ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Публично гласуване за дизайн на новите Сименс Smartron локомотиви

<< < (9/10) > >>

mitko0888:
Това ми прилича томно на схемата на Таурус 1216.

bdz43r:
От ерата на 1216 и дори 1116 няма принципни промени в силовата електроника. Основните схеми са стандартни и се повтарят.
Новостите са в софтуера, екстрите, повече и по-умни функции, повече неща се правят през компютъра, а не с физически ключове и бутони и т. н. Принципът е дотолкова непроменен, че Вектрон без проблем може да работи по СМЕ с DB серия 120, която е на 40 години и е дядото на Тауруса. Има разбира се ограничения, но те са основно в обменяната диагностична информация между локомотивите - при 120 тя е по-обща, повече неща трябва да се правят ръчно в самия локомотив и за повече неща трябва да се мисли, например да се освободи паркинг-спирачката (при два Вектрона и това се управлява дистанционно) или да се прави сметка за общата теглителна сила или консумация от контактната мрежа (при Вектрони и Тауруси и комбинации между тях те сами мислят за това).

Достигнато е бих казал някакво ниво на изчерпване на актуалните технологии и принципно нови платформи няма на хоризонта. Всички технологични блянове от миналото са реализирани - рекуперация, асинхронни двигатели, супер ефективно управление с минимални загуби на постоянен ток, автоматично поддържане на скоростта... пробив би било най-вече разработване на евтин силов управляем елемент с минимално вътрешно съпротивление, по аналогия с полевите транзистори, което ще повиши значително КПД дори над сегашното високо ниво.

pavlinbg:
Благодаря за подробната информация!
А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?

Mironista:

--- Цитат на: Nenchev link=topic=5346.msg119395#msg119395 date=1595883953 ---Язък...

колко готино би било да е червен.  Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...

Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...

--- Край на цитат ---

Скоро ще направим домашна кайсиева, че старата свърши

bdz43r:

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=5346.msg119411#msg119411 date=1596094553 ---А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?
--- Край на цитат ---
Двигателите на локомотивите са постоянно зацепени с колелата. Никога не се движат на празен ход.

В допълнение на по-горното, съвременните локомотиви имат и корекция на фактора на мощността, който клони към 1,0. При старите този параметър е много зле.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия