 300 такива локомотива.



"Заводът ни е бил винаги лидер в ремонта и поддръжката на V60 в България, но виждаме, че серията локомотиви, в този си вид, няма бъдеще. За да им дадем нов живот, предприехме най-голямата изобщо правена в Европа модернизация. Инсталирахме най-новия и екологичен дизелов двигател, който е със сходни параметри на оригиналния 12KVD, инсталирахме винтов въздушен компресор с двоен дебит, подменихме охладителната система с нова, изградихме нова климатизирана кабина с подобрена видимост. Запазихме, обаче, доказаните през годините ходова част и трансмисия. Намираме ги за особено подходящи за маневрена дейност, а вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас", каза още Колев.

След пълната промяна машината постига изключителна енергийна ефективност - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).

"Това ще помогне на маневрените оператори да подобрят услугата си, а техните машинисти ще могат вече да работят в по-удобна, просторна и климатизирана кабина. Подобрената видимост и нива на шум и вибрации ще облекчат маневрения персонал", изрежда предимствата на ремонтирания локомотив мениджърът на русенския завод.



При модернизацията е обърнато и специално внимание на екологията и чистотата.

"Нашето V60 се превърна не само в най-екологичния дизелов локомотив в Европа, но и в еталон за чиста маневрена дейност. Стандартът Stage V ще стане задължителен за локомотивопроизводителите в Европа едва след няколко години, но ние инвестирахме превантивно в тази по-напреднала и скъпа технология. Контрастът с оригиналния локомотив серия 52, с неговите видими отходни газове и пръски масло е поразяващ. Именно затова си позволихме и да боядисаме покрива на локомотива бял", казва Колев.

В завода на "Експрес Сервиз" освен че се модернизират масовите машини V60, но и се произвеждат акумулаторни локомотиви, които се продават в цял свят. Български локомотиви, произведени в Русе, извършват маневрена дейност в държави като Швейцария, Франция, Великобритания, Русия и дори в Китай и Бразилия. Заводът наскоро достави и машините обслужващи влакчетата на столичния Метрополитен.

ПП.Ще помоля някой с регистрация във фейсбук, да прехвърли всички снимки и тук. Има такива от вътре на кабината, както и от етапи на реконструкцията и модернизацията. Благодаря!
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156507945152050&id=370188537049&set=a.408303352049&source=49&refid=13&__tn__=%2B%3D

« Последна редакция: 30 Януари 2020, 23:52:40 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #1 -: 31 Януари 2020, 06:08:34 »
Браво Пламене, чудесно попадение. Регистрация не е нужна. Ето снимките:














Обещавам тържествено, че ще направя модел на този локомотив. Вероятно, като начало първо в ТТ.
 &bgflag
« Последна редакция: 31 Януари 2020, 06:16:11 от Krasi Tankista »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #2 -: 31 Януари 2020, 10:56:13 »
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #3 -: 31 Януари 2020, 20:16:46 »
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117639#msg117639 date=1580460973
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:

Имам една, две идеи за това, но трябва да се пробва. С ецвани детайли може и да не стане.   :unsure:
В крайна сметка ще си е с фабричните и няма да има еврейсата екстра.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #4 -: 31 Януари 2020, 23:23:49 »
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117631#msg117631 date=1580420104
... вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас...

Някой ще преведе ли ? :wacko:

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 237
  • Рейтинг: 22
  • HO-София
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #5 -: 01 Февруари 2020, 00:14:06 »
Предполагам се има предвид, че локомотивът се държи много добре въпреки лошото качество на релсовия път по индустриалните клонове в смисъл, че не дерейлира, а стои стабилно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #6 -: 01 Февруари 2020, 08:22:19 »
Цитат на: pach link=topic=5246.msg117631#msg117631 date=1580420104

След пълната ... - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).


Колко часа на ден работи и колко часа е изключен, за да станат 2 литра на час ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #7 -: 01 Февруари 2020, 10:35:47 »
За вписване в индустриални клонове, се има предвид,
че те са винаги в компромисни изпълнения, но най-вече
на радиусите в кривите, където се знае че са минимални.

ПП. Митко не знам дали е така, така са го писали в статията.
Но като се замисля, разлика от 50-60 години в производството на два дизелови двигателя, може би ще даде и тези резултати!?
 Подобно развитие има повсеместно - самолетите днес летят с 1/4
от горивото което ползваха през 2000 година, въпреки че оная аутиска я подучиха да рИве щото много летим, че цапаме въздуха.
Не и пиша името, че си го патентова от вчера....отая 16 годишна шведка дето вместо да учи, обикаля света.
« Последна редакция: 01 Февруари 2020, 10:58:42 от Dispatcher »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #8 -: 01 Февруари 2020, 16:47:27 »
За какво и е да учи? Тя сега като лапне Нобеловата награда за мир, даже ще се образува опашка от мераклии за ръката и.
 :sarcastic:
За вписването си мисля, че го подчертават защото помним как дерайлираше МДД 4 при пробите В БДЖ. Интересно дали Йохан дерайлира в Швейцария. Вероятно Експрес сервиз се надява да модернизира множеството 52 - ки в БДЖ, като същевременно предлага и замяна на 55 - та серия с МДД 5. Може и да не е така но ми се струва логично, все пак направиха пробив в метрото. Редно е да опитат.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #9 -: 01 Февруари 2020, 17:50:57 »
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.

Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #10 -: 01 Февруари 2020, 19:01:57 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5312.msg117664#msg117664 date=1580572257
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.

Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.

Да бе, ама на кого ще ги продават, ако нямат поръчки, а и МДД 5 е универсален локомотив. Не е само маневрен. Виждаме че БДЖ се обръща към модернизацията повече, отколкото към закупуване на нов подвижен състав. Мисля, че Експрес сервиз е редно да играят вабанк, особено в светлината на последните събития на този пазар.  Но това разбира се са само мисли на глас, които не ангажират никого.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #11 -: 01 Февруари 2020, 19:18:49 »
 Ако разгледате Фейсбука им само като снимки ...
но не само за този лок, ами целия им дневник,
ще видите, че имат доста и разнообразни поръчки.
Доста пари инвестират в нови машини и си пазят обучения
персонал. Поддържат дори набор талиги за бърза подмяна
при необходимост за Булмаркет - за които времето е пари.
После реновират свалените талиги и така...

Впрочем ако изкупят старите БДЖ 52-ки, могат да ги
предлагат просто на всички, на които продават продуктите си.
Не е нужно да се обвързват конкретно с БДЖ.

А те вървят доста евтино - една 52-ка се е продавала в OLX,
за скромните 85 ООО лева !!!! На снимките изглежда прилично,
но всъщност "експрес сервиз" ги интересува ходовата част ...
тоест рамата и хидропредавателната кутия (съдейки по снимките
от реализацията на горния "белушко"!!!
Всичко друго явно могат да го реновират като ново.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #12 -: 01 Февруари 2020, 21:43:20 »
За проясняване на картинката, от кога и как се борят за поръчка от БДЖ:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/05/31/3187283_nova_sumnitelna_poruchka_za_remont_na_lokomotivi_na/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #13 -: 23 Февруари 2024, 12:15:20 »

Стандарт нюз
Министър се похвали. Купуваме последна мода локомотиви
Те ще имат възможност за безпилотно управление
| StandartNews.com
 22 фев 24 | 18:50 0 7105
България ще закупи маневрени локомотиви от най-ново поколение. Те ще имат възможност за безпилотно управление. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива. Машините ще бъдат закупени със средства по ПВУ.

Инвестицията е на стойност 10,5 млн. лв. Срокът за изпълнение на договора е до средата на 2026 г.

Гвоздейков посочи, че новият подвижен състав ще замени близо 50-годишните дизелови локомотиви, които в момента се използват в депата. По думите му проектът ще намали разходите за маневри и вредните емисии от тази дейност, както и ще обезпечи железопътния превозвач със съвременна и модерна техника.

Транспортният министър поясни, че новите локомотиви ще се използват в най-големите депа в страната и ще подобрят значително условията на труд на служителите. "Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно без да има машинист вътре в кабината", уточни Гвоздейков.

Освен това договорът включва поддръжката на локомотивите за срок от 15 години и обучение на персонала. Изпълнител на дейностите е "Експрес Сервиз" ООД.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #14 -: 15 Юни 2024, 05:03:35 »
Готов е първият локомотив от договорените по ПВУ

Първият договор, който беше подписан по Плана за възстановяване и устойчивост в България, е между Министерството на транспорта и русенската фирма за производство на локомотиви "Експрес Сервиз". Само пет месеца след сключването на контракта е готов първият локомотив и министър Гвоздейков е поканен в Русе да си го получи.

Безплатни сайтове за запознанства за 50+ (Вижте тук)
Запознанства | Търсене на реклами
Става дума за обществена поръчка за производство на маневрени локомотиви, която бе на стойност 21 милиона лева, но някак завишена не двойно, а десетократно, като разликата трябваше да се плати от българските данъкоплатци.

"Имаше широк отзвук на тази поръчка. Това беше първата поръчка по Плана за възстановяване. Ние много остро възразихме. Медии и цели социални групи подеха това наше възмущение, че това е една никому ненужна усложненост на техническите параметри, заради която българският данъкоплатец щеше да плати около 200 млн. лв. повече отколкото по принцип трябва да се плати за това нещо. Като казвам медии - имам предвид БНР и предаването "Нещо повече". Включи се депутатът Димитър Найденов от Бургас. Имаше серия въпроси в НС в тази връзка, на която тогавашното Министерство на транспорта не можа да отговори. Новото министерство вече раздели процедурата на два лота. Така се стигна до тук - че ние вече произвеждаме локомотивите от единия лот", обясни Цветелин Колев, управител на единствения завод за производство на локомотиви в България, цитиран от БНР.

След тази намеса на Радиото и депутата Найденов Министерството на транспорта променя условията към първоначалните, макар че разделя поръчката на два лота. Защо го прави все пак не е много ясно, но екипът на русенската фирма успява да се класира за първия лот и да сключи договор за производство на девет локомотива. Единият вече е готов, а другите са на линията, министърът може да ги види в халето.

"Цената на 1 брой китайски локомотив струва 6 751 000 лв., а един наш струва 1 117 000 лв. Малко по-фрапиращо е - в доклада на оценителската комисия виждаме, че предлагана цена за планова поддръжка за 1 отработен ден при тях е 5256 лв., докато ние сме предложили 80 лв. Тази разлика вече е доста фрапираща и това говори за нещо. Този участник беше дисквалифициран - китайската компания я дисквалифицираха".

След като китайската компания, която е предложила десет пъти по-високи цени, е дисквалифицирана, все още не е ясно кой ще произведе другите девет локомотива, но да речем, че е въпрос на правителство и време. В същата минута френските железници поръчват на русенските инженери 15 локомотива за техни нужди - явно нашата стока в случая е качествена.

Все пак слизаме с Цветелин Колев в производственото хале, за да видим това, което майсторите са изработили. И готовият е там, стои редом до друг, който ще замине за Англия и след него е трети, в момент на модернизация, след която разходът му на гориво ще спадне с четири пъти и ще се движи по българските железни пътища.

Ние ще поддържаме локомотивите за следващите 15 години, отбеляза също Колев.

Първият резултат от Плана за възстановяване и устойчивост може да се види и да се пипне и в това е смисълът на тези средства, които европейският и национален бюджет отделиха за модернизацията на живота ни.