Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Осветление на вагони

<< < (6/13) > >>

dred77:

--- Цитат на: IvanC link=topic=5553.msg123287#msg123287 date=1645307881 ---Не съм пробвал, но със сигурност няма да стане на оригиналните колооси на багажния вагон, защото те са с пластмасови тръбички в средата, в които са набити къси оси на колелата.
С други думи, колоосите приличат на тези, към които си дал линка и картинката:

--- Край на цитат ---

 Сега върнах часовника /темата/ назад, и видях снимките. Моя грешка. Не знам защо си мислех, че става дума за подобни колела:
...
 
 Още веднъж извинявай, че поизцапах. :drinks:

IvanC:
За вагоните на Roco от комплекта 74189 използвах "класическата" схема, която публикувах в първото мнение в темата. Разработих печатна платка, която да е "универсална" за вагоните от комплекта, както и за повечето (всички?) вагони на Roco, тип Halberstadt - 74800, 74802, 74803, 74804, 74805, 74806, 74815, 74816, 74817 и др. Не съм сигурен дали платката ще може да се използва във вагона 74801, който е комбиниран 1-ва - 2-ра класа, тъй като такъв вагон нямам и не мога да проверя, дали разположението на светодиодите ще отговаря на разположението на купетата в този вагон.

Това е пълната схема на платката:



Светодиодите са означени с буквите "A", "B", "D" и "R", както и комбинации от тези букви след номера на светодиода, в зависимост от това в кой тип вагон се монтира платката - "A" за вагона 1-ва класа, "B" за вагона 2-ра класа, "D" за комбинирания вагон 2-ра класа с инвалидно и багажно отделения и "R" за вагон-ресторанта. Светодиодите без букви след номера на светодиода са общи и за 4-те вида вагони.

Платката е с възможност за монтаж на декодер. При монтиране на декодер, елементите по захранването не се монтират, а се запояват съпротивленията, означени с "D" след номера на съпротивлението. Когато няма декодер, се запояват съпротивленията без буквата "D" след номера.

Печатната платка от горната страна - с елементите по захранването и буферните съпротивления на светодиодите:




и от долната страна - със светодиодите:




Поръчах платките и докато чаках да ги направят, се заех с токоснемането на вагоните:












Платката с вече запоените елементи и монтирана в първокласния вагон:






Бях пропуснал да забележа, че покривите на вагоните имат зъбчета, които са по-тесни от платката, както я проектирах и които зъбчета слизат под нивото на платката. Поради това, покривът не можеше да се постави на мястото му с монтираната платка. Наложи се да клъцна тези зъбчета:



Отляво е оригиналният покрив, отдясно е с отрязаните зъбчета.


Завършеният вагон:






При останалите вагони от комплекта разлики няма.

Иван

IvanC:
Вагоните на Roco от комплекта 74190 са тип Y (B по източноевропейската по него време номенклатура), 3 броя - два второкласни и един първокласен. И тук както при комплекта 74189, разработих и поръчах платка за осветлението, която да е универсална за двата вида вагони от комплекта - първокласния и второкласния. Имам още един Y-вагон на Roco - 74818, който е първокласен и с изключение на цвета и надписите, е идентичен с първокласния вагон от комплекта 74190, така че платката става и за него.

Схемата на осветлението е почти идентична с тази на осветлението за 74189:



И тук светодиодите са означени с буквите "A" и "B" и комбинации от тези букви след номера на светодиода, в зависимост от това в кой тип вагон се монтира платката - "A" за вагона 1-ва класа и "B" за вагона 2-ра класа. Светодиодите без букви след номера на светодиода са общи за 2-та вида вагони.

И тук, както при комплекта 74189, платката е с възможност за монтаж на декодер и при монтиране на декодер, елементите по захранването не се монтират, а се запояват съпротивленията, означени с "D" след номера на съпротивлението. Когато няма декодер, се запояват съпротивленията без буквата "D" след номера.

Печатната платка от горната страна - с елементите по захранването и буферните съпротивления на светодиодите:




и от долната страна - със светодиодите:




При тези вагони прокарването на проводниците от токоснемащите пластини през рамата и обзавеждането на салона е по-различно и се наложи да пробивам допълнителни отвори в тоалетните. Това се дължи на разликата в изпълнението на кулисния механизъм спрямо Halberstadt вагоните на Roco.












Вагон, подготвен за монтиране на платката с осветлението:



Виждат се отворите, които пробих в напречните разпорки на коша, за да мога по-лесно да осветя тоалетните.


Платката (все още "гола", без запоени елементи), монтирана за проба:




Не съм снимал прогреса след този момент, тъй като монтажът (запояването) на елементите по платката и монтажът на платката във вагона са идентични с тези на вагоните от комплекта 74189. Тук проблеми с покрива няма, тъй като няма такива зъбчета, както при Halberstadt вагоните.

Иван

IvanC:
 &bgflag Токоснемащи пластини ала Владо Цанков:  &bgflag








Владо наряза пластините от 0,1 мм месингова ламарина на CNC фрезата:




За уточнение - токоснемащите пластини, които съм показал в предните мнения са купешки от един германец (или австриец?), който ги продаваше на eBay и от които Владо успя да закупи достатъчно количество, включително и за мен, но свършиха. Владо реши да си направи сам пластините на фрезата или да го цитирам:

"Вчера и днес, обхванат от творчески мързел, сътворих това:"

и ми прати горните снимки. :yahoo:

Иван

IvanC:
Тази мисъл ме човъркаше:


--- Цитат на: IvanC link=topic=5553.msg123981#msg123981 date=1667783503 ---. . .

 Не съм сигурен дали платката ще може да се използва във вагона 74801, който е комбиниран 1-ва - 2-ра класа, тъй като такъв вагон нямам и не мога да проверя, дали разположението на светодиодите ще отговаря на разположението на купетата в този вагон.

. . .


--- Край на цитат ---

и към последната поръчка от Липето го добавих.

Оказа се, че по брой и разпределение на купетата е идентичен на първокласния и набързо му наредих платката за осветлението така, както е на първокласния вагон в комплекта 74189:







За Митко - на тези модели "закачалките" си висят така, защото имат голям вертикален луфт в NEM-шахтата. Като започнат да се закачат се изправят и няма проблеми.

На снимките покривът зее, защото не бях забелязал, че не е "щракнал" напълно в двата края. Чух, че щракна, но не го огледах внимателно по цялата дължина на покрива. Вече е оправено.  :drinks:

На моя вагон бяха объркали седалките - купетата, означени като първокласни бяха с второкласни седалки, а четирите крайни 2-класни купета бяха с първокласните седалки. Размених им местата и всичко е наред. Някое виетнамче не е внимавало достатъно в час!  :nono:

Иван

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия