Автор Тема: Интересни снимки на влакове  (Прочетена 477756 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1320 -: 26 Март 2017, 23:05:12 »
Миро е споделил чудесна снимка на лок BB16775 !!!
Който се интересува от историята на тестването му в  България
повече, може да прочете още тук за лятото на 1965г.:
http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=10&t=561#p3116
Има и още цветни и черно/бели снимки + една на Ц.гара София.
 ;D
Казват, че е " мерил" сили с този;


« Последна редакция: 26 Март 2017, 23:08:36 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1321 -: 28 Март 2017, 13:47:37 »
Интересното за французина е, че въпреки лошото окачване,
заради което тези локове на АЛСТОМ получават прякора "танцьорка", дават началото на няколко серии по ъребрена линия - ВВ 17000, ВВ 20200, ВВ 25500, както и братовчедите
от ВВ8500, ВВ8700 и ВВ 88500!
Конкретния екземпляр (16775) е сглобен до 03.04.1964 и е работил до 27.08.2010!!!

Ако бяхме купили от "танцьорките" , щяхме да си имаме електрически "наследник" на тендера тип "кенгуро"!
 ;D

През годините като модел в Н0 е правен от няколко фирми, от които най-позната ни е Джоеф. В днешно време на цена 180/220 евро ( по цени от 2010) се прави от ЛС Моделс(арт.N10149 H0), като модела е с възможност и за цифровизация до звук:


Би било много интересно да намеря още данни
за тестването му у нас, както и причините в докладите,
заради които все пак не сме купили такива.
По това време (1965) не са били много локомотивните
типове  работещи с 25кV! Надявам се причините да са били
 повече от идеологически, макар Франция да е била приятелска страна.



« Последна редакция: 28 Март 2017, 13:54:08 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1322 -: 19 Април 2017, 08:54:51 »




      Има професии в които,ако заспиш,ще се наспиш.Има професии в който всеки един ден е малка победа,а когато нещата се объркат,е като на война в мирно време.Днес спряхме навреме,а утре,а други ден,а....
      Когато се скъсат кабелите и скоростта е голяма е като през 44та.

   https://www.youtube.com/watch?v=Gl1_uGW_Teo


Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1323 -: 19 Април 2017, 09:38:42 »
Ааа, майна, имаш конкуренция.. И то швейцарска...  ;D

https://www.facebook.com/HeldnerPhotography/videos/831886700295460/

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1324 -: 19 Април 2017, 09:43:22 »
Браво , КОЛЕГА !!!  :hi: Голям екшън сте избегнали.
БИ трябвало БДЖ да Ви награди за това,че сте избегнали супер тежък инцидент.
Къде е това междугарие?
И коя е р-ката,че не виждам номера и?Сега нали са 45 серия?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1325 -: 23 Април 2017, 13:08:15 »
SBB CFF FFS Historic: A 3/5 705 mit Lenin-Express Zürich–Etzwilen (TG), einem Gedenkzug an die Schweizer Spuren des legendären russischen Staatsmanns.
Ort: Hauptbahnhof Zürich (ZH)
Datum: 09.04.2017
Copyright: Marc Pingoud (CH)

https://www.facebook.com/trainswiss/photos/a.150772351765699.1073741829.149285755247692/801244730051788/?type=3&theater

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1326 -: 25 Април 2017, 14:10:04 »

 :party:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1327 -: 25 Април 2017, 21:17:09 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=534.msg107429#msg107429 date=1492584202
Браво , КОЛЕГА !!!  :hi: Голям екшън сте избегнали.
БИ трябвало БДЖ да Ви награди за това,че сте избегнали супер тежък инцидент.
Къде е това междугарие?
И коя е р-ката,че не виждам номера и?Сега нали са 45 серия?

Извинявам се за закъснелия отговор.
„Екшъна“ е за който знае какво се случва,за мен един работен ден.
  Награди ,наградени ордени и величия винаги отиват в други направления :) (мен те не са ми нужни)
    Междугарието е Нова Загора-Коньово.
      Локомотива е 43-309 един от възстановените през 81-83г

  Само ще вмъкна още,че „БДЖ“ не винаги е виновно за всичко.Скъсан кабел на далекопровод паднал върху контактната мрежа и причинил щети разстрой графика за деня
 

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1328 -: 26 Април 2017, 00:27:12 »
Отлично зная какво се случва през работния ден или нощ.Когато бях в железниците през 80-те , за подобни действия - награди / премии , инзвънредни почивки , и прочее. / понякога и грамоти с медали.
43-309 , не ми е познат номера.Вероятно преди реставрацията е бил двуцифрен - 30 , 39 , 09 , или нещо подобно.Р-ките до 1982,внесени бяха 160 локомотива,като най-новите ги даваха само на най-добрите машинисти.
През 82 , бях все още помощник и този , който ме учи на професията като стажант,после пътувахме заедно - общо 5 години.Макар по късно като станах машинист,той пожела да му остана помощник и така бяхме една от малкото бригади - 2-ма машинисти.
Та ни дадоха 43 р-144 , после 145 и после 155.Последната машина беше само на 800 или 1000 км.като я взехме.Още с найлоните по креслата.Шкодата светеше.С кеф да я засилиш по релсите.
И я пробвахме между ПЛОВДИВ И ПАЗАРДЖИК 1 линия - посока СОФИЯ.Изолирана машина --- 8 сек.--- 100 км.Аз карах , машиниста тамън си беше купил модерните по онова време електронни часовници с хромометър и таймер и всички екстри - КАСИО.
Швейцарския скоростомер го обърнах обратно.на електрическия - 180 км.ч.--- направи ги.както пише в документите.Още не и бяха сложили ограничители.И  не и сложиха,щото колегата не разреши,а деломайстора го слушаше и уважаваше много.
И така 43р-155 вървеше много.
А с 43р-92 отскубнахме заден пантограф на входа на г.Илиянци - посока СОФИЯ . В отклонение на паяк.Тогава колегата караше и късно видяхме паяка.От покрива се изскубна.И остана на мрежата да виси.Как не я скъсахме,само ГОСПОД знае.
Голям екшън стана.Но това е друга тема.
Ти към депо ПЛОВДИВ ли си или СТАРА ЗАГОРА ? Това част от 3 или 8 линия се води?

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1329 -: 26 Април 2017, 07:08:33 »
 През 80-те години е предприета кампания по възстановяване на катастрофирали, опожарени и бракувани локомотиви. Тези възстановени машини получават серия, съответстваща на машината, послужила за основа на изграждането. На машините е даван номер, който е юбилеен - кръгли годишнини на събития, революции, въстания и др. От 1992 г. това е отменено и на тези локомотиви се дава отделна група с модификационна цифра „3“: https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Локомотиви_БДЖ_серия_43.000
« Последна редакция: 26 Април 2017, 07:11:06 от vesko76 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1330 -: 26 Април 2017, 08:55:12 »
Да , да.Благодаря за подсещането.Прочетох този материал.Има неточности по отношение на разпределението на машините,както и местодомуването им,което мисля е публикация на по късен етап в интернет.
И да имаше такава практика.Даже имаше машина 41-100 за стогодишнината от рождението на ГЕОРГИ ДИМИТРОВ , и тя беше сбирщайн от няколко локомотива,сглобена и обноновена в ЖП ЗАВОДА.Боядисана в синьо и я караше комсомолска бригада-отличници.
Имахме железници.Сега само името и логото остана.28 години борба за унищожение и разграбване.И фактите са на лице.....

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1331 -: 26 Април 2017, 12:28:40 »
Ако не се лъжа 41-100 беше боядисана в бяло.В по късен етап получи син цвят.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1332 -: 27 Април 2017, 10:26:33 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=534.msg107526#msg107526 date=1493186112
...
Имахме железници.Сега само името и логото остана.28 години борба за унищожение и разграбване.И фактите са на лице.....

Машинистеееее машинисте! И ти Адрианчо. Я да видя аз фактите, които са на моя компютър:

Отварям т.н. ГДВ, напр. за 1982 г. Който не знае - с името ГДВ са сканирани и достъпни подробните разписания на влаковета за минали години. За всяка линия са дадени всички влакове, подробно с всичките им данни. Защо за 1982 - първо да не каже някой че е точно преди "демокрацията". Да не е и от априлския пленум. Една година, в която има действащ развит социализъм и е "имало железници". Ако някой не му харесва - може да вземе и друга година.

Отварям книжка с линия 1. Хващам първия попаднал ми експресен влак София - Пловдив. 2 часа и 10 минути за 156 км. Над 100 се вдига само за 11 км около Искър - Казичане, както и 30-тина км преди Пловдив. Всичко друго е 65, 85, 90, 100.
Продължавам до Свиленград. 3 часа и половина за 164 км! Лок 04 - с макс скорост 120. Ама по пътя няма никъде повече от 100. Да не говорим и че линията е единична.
Да взема да кривна от Пловдив за БургаЗЪ (линия 8 ) - 300 км за 4 часа и половина! Експресен влак, ел лок 43. Скорости 65, 80, 100. 115 има само за няколко км около Пловдив.
Книжка 2 - Взех че попаднах на експрес София - Русе. 300 км (без малко) за 5 часа и половина! Скорост над 100 НЯМА!
София - Карлово - 150 км за 2 часа. Тук мога да се успокоя и да приема че с толкова тунели това е горе - долу приемливо. Ама до Бургас - 260 км за 3 часа и 48 минути. То май беше рекорд. Със средна скорост от само 70 км/ч.
София - Кулата - 200 км за 4 часа.
София - Видин - 270 км линия за 5 часа и 27 минути. Ако някой не е сметнал - 49 км/час средна скорост за най-бързия влак.

И какво толкова ми я хвалите тази железница - инфраструктура, която е била приемлива по времето преди Хитлер. Осигурителна техника - голям брой стрелочници тичащи с едни ключове. Тук-там нещо по-различно. АЛС - никакъв. През всичките години на развиващ се, развит, узрял и какъв ли не социализъм, всичко което е ново е на нивото от началото на века, т.е. с поне 50 години назад.

Амо я да видим подвижния състав:

Лок 04 - може би най-доброто за времето си. Но след това жестоко експлоатиран във всякакви режими, за които НЕ е предвиден. Поддържани със всевъзможни заместители (справка - книгите на Д. Деянов).
Електрическа тракция - за началото на 60-те може би добри локомотиви, особено след като ги връщаме всичките (без тези които вече сме унищожили). Следващите - 43 и 43Р - вече морално остарели. А и поддържани у нас така, че от 200 локомотива няма два еднакви! Заради което машинистите влизат по двама (пък се сърдят че заплатата име на половина). Занимават се по време на път с всякакви ремонти, вместо с каране на влак. и т.н. Серия 46, която е при закупуването си е с няколко десетилетия остаряла. Ако за това има вина определени партийни величия, за всичко останало вината си е у всички железничари, а не някъде на север зад Дунава.

Вагони - българско ТНТМ, смрадливи, опикани и осрани. Не говоря за тоалетна хартия, каквато нямаше въобще у нас, но мръсотията си я имаше и беше невъобразима! Неотварящи се или незатварящи се прозорци, лепкава изкуствена кожа по седалките, чернилка, закрита зад прашни пердета от които единствено можеш да хванеш астма или нещо подобно. Оповестяване и информация - никаква. Всички спорове по неясни отношения с превозвача се решават с малко бой във фургона (ако някой е забравил). Пътувал съм редовно и спомените ми са от началото на 70-те, така че не ми обяснявайте какви велики железници сме имали.

Дисциплина на работа - чиста 0. Справка - знаковите катастрофи със стотици пострадали и загинали. И неизвестните (забранени от народната власт за оповестяване) произшествия.

Най-лошото - трасета нови се правят, нов подвижен състав се купува, ама това че десетки хиляди железничари десетилетия се научиха на такъв манталитет - това не може да се оправи дори и китайци да наемем. Дори се радвам че последните 28 години не се хвърлиха чак толкова много милярди за железницата ни, които да отидат на вятъра.

ПС: Гледам че не е според заглавието на темата, ама нали е в локумения раздел, а и тук се повдигна въпрос който отдавна ме гложди ... Да извинява модератора.

ПС2: Ако някой реши да представи друга теза, нека да даде някакви факти и документи, които да сравня, за да не се превръща в безполезна говорилня и размяна на квалификации. Всеки има право на мнение и отношение, но нека все пак да е подплатено с някакви проверими факти.
« Последна редакция: 27 Април 2017, 10:40:01 от mitko0888 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1333 -: 27 Април 2017, 12:30:14 »
Офф тупик.. Голем...

В ЖП средите у нас от мноооооого години битува едно неписано, основно, меродавно и неизлечимо правило... То може да се опише така:

Жепеец беше моят дядо, жепеец беше моят татко... Жепеец съм и аз... Жепеец ще бъде моят син, жепеец ще бъде и моят внук!

Няма значение дали някъде през поколенията се появява някой в рода, който има съвсем други способности, нагласи, виждания и прочие. Това е без никакво значение! Важното е традицията! Дали следващият "жепеец" може да различи гайка от лопата - това няма никакво значение! Важното е да сме У системата, важното е да сме НА хранилката!!!  :drinks:

Пък после що сега БДЖ е на това дередже...

Впрочем тази максима в червеното не съм я измислил аз, а ми е казана от.... ЖП служител... вече бивш...

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1334 -: 27 Април 2017, 14:37:47 »
Колега mitko0888 , не съм съгласен с някои твои доводи.Знаеш , че между 1963 и 1983 ,  БЪЛГАРИЯ е закупила около 1000 единици - локомотиви и секции от всички серии. От 1989 - до днес няколко десетки МОТРИСИ , които даже още не са изплатени на германците.
Да , железния път е калпав за малки скорости,останал повечето от царско време и с разни доработки и няколко трасета се ползваше до 1990 год.За последните години ремонти и съвсем малко нови трасета.Освен това и тогава се крадеше , но по малко и не биеше на очи.Сега е безугледно.
Относно поддръжката на 04 - не е така.Или поне в депо ВАСИЛ МАРКОВ се държеше на качествени ремонти.Работил съм там.А и като ученик в ТЖПТ стажа ни минаваше там като монтьори и механици,както и в ЖП ЗАВОДА.Разбира се и в депо НИКОЛА КОЛАРОВ.
В ЖП ЗАВОДА всеки месец минаваха по 2 машини ГПР , ПР И МПР - постоянно.В депото / Марков / също.
Вярно е , че експресните и бързи влакове бяха бавни - но и централизациите РПАБ СТЕПАНОВ И БОРИСОВ са руски от 40-те години разработки.Единствената тризначна АБ СОФИЯ - КАРЛОВО беше по-нова.И масово се ползваха телетипните машини RFT - GDR следвоенна разработка.Единствената линия с радиостанции беше 1-ВА. УКВ станции ЛЕН .
Вагоните ни бяха ГДР и все още има от тях-констукции 50-те и 60-те години.
Живея до гърбицата на ПОДУЕНЕ от 2003 год.. РАОТЕШЕ 24/7 . Срещу мен е хладилно депо.Само името му стои.Гърбицата - Няма я.всичко е смляно.Сдрадата е пред падане.20 коловоза изскубаха - къде официално,къде мангалите с каруците препускат.И точно там има НАДИН.Купона е денонощен.
И последно - през 2003 горе-долу на 10 - 15 мин.минаваше влак в една от двете посоки СОФИЯ или ПЛОВДИВ. - 1-ВА ЛИНИЯ.Сега на около 30-40 мин.А от 23-5 часа - нищо.
Темата е безкрайна,но мисля,че имахме поне някакви железници,за разлика от сега.