Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Играчките на Пи моделс

<< < (11/20) > >>

mitko0888:
Има достатъчно фабрични модели с по два мотора и с по един декодер. И това от теорията не е проблем. Ако някой е имал проблем с това - причината е друга.
Не знам и как ги гърмите тези декодери. Аз също съм гърмял декодер, знам как става, но това е само от криви ръчички. Ако се спазват най-елементарните правила е доста трудно декодер да гръмне. Не че не става, даже става много често, но това не е от два мотора или от 12 долара, а от неправилно пипане.

Не съм съгласен, обаче, че декодерът на лаис върши същата работа както "прескъпите" (каквото и да значи това). Преди мнооого години имах две ЦК ключета - едното пускаше 12 волта и другото - 9 волта. С едното ключе влакът тръгваше и вървеше "бавно", а с другото вървеше нормално. Това сега хич не върши работа, въпреки че един известен румънец още си щрака така (дали е жив ...?). Трябва си БАВНО движение, тръгване, спиране, особено за маневрен локомотив. Ако само ще стои на едно място и ще мига на гирлянди - може да е коледна елха, но не и локомотив. А пък евтиният декодер на лаис хич даже няма и къде да попнеш за да напарвиш добро вървене. Можи да стане с неговите си настройки, ама да се кръстим на всеки влак че това ще е така - не става.

Nenchev:
ЦЪК - ТУК:

https://laisdcc.com/LaisDcc_Decoders_Manual_V2.pdf

https://tonystrains.com/news/dccprimer-intro-faq-how-can-i-customize-each-locos-performance/

http://dcc-mueller.de/decoder/speedt_e.htm

https://youtu.be/ZSy22RR66oY

Има си фабрични настройки за 3 скорости, а може и да му се боцне таблица за скоростите...Има си коефиценти за положително и отрицателно ускорение...Има си корекция на обратното EMF...

От всичко изгледано и прочетено около LiasDCC останах с впечатление, че китаюгите са прекопирали Digitrax  &bgflag &bgflag &bgflag

VladoC:
Nenchev , съгласен съм с тебе само за цената на китайските декодери.
Основно ползвам декодери на Digitrax и китайските нямат нищо общо с тях. CV-тата иm не съответстват на Digitrax,
Digitrax  тръгват без проблем с 90% от локомотивите, включително и със старото Пико с калпавите електродвигатели. За останалите трябва малко повече насторойки и пак тръгват добре.
При китайските потеглянето е рязко и не поддържат добре бавна скорост. Ако включиш обратната връзка по напрежение (BMF) се движат на тласъци.
За работата на два двигателя с един декодер - работят по-добре ако са свързани последователно. При паралелно свързване и включена обратна връзка по напрежение, работата е нестабилна и на моменти декодера загрява повече, независимо, че не се претоварва по ток.

Adrian:

затова е този Форум - научих важни неща :)

mitko0888:
Какви настройки бе хора, има едно цв61, с което може да се кажи BEMF ON или OFF. Нищо друго!
Това с цв 2, 5 и 6 не е никаква настройка и не знам защо все цитирате форуми, в които някой като че ли за първи път чува за тях.
Трябва да може да се регулира поне P и I, за да стане ПИ :) След това ако може и за ниски скорости, и до коя стъпка, и какъв е мотора, и т.н. за да стане BEMF регулиране. Другото е елхичка с 15 светлинни ефекта по не знам си кое китайско / американско правило.

ПС: То и Пико диги 1 е централа, даже може да сменя и цв-та, ама на живо може да сменя само адреса в цв1 ...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия