Автор Тема: Интересни снимки на влакове  (Прочетена 481321 пъти)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1350 -: 28 Април 2017, 21:17:33 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=534.msg107568#msg107568 date=1493402619
Машинист, тук е форум на моделистите, а ние добре познаваме и машините, и историята. Всички знаем че от номер 43р-146 нататък всичк имашини са поръчани и заводски доставени с бавните редуктори - за 110. (която според мен без товар може и по-бързо да вдигне 100 от бърза р-ка, ама това е друга тема).
Ти беше ли В ЧЕХОСЛОВАКИЯ , когато ги поръчваха и внасяха в БЪЛГАРИЯ ?
Моделисти ? Един моделист,трябва и малко да е машинист,ревизор вагони,електромеханик,шлосер,техник,монтьор,стругар , конструктор , озеленител,архитект , инженер , историк, и много други професии.
И най-важното --- да му иде от вътре.Тясна е връзката.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1351 -: 29 Април 2017, 07:41:02 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=534.msg107546#msg107546 date=1493301908
От ГДР бяха само спалните, кушет-вагоните и половината първокласни вагони. Единствените второкласни вагони от ГДР бяха осемте четирисекционни двуетажни вагона. За масовия пътник БДЖ предлагаше комфорта на серия 47, ВКАЖ, безкупейна Дряновка и много рядко чехските Татра, доставени през 1955 година. Вагоните от ГДР навлезнаха в нашите железници чак в началото на 90-те, при обединяването на DB и DR.
Ей, не ги научихме тези вагони.....През 80-те, макар и малко, в БДЖ имаше и второкласни ГДР-ски вагони.Вярно, че бяха основно по международните влакове с "българско" участие, но макар и рядко, пътуваха и вътрешно- след 1986-та например един от влаковете за Кулата беше винаги само с такива. Също през 1990-та докараха чисто нови, тоя път не зелени, а бяло-тъмночервени, с тях стегнаха една хубава нова Тракия, понеже старата вече беше за боклука, но много скоро Тракия-та стана обикновен бърз влак и ги разпиляха навсякъде......И в двата случая причината беше, че серия 74 не ставаше за теглене с дизелов локомотив. Втората ръка от Германия, наводнила ни после, не я броя. Що се отнася до 47- а серия, аз по ужасни вагони не съм виждал, с този противен зелен гетинакс вътре - чувствах се като в болница. Добре, че рядко пътувах с тях - на Кулата почти не идваха, ползвахме основно гръцкия-полски или нашия за Гърция, който винаги беше от ГДР-ските....
« Последна редакция: 29 Април 2017, 07:42:46 от IKAR »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1352 -: 29 Април 2017, 15:40:54 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=534.msg107569#msg107569 date=1493402939
И в крайна сметка - всички БГ вагони са германски със разни рационализации и изменения поради липса на същите материали , които са ползвали германците.Силуетно и в общ поглед разликите са незначителни.
По тази логика излиза, че автомобилите Лада и Жигули са били италиански, тъй като прототип им е един модел на Фиат, а "Силуетно и в общ поглед разликите са незначителни"? :)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1353 -: 29 Април 2017, 16:43:50 »
Цитат на: IKAR link=topic=534.msg107572#msg107572 date=1493440862
... Що се отнася до 47- а серия, аз по ужасни вагони не съм виждал....
Защото най-вероятно не си виждал интериора на ВКАЖ! Това беше наистина депресираща гледка-тапицирани с мръсно сиво-бежова изкуствена кожа, кафяв балатум на пода, дървени рамки на остъклените стени на купетата, плетени багажници и плафони светещи с подтискаща бледа светлина! В сравнение с ВКАЖ, серия 47 беше със светлинни години напред. :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1354 -: 29 Април 2017, 18:22:47 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=534.msg107578#msg107578 date=1493473430
Защото най-вероятно не си виждал интериора на ВКАЖ! Това беше наистина депресираща гледка-тапицирани с мръсно сиво-бежова изкуствена кожа, кафяв балатум на пода, дървени рамки на остъклените стени на купетата, плетени багажници и плафони светещи с подтискаща бледа светлина! В сравнение с ВКАЖ, серия 47 беше със светлинни години напред. :)
Такава беше партийната политика, Ясене. Обикновеният човек трябваше да бъде смачкан и да се почувства нищожен.. Справка: виж сградите "сталински тип" в центъра на София... Държавен съвет, Министерски съвет, бившият Партиен дом /сега към Парламента/... Огромни сгради, дебели стени, миниатюрни прозорчета - вътре да е мрак, страх и мизерия... Същото и във вагоните и влаковете...

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1355 -: 29 Април 2017, 19:26:25 »
Вече темата отиде оф топик.. Но като дете всеки път когато се качвах на ВКАЖ, имах усещането, че с машината на времето се връщам с 30-40 години назад в "капитализма", когато, по думите на моята начална учителка, цялата работническа класа е живяла в квартали като Коньовица, боледувала от туберколоза, работила по 16 часа на ден за парче черен хляб. По-късно, когато научих, че тези вагони са социалистическо производство, бях много учуден от факта, че в средата на 60-те у нас се произвеждат вагони като от 30-те.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1356 -: 29 Април 2017, 22:09:18 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=534.msg107577#msg107577 date=1493469654
По тази логика излиза, че автомобилите Лада и Жигули са били италиански, тъй като прототип им е един модел на Фиат, а "Силуетно и в общ поглед разликите са незначителни"? :)
Не захващай болна тема с ФИАТ , ЖИГУЛИ и ЛАДА.Отиваш в чужди териториални води.
Бъркаш темата с лицензите и копирането при производството.
Както знаеш тогава патента в СИВ беше са условен.Никой от соц.лагера не патентоваше нещо,освен извън желязната завеса.Авторско право и патенти ? - що за животно е това ? Само лицензното производство се спазваше.Вагоните - германски от ДРЯНОВО.
За сведение - моето семейство имаше шанса да има ЖИГУЛИ 21-01 от най-първото производство за БЪЛГАРИЯ , само в КОРЕКОМ се продаваха - 1150 $ по онова време . От първата пратка 50 автомобила - нашата беше № 34 . купена на 21.04.1971 год.Родителите ми ходиха до РУСЕ с влака да я вземат.Два цвята - млечно бял и небесно син.За покупки от КОРЕКОМ ред нямаше , а тези коли чак месец юли бяха по нашия пазар , единични бройки по 5500 лева тогава.Чак през 1972 с цена 6100 лева вече в МОТТОТЕХНИКА.
Купиха бяла,щото всички сини били със забележки.Колата е била на 5 км.
На тази кола само гумите и бяха руски МИ-155.И резервната гума беше ПИРЕЛИ.4 руски и 1 ПИРЕЛИ.Тогава и казваха - руски фиат 124.
Жигули - никой не знаеше.
Та 90 % от ФИАТ ставаше на ЖИГУЛИ.Същото е и с ЛАДА.Когато нямаше части по магазините за жигули,баща ми от КОРЕКОМ за фиат купуваше и караше.Пораснах с тази кола.На по-късен етап се учех да я карам по поляните.
Общо взето с вагоните е същото.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1357 -: 30 Април 2017, 14:13:36 »
Машинисте, прощавай за откровеността, но прояваш една типична за повечето български железничарите пренебрежителност и високомерие, към ЖП моделизма. Още помня първото си посещение във вагонно депо. Разговорихме се с хората там и разпитвам подред за разните вагони. Питам за поредния и човекът отговаря:"Че той същия като предния". А за мен разликите са очевидни. Само че човекът това не го вълнува, за него от еклплоатационна гледна точка вагоните са еднакви. Та тогава си дадох сметка железничар и моделист са две различни породи любители на железницата. Не се обиждай, но понякога моделистите имат доста по-задълбочени исторически познания от хората, за които железницата е или е била ежедневие

И като стана дума за вагони, кажи нещо от първа ръка за вагоните на "Белия кон". :hi:

Яско, изпуснал си едни 20 бр. втора класа доставни от ГДР-то 1982 година. Ама и тях не мож ги намери на модел, щото освен ние и унгарците други не е имало от тях.  :blush2:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1358 -: 30 Април 2017, 17:55:01 »
Я да ви питам вас двамата - този отрязък е от 1983 година. Не знам откога са почнали да ги броят, трябва да е след 50-та, ама за НРБ се посочват че ГДР е изнесло 267 вагона! От тях със сигурност 15 бр. са първокласни Бауцен 1963 г. (не им знам номерата). Има двуетажни - сигурно броят всеки отделен вагон за да стане по-голяма бройката - 32 броя през 67-ма и 68 ма. Спални (10 + 25 + 60) и кушети 60 + 20 (втора класа). Сега разбирам за 20 бр. втора класа 1982 - кои номера са? Останалите 25 броя какви са и кои са?

« Последна редакция: 30 Април 2017, 18:09:49 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1359 -: 30 Април 2017, 18:09:27 »
Имаме една голяма партида от първокласни У/В70 през 1972 година. Ако не се лъжа са 60 броя. В такъв случай излиза, че двуетажните се броят като В13, т.е. четворката се брои за един вагон. И още девет вагона, които вероятно са салони за правителствения влак.
« Последна редакция: 30 Април 2017, 18:12:49 от Сaprycorn »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1360 -: 30 Април 2017, 18:13:39 »
Пак не ми излиза сметката. Вместо 32 - слагаме 8. Остават 24 + 25 неизвестни за мен, а ти добавяш 60? Най-вероятно немците за изнесени са броили само новопроизведените, а не тези за ГДР, доставени у нас втора употреба.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1361 -: 30 Април 2017, 18:22:31 »
Именно.Вероятно бройката е МНОГО по-голяма от 267.Като имаме пред вид,че за периода от 1963 до 1989 са внесени приблизително 1000 единици подвижен състав , от , които около 700 - 800 локомотива , логично е пътническите вагони от всички типове да са поне 2000. Не зная колко броя са се произвели в ДРЯНОВО , но на повечето вагони надписите от всякъде бяха на немски.И като имам пред вид , че пътнически влак рядко беше с по-малко от 10 вагона , смятайте какво количество пътнически вагони е имало в НРБ.
Горепосочената бройка е възможно да за годината или 5 годишен народостопански план - ПЕТИЛЕТКА.
1 КЛАС , 2 КЛАС 2 КЛАС - безкупейни, СПАЛНИ , КУШЕТ , РЕСТОРАНТ , БЮФЕТ , ПОЩЕНСКИ .
Освен това през 60-те са ползвали вагони и от 50-те години , след извеждането от експлоатация на парните машини.
И дали не сме купували германски вагони от ЧЕХОСЛОВАКИЯ , ПОЛША , УНГАРИЯ ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1362 -: 30 Април 2017, 18:33:21 »
Бройката си е много точна, този VEB Kombinat Schienenfahrzeugbau обхваща всичките заводи в ГДР свързан ис производството на вагони. В рекламни брушури никой на дава по-малки бройки. А в бройките, които съм взел от zazo и Caprycorn, някои са внос втора употреба. Не се въодушевявай с твоите много немски вагони. Ако имаш някакъв списък или документ - давай. Другото са празни приказки.
« Последна редакция: 30 Април 2017, 18:36:18 от mitko0888 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1363 -: 30 Април 2017, 18:37:10 »
Цитат на: zazo link=topic=534.msg107582#msg107582 date=1493550816
Машинисте, прощавай за откровеността, но прояваш една типична за повечето български железничарите пренебрежителност и високомерие, към ЖП моделизма. Още помня първото си посещение във вагонно депо. Разговорихме се с хората там и разпитвам подред за разните вагони. Питам за поредния и човекът отговаря:"Че той същия като предния". А за мен разликите са очевидни. Само че човекът това не го вълнува, за него от еклплоатационна гледна точка вагоните са еднакви. Та тогава си дадох сметка железничар и моделист са две различни породи любители на железницата. Не се обиждай, но понякога моделистите имат доста по-задълбочени исторически познания от хората, за които железницата е или е била ежедневие

И като стана дума за вагони, кажи нещо от първа ръка за вагоните на "Белия кон". :hi:

Яско, изпуснал си едни 20 бр. втора класа доставни от ГДР-то 1982 година. Ама и тях не мож ги намери на модел, щото освен ние и унгарците други не е имало от тях.  :blush2:
Белия влак - ЕКСПРЕС ПЛОВДИВ.Най-високия клас за времето първокласни пътнически вагони - ГЕРМАНИЯ . лукс и чистота.Да пътувал съм " без служба " т.е. като пътници отиващи до ПЛОВДИВ да върнем друг влак.Машинистите се возеха където искат и без билети и резервации , когато е по служба.Имаше първокласен ресторант , и говорителка , която пускаше музика и съобщаваше движението на влака.
ВЛАК от НОВО ПОКОЛЕНИЕ , за онова време,както и би трябвало да е днес в 21 век.Най-доброто и го караха само отличниците.
ЧАЙКАТА и ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ имаха по 1 - 2 първокласни вагона.
А този само първокласни.Беше по-безшумен , по-меко возеше и по-бързо спираше от другите типове вагони.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Интересни снимки на влакове
« Отговор #1364 -: 30 Април 2017, 18:38:54 »
Незнам колко може да се разчита на числата в тази брошура. :-)

Аз имам информация за следните доставки от ГДР.

1962 - WLAB typ B - 10 бр.
1963 - AB typ B - 15 бр.
1968 - B13 - 8 бр.
1968 - Bcm typ Y - 60 бр.
1972 - WLA typ Y - 25 бр.
1972 - Am Y-B70 - 51 бр.
1978 - Bcm Y-B70 - 20 бр.
1980 - WRm (bautz) - 20 бр.
1980 - WLAB Y-B70 - 60 бр.
1982 - Am Y-B70 (4,05) - 50 бр.
1982 - Bm Y-B70 (4,05) - 20 бр.
1986 - Bcme (bautz) - 40 бр.

Като гледам в бошурата е бройката до 1980 вкл. с малко разминаване.

Срещал(чувал) съм и за доставка 1976, но какво и колко нямам идея. Горните години също не са категорични, но бройките поне мисля са верни. Около и след 90-та кашата вече е огромна и аз лично не се наемам да коментирам какво и кога.