Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта по света

<< < (3/20) > >>

Petko Ivanov:
Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"

mitko0888:
Има един сайт:
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/en
Може да си избереш да ти пише на 7 езика. Започваш да пишеш името на някоя гара, напр. Fran от менюто си я избираш, напр. Франкфурт, и се виждат закъсненията.
Един час закъснение е предвиден в условията на превозвача. Ако някой си мисли че друг му е длъжен да му осигури точност до минута за да хване международен полет, и ако за този международен полет не си си дал време за закъснение - това е друта работа.

gregary:
Между другото, като факт да вметна, но без нищо лично към DB (аз съм им фен), през 2015 пътувах Берлин - Хамбург с ICE. За жалост не помня гарата, някъде по-средата, но ICE-то тръгна в грешна посока и настъпи някакъв хаос. Машинистът бързо смени втората кабина и върна композицията назаден в гарата и може би след 30 минути престой тръгнахме в правилната посока. Нататък вървяхме с известни закъснения и накрая стигнахме с 1ч. и 10 мин. закъснение в Хамбург.

pach:
То вярно, че никой не ти е длъжен да ти осигури точност, ама като си купуваш билет,
на него пише час на тръгване и час на пристигане, и никъде не пише за възможно
закъснение. Още повече, че билета ти освен, че е договор за определена услуга и с определена цена,
 има и застраховка, която е валидна при определени обстоятелства, но не и възможни закъснения.
И закъснения от горе описаните търпят санкции, както от застрахователя, така и от надзорните органи.
Същото е и при самолетните билети и полети. Но малко ползващи услугата на железниците имат шанса
да претендират при обикновенни закъснения за обещетение или компенсация. Но те са възможни в пълното
си право. Подобно е и при резервацийте за туризъм и почивка - малко хора си търсят правата при некоректно
изпълнение на договора.
Пък в крайна сметка е въпрос на фирмена политика, коректност към клиентите, морал и национален манталитет.
Преди десет години, един японски машинист се самоуби, защото закъсня с 37 секунди на крайна гара от маршрута му,
и в опита си да навакса времето, пропусна точното място за спиране със 7 метра! Та за тия две грешки, веднага си
подаде оставката и на другия ден се самоуби!
Ама това е в Япония! А тук е Европейски съюз! Как ли ще реагират сърбите, когато влезнат в ЕС и им "изправят"
краставиците в "плод и зеленчук" магазините? Мисля, че ще научат цяла Европа да попържва на сръбски!
Е тогава, японската точност и отговорност, съвсем няма да я разбираме!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Petko Ivanov:
Мнение на assen от друг железопътен форум: В рамките на три месеца успях да сравня моментното състояние на високоскоростните влакове в три европейски държави (Италия, Германия, Франция) и ето какво излезе:

В Германия положението е най-зле. Хубавите бели влакчета на “Дойче бан” повечето време са обикновени бързи влакове, каращи с до 160 км/ч. Изключения има малко, защото инфра, дето да е само за тях, също има малко - напр., по най-натоварения коридор Хамбург - Мюнхен единствено между Манхайм и Щутгарт има обособен участък; извън него всичко върви заедно и често закъснели интер-сити експреси трупат още и още отгоре, изчаквайки пътнически влакове, защото няма кой да ги пусне на празния съседен коловоз на гарата, примерно. В резултат големите закъснения са ежедневие, а влаковете са бавни. Иначе комфртът на пътуване става, но само ако не бързате - и не гоните връзки.

Италия със сигурност бие по честота на влаковете. Само тук има два конкурентни превозвача и частният от тях, “Итало”, не дава на държавния да мигне дори. Слабите страни са три: първо, заради жестоката експлоатация, инфрата (и влаковете) са зле - не като безопасност или чистота, а като комфорт; возенето с 300 км/ч и в “Итало”, и във “Фречаросса” е все едно и също - дрънчене, клатене, тракане, изобщо далеч от истината. За час хубаво, но 6 часа така си е изпитание. Второ, мрежата е малка - реално, само едно голямо Y между Наполи-Рим-Фиренце-Болоня и после Милано-Торино в едната посока и част от Венеция в другата. Извън тези трасета всичко си е като едно време, а нови, общо-взето, няма (с изключение на бавното строителство на връзката до Венеция). Вярно, в общия клон Рим-Фиренце-Болоня влаковете стигат до четири-пет на всеки час, така че влак винаги има - но само там. Трето, високоскоростна инфра има само извън градовете - затова 120-те км между Милано и Торино се пътуват цял час, половината от който е влачене с 10 км/ч на изход от единия град и на вход в другия; единствено Болоня може да се похвали с високоскоростен транзит и обособена гара (подземен етаж на градската), така че там само забавяне няма (и въпреки това тя беше построена поне 10 години след пускането на самата линия).

Франция със сигурност бие по комфорт на возенето. При 300 км/ч TGV-то се плъзга като филия с масло - плавно, равномерно, неусетно; накланящите се кошове работят много добре и е удоволствие да се возиш (това на фона на малкото място за багаж във вагоните, създаващо масово неудобства, както и на ужасните в логистично отношение гари като “Монпарнас” в Париж, например). Голям плюс - мрежата тук е широко развита, TGV има почти за навсякъде; минус - по същата причина влаковете са по-нарядко, може да има “дупки” от по 2-3 часа между два влака в едно направление; някои градове пък имат само по 2-3 влака на ден.

И така, ако искате да се возите приятно, идете във Франция; ако искате да имате удобен влак по всяко време, идете в Италия. А в Германия може изобщо да не ходите.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия