Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.

<< < (6/8) > >>

R3vange2112:
Работа по спирачната система.







Реших да я направя както е била оригинално - с една калодка, защото ( и логично) са въведени промени при възстановяването му.





Разбрах, че на 1-ви Юни щял да бъде изваден за атракцион. Ще се възползвам, за да насмимам детайли, които да са ми от помощ.  :)

IvanC:
Доколкото знам, локомотивът е вкаран в базата в Асеново след генерален ремонт и е бил напълно годен за експлоатация. Бил е консервиран и вкаран в държавен резерв. След отпадането на необходимостта от поддържане на парни локомотиви в студено състояние като държавен резерв, няколко от локомотивите, един от които е 46.03, са запазени за музейни, а останалите са извадени от базата и нарязани. По същото време спира поддръжката и постепенно започва демонтажа на системите в БДЖ, нужни за експлоатацията на парни локомотиви - багери за товарене на въглища, сгурийни ями, водни кули, водни кранове и връзките между тях, обръщатели, специализираните машини за обработка на цилиндрите и шибърите на парните машини и т.н.

При възстановяването на 46.03 не са правени съществени промени по локомотива. Промените, спрямо състоянието на локомотива при доставката му, са правени през годините на редовната му експлоатация. Това са подобрения и упростявания на конструкцията с цел улесняване и поевтиняване на поддръжката, използване но по-нови и по-добри за времето си детайли, като и уеднаквяване, доколкото е възможно, с използваните детайли с останалите парни локомотивив експлоатация в БДЖ.


Иван

bdz43r:
Този елемент е променен все пак. При възстановяването са монтирани обувки за две малки калодки, защото в локомотивното депо се доставят такива за електрическите локомотиви.

R3vange2112:
Да да, обувките и калодките са променени със сигурност, снимките които пуснах в предишния пост са от Flickr-а на Красен Панев и са съответно в началото и в края на работата по локомотива преди 10 години. Иначе днес разговарях и с г-н Ангел Алексиев, който каза, че спирачката на задната талига е премахната в началото на 60-те години. Смятам да я моделирам на малко по-нататъшен етап. Също така взех контакти към кого да се обърна в БДЖ, за да мога да получа евентуален достъп до депото докато локомотивът е изгасен. Това би ми дало възможност да заснема много повече детайли, да измеря други такива и да направя 3D scan на по-сложни компоненти като например въздушната помпа. Дано има резултат. Междувременно ще работя по компонентите, които са ми известни.

pach:

--- Цитат на: R3vange2112 link=topic=5696.msg125767#msg125767 date=1747933389 ---... Например някой дали има идея какъв диаметър е оста на буталото и съответно на шибъра?

--- Край на цитат ---

На осите от буталото и шибъра не знам,
 но на цилиндрите е:
За два цилиндъра - 700 ММ. Ход на буталото - 700 ММ.
За три цилиндъра - 550 ММ. Ход на буталото - 650 ММ.
Ако ти върши работа.  :hi:
Можеш да си го изчислиш като съотношение
от снимка или чертеж. bg&flag

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия