Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
Krasi Tankista:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5312.msg117664#msg117664 date=1580572257 ---Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.
Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.
--- Край на цитат ---
Да бе, ама на кого ще ги продават, ако нямат поръчки, а и МДД 5 е универсален локомотив. Не е само маневрен. Виждаме че БДЖ се обръща към модернизацията повече, отколкото към закупуване на нов подвижен състав. Мисля, че Експрес сервиз е редно да играят вабанк, особено в светлината на последните събития на този пазар. Но това разбира се са само мисли на глас, които не ангажират никого.
pach:
Ако разгледате Фейсбука им само като снимки ...
но не само за този лок, ами целия им дневник,
ще видите, че имат доста и разнообразни поръчки.
Доста пари инвестират в нови машини и си пазят обучения
персонал. Поддържат дори набор талиги за бърза подмяна
при необходимост за Булмаркет - за които времето е пари.
После реновират свалените талиги и така...
Впрочем ако изкупят старите БДЖ 52-ки, могат да ги
предлагат просто на всички, на които продават продуктите си.
Не е нужно да се обвързват конкретно с БДЖ.
А те вървят доста евтино - една 52-ка се е продавала в OLX,
за скромните 85 ООО лева !!!! На снимките изглежда прилично,
но всъщност "експрес сервиз" ги интересува ходовата част ...
тоест рамата и хидропредавателната кутия (съдейки по снимките
от реализацията на горния "белушко"!!!
Всичко друго явно могат да го реновират като ново.
Krasi Tankista:
За проясняване на картинката, от кога и как се борят за поръчка от БДЖ:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/05/31/3187283_nova_sumnitelna_poruchka_za_remont_na_lokomotivi_na/
pach:
Стандарт нюз
Министър се похвали. Купуваме последна мода локомотиви
Те ще имат възможност за безпилотно управление
| StandartNews.com
22 фев 24 | 18:50 0 7105
България ще закупи маневрени локомотиви от най-ново поколение. Те ще имат възможност за безпилотно управление. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива. Машините ще бъдат закупени със средства по ПВУ.
Инвестицията е на стойност 10,5 млн. лв. Срокът за изпълнение на договора е до средата на 2026 г.
Гвоздейков посочи, че новият подвижен състав ще замени близо 50-годишните дизелови локомотиви, които в момента се използват в депата. По думите му проектът ще намали разходите за маневри и вредните емисии от тази дейност, както и ще обезпечи железопътния превозвач със съвременна и модерна техника.
Транспортният министър поясни, че новите локомотиви ще се използват в най-големите депа в страната и ще подобрят значително условията на труд на служителите. "Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно без да има машинист вътре в кабината", уточни Гвоздейков.
Освен това договорът включва поддръжката на локомотивите за срок от 15 години и обучение на персонала. Изпълнител на дейностите е "Експрес Сервиз" ООД.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com
pach:
Готов е първият локомотив от договорените по ПВУ
Първият договор, който беше подписан по Плана за възстановяване и устойчивост в България, е между Министерството на транспорта и русенската фирма за производство на локомотиви "Експрес Сервиз". Само пет месеца след сключването на контракта е готов първият локомотив и министър Гвоздейков е поканен в Русе да си го получи.
Безплатни сайтове за запознанства за 50+ (Вижте тук)
Запознанства | Търсене на реклами
Става дума за обществена поръчка за производство на маневрени локомотиви, която бе на стойност 21 милиона лева, но някак завишена не двойно, а десетократно, като разликата трябваше да се плати от българските данъкоплатци.
"Имаше широк отзвук на тази поръчка. Това беше първата поръчка по Плана за възстановяване. Ние много остро възразихме. Медии и цели социални групи подеха това наше възмущение, че това е една никому ненужна усложненост на техническите параметри, заради която българският данъкоплатец щеше да плати около 200 млн. лв. повече отколкото по принцип трябва да се плати за това нещо. Като казвам медии - имам предвид БНР и предаването "Нещо повече". Включи се депутатът Димитър Найденов от Бургас. Имаше серия въпроси в НС в тази връзка, на която тогавашното Министерство на транспорта не можа да отговори. Новото министерство вече раздели процедурата на два лота. Така се стигна до тук - че ние вече произвеждаме локомотивите от единия лот", обясни Цветелин Колев, управител на единствения завод за производство на локомотиви в България, цитиран от БНР.
След тази намеса на Радиото и депутата Найденов Министерството на транспорта променя условията към първоначалните, макар че разделя поръчката на два лота. Защо го прави все пак не е много ясно, но екипът на русенската фирма успява да се класира за първия лот и да сключи договор за производство на девет локомотива. Единият вече е готов, а другите са на линията, министърът може да ги види в халето.
"Цената на 1 брой китайски локомотив струва 6 751 000 лв., а един наш струва 1 117 000 лв. Малко по-фрапиращо е - в доклада на оценителската комисия виждаме, че предлагана цена за планова поддръжка за 1 отработен ден при тях е 5256 лв., докато ние сме предложили 80 лв. Тази разлика вече е доста фрапираща и това говори за нещо. Този участник беше дисквалифициран - китайската компания я дисквалифицираха".
След като китайската компания, която е предложила десет пъти по-високи цени, е дисквалифицирана, все още не е ясно кой ще произведе другите девет локомотива, но да речем, че е въпрос на правителство и време. В същата минута френските железници поръчват на русенските инженери 15 локомотива за техни нужди - явно нашата стока в случая е качествена.
Все пак слизаме с Цветелин Колев в производственото хале, за да видим това, което майсторите са изработили. И готовият е там, стои редом до друг, който ще замине за Англия и след него е трети, в момент на модернизация, след която разходът му на гориво ще спадне с четири пъти и ще се движи по българските железни пътища.
Ние ще поддържаме локомотивите за следващите 15 години, отбеляза също Колев.
Първият резултат от Плана за възстановяване и устойчивост може да се види и да се пипне и в това е смисълът на тези средства, които европейският и национален бюджет отделиха за модернизацията на живота ни.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия