Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model
Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
mitko0888:
За тези тръби - дали не се въртят целите, или поне някои от тях (снимката е на 46.03):
pavlinbg:
Харесва ми темата и я чета с интерес! :good:
Нищо, че не разбирам от парни локомотиви... и това, което коментирате все едно е на патагонски.
Krasi Tankista:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5359.msg120282#msg120282 date=1607853512 ---За тези тръби - дали не се въртят целите, или поне някои от тях (снимката е на 46.03):
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Според мен, тръбите изпълняват ролята на бронировка на тягите, които са вътре и определено не се въртят. Иначе щеше да има следи от грес в точките на съприкосновение със стойките. Крановете на тягите се въртят много лесно с една ръка, ако се въртяха заедно с тръбите би било много по - трудно. Поне така ми се струва по - логично. Има и нещо друго, аз не знам колко е топъл котела, но през зимата щяха да замръзват. Поне на източния фронт де...
pach:
Тръбите се явяват само носещ кожух на прътовете (тягите),
които пък са просто като удължители на оста от различните,
шибърни крановете, чрез които се управляват различните режими
Подаване и отпускане на пара, пускате на въздух, пясък и т.н.
Практически в будката на машиниста, "врътките" за управление,
завършват въпросните прътове. А действителното управление,
се осъществява на място, от споменатите различни кранове.
Тоест не само свирката се управлява с въже, но и целия парен локомотив също...било с въжета или прътове.
Както казах, тези прътове, са удължени оси на кранове.
Не е ефективно, пара взета от парния дом да се пуска по тръба,
към будката, където дебита и се управлява посредством шибърен
кран и от там да се пуска по друга тръба, към входа на пароразпределителя!!! Излишно дълго и охлаждащо, с твърде
много връзки и т.н.
Всъщност точно това обикновенно е вътрешно монтирано и не се
вижда отвън, но подобно е с пясъка който се спуска пред/зад всяка водеща колоос идвайки от пясъчника над котела (на което тук му казахме "тенджери")! За сгъстения въздух е също така - крановете са в непосредствена близост, до управлявания агрегат,
а "врътките" са в машинистката будка!
То подобно е при дизелите - клапаните за въздух например (което си е кранчета)
са електрически управляеми от кабината, а те самите са
монтирани по двигателя, компресора и т.н.
Май го обясних много сложно.. :scratch_ones_head:
ПП. Митко, Краси е прав за омазването...а ако се вгледаш, повечето тръби завършват с неподвижни фланци, които ги държат и позиционират на място, за да могат прътовете в тях да са точно по оста
на крановете!
mitko0888:
--- Цитат на: pach link=topic=5359.msg120287#msg120287 date=1607870687 ---ПП. Митко, Краси е прав за омазването...а ако се вгледаш, повечето тръби завършват с неподвижни фланци, които ги държат и позиционират на място, за да могат прътовете в тях да са точно по оста
на крановете!
--- Край на цитат ---
Аз виждам само че има кранове, на крановете вместо да има директно сложени врътки, има тръби. Ако в тръбите има друг прът (вал), той трябва да е захванат с някаква сглобка към оста на кранчетата. За съжаление от снимките не виждам еднозначно дали е така или не, въпреки че това е най-вероятното - на края на тръбата да се свърва пръта (вала) с кранчето, колкото и да ми се вижда че тръбата е сплескана в квадрат за да върти крана. При следващата ми среща на живо с парен локомотив ще погледна специално този детайл. В момента не мога да кажа нищо повече еднозначно.
ПП: Тръбата отдясно се вижда добре при 36, въпреки че при 46 не е тръба а прът който се дърпа и се плъзга в скобите, които го крепят за котела.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия