Наскоро събрах една малка композицийка на местен пътнишки влак с модели от Piko - V180 с два двуетажни вагона, единият от които е с командна кабина. Вагоните, които аз взех, са от Hobby серията с каталожни номера
57684 и
57685.
Същите вагони ги има и в други разцветки и номерации.
Имам юношески спомени от тези вагони в района на Централна ж.п. гара София, без да съм се качвал в тях. Ето едно немско клипче с тези вагони, като има и кадри с вагоните на БДЖ на софийската гара:
Цък за видеоПървото начинание беше да разпарчаладисам вагоните. Оказаха се доста добре закопчани - по три щипки от всяка страна и още по една във всеки край на вагона, както и вертикални жлебове:
Червените стрелки показват щипките, а жълтите - жлебовете в които влизат езичетата на коша. И понеже езиците в жлебовете пазят щипките срещу разкопчаване, а щипките пазят езиците срещу изваждане, си е лека мъка да се разпарчаладисат без повреда.
После трябва да се разкопчее вътрешното оборудване от рамата - с помощта на плоска отвертка и словесни излияния със споменаване на роднини.
Piko предлагат осветление на вагона с лампи с нажежаема жичка и масивни световоди на няколко нива, с каталожен номер
56102. В комплекта влизат и токоснемащи пластини, но нищо от това не ми хареса, пък и нали съм си мазохист по отношение на електриките и осветленията, реших да последвам почина "Направи си сам". Та по този почин, първо проектирах печатни платки за осветлението. За тях ще напиша по-нататък, като станат и ако са сполучливи. Засега съм поръчал да ми ги направят.
Докато чакам да направят платките, се захванах с токоснемането. Хареса ми токоснемането от всички колела, което описах в предното мнение и затова реших да направя нещо подобно. На второто четене се получи (първата токоснемаща пластинка просто не ми хареса).
И така, подобно на пластинките, описани в предното ми мнение,
направих чертеж, размножих и запазих в
PDF файл, след което разпечатах на принтера:
Нататък няма да съм много словословен - както казва Гришата - "Разказ в картинки":
Залепване за ламарината с двустранно тиксо и изрязване на лазер (оранжев):
Изрези и прорези с лазер №2:
Формоване в пинсетната машина за огъване:
Заваряване на силови кабели с дължина 100 (мили) метра (дано са достатъчно дълги):
Монтаж в талигата:
И накрая монтиране на талигата в рамата:
И понеже повторението е майка на знанието, повторих повторението, т.е. почетворих горното.
Иван