Венсеремос Корифеи,
Мисля, настъпи подходящият момент да започна една тема за изграждането и създаването на нашия нов модел. Както повечето знаят, до сега имахме средно голям, недовършен макет, който имаше много дефекти и недостатъци по жп трасето, което разваляше удоволствието от каране на влакове, особено по-претенциозни модели. Затова взехме не лекото решение да му теглим чертата и да започнем от нула.
От нас да знаете - съсипването на макета е много по-бързо от създаването на нов. Точно за 15 минути го превърнахме в купчина руини:


Запазихме, все пак, два елемента - от сантиментални съображения:

С това разрушенията приключиха и дойде ред за новата конфигурация. Този път, мястото е една идея по-голямо, а и ни изпаднаха за без пари една купчина врати. Взехме малко гредички и сковахме масите:


Общата равносметка е, че би трябвало да можем да направим двойно релсово трасе със затворена форма с дължина около 25 м, което ни се струва доста прилично. Освен него, има достатъчно място за отклонения, кривки, чупки и други, второстепенни трасета. Амбицията ни е да се придържаме максимално до радиус 900 мм за скоростното трасе, а за по-малките може и да паднем до 500 мм.
По отношение на релсите - направих едно скромно проичване. Релсите на Тилиг изглеждат добре, а и имаше добри препоръки. Единствения недостатък е, че са сравнително ниско профилни. За нашите цели са необходими релси, поне Code 100, затова Тилиг отпаднаха като вариант. Друг критерий, който беше важен - вида на траверсите. Тъй като изграждаме скоростно трасе и смятаме да търкаляме и модерни влакови композиции, масово използваните дървени траверси не се вписват. Производителят, който най-добре отговори на нашите критерии се оказаха англичаните от Пеко. И така, 60 м. флексове с бетонни траверси пътуват за насам.
А какво би било едно скоростно трасе за Шинкансен, ТГВ, Пендолино, Рейлджет и подобни, без контактна мреж?!?!?!? Смегория за дизеляци и чайници. Оказа се,че Клайнбан предлагат стълбове с приемливо качество на добра цена, така че след около седмица ги чакаме и тях - да ги обследваме на място.
До тук с основните елементи....в момента водим дискусии по въпроса дали направо върху масите да сложим корка и после да редим релсите, или да повдигнем нивото с около 2,5 см фибран...Идеята за повдигането е, че има достатъчно място да спретнем някоя река, езеро, язовир, та да може да копнем коритото във фибрана. 2,5 см ще дадат достатъчно дълбочина (предполагам) за да може да се извие една хубава река. Естествено, би могло и да се нарисува направо на масите, но 3D ефектът и дълбочината няма да са същите, като при речно корито пълно с епоксидна смола и водни ефекти..
За сега толкова - още сме в съвсем начален етап, но се надявам скоро да напреднем. А, да, за малко да пропусна - по отношение на конфигурацията на трасето няма да ползваме нито Скрам, нито платената версия на Енирейл, както и FREMO, NEM, RP-25, DIN, ASA, EN, БДС стандарти. Всичко се работи по коефицент Пи: 3.14159265359, както и стрикто спазване на ГОСТ -> фраскаш две водни чаши Смирнофф и почваш да редуваш права-крива-права-крива, докато те дъжат колената. Като омекнат капачките - праскаш стрелка - лява или дясна - след втората чаша няма особено значение....
Хайде, със здраве! И не забравяйте - ВЕНСЕРЕМОС!