Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

"Модернизиране" на стари модели на PIKO

<< < (2/12) > >>

mitko0888:
Пробвай да махнеш две от зъбните колелца, да останат задвижени само колоосите с гуми. И виж дали ще има разлика - в тягата и в шума.

IvanC:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5557.msg123222#msg123222 date=1644689866 ---Пробвай да махнеш две от зъбните колелца, да останат задвижени само колоосите с гуми. И виж дали ще има разлика - в тягата и в шума.

--- Край на цитат ---

И това пробвах Митко - махнах зъбните колела към колоосите без гумени пръстени. Няма забележима разлика.

От всички варианти, които пробвахме, този излеза най-сполучлив. Поне с тези зъбни колела, колооси и мотори. Пробвахме и с други мотори. Най-тихи са т.нар. мотори с жълта капачка, които обаче са и по-нискооборотни и BR 01 и 03 не могат да развият максималната мащабна скорост на оригинала. Стават за BR 41.

Не сме пробвали с копията на моторите на Роко, защото по него време те не бяха налични, а оригиналните на Роко са прекалено скъпи в сравнение със стойността на останалата част от модела (не искаме да слагаме "на кокошка брошка"). Копията на Роко също не са особено тихи, та май няма да има голям смисъл да се пробва с тях. Резултатът с механиката в това й състояние е повече от задоволителен, дори бих казъл много добър. Използваните части струват около 30-40 лв. За мен преработка, която би струвала повече от това не си заслужава - по-добре да се купи модел на Роко или Трикс (имам такива на BR 01.5), който ще е не само с много добро качество на механиката, но и със значително по-добра детайлност.

Иван

IvanC:
Следващата стъпка от модернизирането е инсталирането на звуков декодер в BR 01 504 на Пико - този с престилките под котелните площадки. Бидейки първи модел за цифровизиране и наличието на тези престилки, сложих говорителя в димната камера и пуснах проводниците от декодера към говорителя под площадките, където са скрити от престилките:









За съжаление не намерих снимки на самия говорител в димната камера.

На следващите BR 01.5 на Пико монтирах говорителя под пещта - там където на оригинала е пепелникът:



По подобен начин е монтиран говорителят и в BR 03 и 41, но за това - по-нататък.

Оказа се, че не съм снимал опроводяването на предната светлина. това съм направил за BR 03 (при BR 41 е идентично), което ще покажа в следващо мнение.

Снимал съм проводниците към задния край на рамата:







Декодерът е пъхнат в нишата пред задната стена на пещта. Този декодер (SDN136 на Digitrax) се събира по диагонал без да се налага каквато и да е промяна в нишата, за разлика от BR 03/41, което ще покажа по-нататък:



Както се вижда на снимките, за електрическата връзка с тендера (два проводника за мотора два за задната светлина) използвах 4-изводен конектор, за който направих прорез в рамката под пода на локомотивната будка:






Следва опроводяването на тендера:









Макар, че съм пуснал проводници за задните светлини на тендера, такива не съм сложил. Брат ми изряза платки за тези светлини и ги монтира в един (а може би и в повече) тендер. Аз рядко карам тези локомотиви на заден ход, затова не сметнах за нужно да добавя светлини на тендера... поне не на тези локомотиви.

Тендерът напълно сглобен:








И връзката с локомотива:
















Клипче.


Иван

IvanC:
Какво става? Никой не коментира, критикува или дава съвети, освен Митко.

Да продължавам ли? Имам снимки от цифровизирането на BR 03 (при 41 е идентично) и "модернизирането" на BR 38 и 95 (старата задвижка с "палачинковия" мотор).

Между другото, първоначално на BR 41 сложих декодера с говорителя в тендера, след като подмених механиката. Но след цифровизирането на няколко локомотива на Роко с декодери в локомотива, на 01 и 03 също сложих декодера в локомотива и понеже ми хареса повече, преработих BR 41 по същия начин. Пикотата на брат ми май са с декодер в тендера, ама ще го оставя той да напише за неговите преработки.

Иван

mitko0888:
Иване, никой не ще да пише вече. За моята 41 писах преди 10 години - снимките изчезнаха, и никой не пита за тях. Мотор с червяк, КК връзка с тендера, правилен кривошип и т.н. Може спокойно да се търкаля и да си я гледаш на макета и да не те е старх че някой ще пипне или ще я хване където на трябва. От два метра не можеш да я различиш, освен ако не си се напълнил с Роко и Флм. Само тези гуми няма как да се махнат...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия