Разделих прожекторите на покрива от белите надбуферни светлини. Прожекторите са със светодиоди, запоени на главната платка на локомотива, а надбуферните светлини (бели и червени) на отделни платки някъде в кабините. Не съм свалял кабините и затова не знам как точно са монтирани тези светодиоди, но ми стигаше, че прожекторните светодиоди са на основната платка.
Прекъснах пистите от минусите на прожекторните светодиоди и ги опроводих към изводите AUX3 и AUX4 на декодера:


Трябваше да внимавам с дългия проводник да не бъде притиснат между платката и рамата, затова е прекаран точно по този начин.
Детайлни снимки от опроводяването, на които се вижда къде точно са запоени проводниците към конектора за декодера:


Дразнеше ме, че локомотивът вървеше с кабина II (2) напред при избрана посока "Напред" на тротъла ("мишката"). Обърнах поляритета на мотора, като размених проводниците на мотора към платката на локомотива, а светлините размених, като промених съответните CV-та на декодера.
Оригинално бутон F0 включва всички светлини - предни, прожектор и задни, а бутон F23 изключваше задните светлини и включваше предните. С промяна на съответните CV-та на декодера, с отделни бутони включвам поотделно предните (бели) надбуферни (с F0), задните (червени) (с F8) надбуферни светлини и прожекторите (с F1). Бутонът за маневрен режим ("Депо") (F6) включва белите надбуферни светлини от двете страни на локомотива и изключва прожектора и червените надбуферни светлини, ако са включени.
Присвоих на един бутон (F21) регулиране на общата сила на звука на декодера. След като намалих силата на звука, отделните звуци се оказаха сравнително добре балансирани по сила и не се наложи да променям CV-та за отделната сила на звука на индивидуалните звуци на локомотива. Пренаредих си и кой звук с кой бутон да се активира - всичко това със CV-тата на декодера.
Единственият звук, който не можах да оправя, е този за скърцане на ребордите. Звукът се чува само когато локомотивът се движи със скорост по-малка от около 10-12 км/ч мащабни. Не можах да намеря информация с кое CV да променя максималната скорост на движение, при която скърцането на ребордите да се чува. Може и да е твърде зададено в звуковата схема и да не подлежи на промяна. Ако някой знае как (с кое CV) може да се промени тази скорост, ще му бъда много благодарен да сподели.
Декодерът е ESU LokSound5 и упътването му е налично на сайта на ESU esu.eu на няколко езика.
Декодерите на ESU са трудни за настройка, ако се използват директно CV-тата. Изглежда е по-лесно настройките да се правят с програматора на ESU през компютър, но аз нямам такъв (все още). Без програматор трябва много внимателно да се променят CV-тата и се налага използването на индексните CV-та 31 и 32. Всъщност страниците на CV-та 257 до 512 включително се избират само със CV32. CV31 трябва винаги да има стойност 16 и да не се променя.
Иван