Автор Тема: Поддръжка и профилактика на локомотиви.  (Прочетена 12717 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #15 -: 25 Май 2009, 21:39:59 »
zazo, ти хубаво си купил смазка, ама не каза оправил ли си стария локомотив. Ако не, дай ще го почовъркаме и наснимаме за един "бърз" туториал :)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #16 -: 26 Май 2009, 08:44:56 »
Аз бая неща смазах оттогава и със смазка и с чука, а дизелчето нещо ми мина мерака да го оправям, щото си е в графа детски модели.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #17 -: 26 Септември 2009, 20:20:00 »
Помощ!
И при двата ми пиковски лока (BR185 и BR189) се появи едно жужене или по-скоро бучене на двигателя. И двата лока са нови и почти не са карани. Характерно ли е за марката и има ли начин да се оправи?
Благодаря.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #18 -: 26 Септември 2009, 20:36:57 »
2 съвсем малки капчици масло там дето осите влизат в двигателя и всичко заспива! Щом не е каран маслото просто е изсъхнало. :good:

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #19 -: 27 Септември 2009, 02:48:21 »
С онази бялата грес от Конрад ли ще е най-удачно?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #20 -: 28 Септември 2009, 14:43:05 »
Лагерите на моторите са от синтерован бронз(предполагам че и при Пиковските е така), което ще рече че структурата име е пореста, а не плътна. Поради това, ако сложиш масло то попива в порите и смазва дори и когато видимо не е смазано. Ако туриш грес греста ще запълни порите и ще пречи на смазката да излиза от тях, когато лагера загрее, след малко работа. По такъв начин лагеруването ще става все по зле и все по-зле. В резултат втулките заминават, хлабините стават все по-големи, а от там мотора става все по-шумен.
Греста е за зъбните колелета.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #21 -: 28 Септември 2009, 15:21:31 »
Цитат на: lubomir link=topic=577.msg28862#msg28862 date=1254138185
Лагерите на моторите са от синтерован бронз(предполагам че и при Пиковските е така), което ще рече че структурата име е пореста, а не плътна. Поради това, ако сложиш масло то попива в порите и смазва дори и когато видимо не е смазано. Ако туриш грес греста ще запълни порите и ще пречи на смазката да излиза от тях, когато лагера загрее, след малко работа. По такъв начин лагеруването ще става все по зле и все по-зле. В резултат втулките заминават, хлабините стават все по-големи, а от там мотора става все по-шумен.
Греста е за зъбните колелета.

Това си е направо професионално казано!
 :hi: :clapping: :hi:

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #22 -: 28 Септември 2009, 16:24:42 »
А с масло за шевни машини става ли?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #23 -: 28 Септември 2009, 17:56:34 »
Цитат на: staff123 link=topic=577.msg28870#msg28870 date=1254144282
А с масло за шевни машини става ли?
Става, дори е препоръчително. Добре е, обаче да измиеш старото масло със спирт, преди да сложиш ново.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #24 -: 28 Септември 2009, 18:07:44 »
О.К.
Благодаря ви много.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #25 -: 05 Октомври 2009, 19:06:31 »
Оказа се, че проблема май не е в смазката, а в самия мотор. След след смазването (с масло, не с чук  ;D) бученето продължи и се чува точно от електромоторчето. Е тука вече нямам идея какво да правя.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #26 -: 06 Октомври 2009, 09:35:36 »
Виж колектора, може някоя от четките да се скапала, или следващия вариант е смяна на мотора. Преди да пристъпиш обаче към тая операция смъкни друг(същия задължително) мотор от друга пиковска машина, която към момента работи добре. След замяната ако вс. е ОК, значи проблема ти е в мотора. Жуженето е възможно и поради нарушаване на балансировката на двигателя, но това едва ли е проблем за твойта уста. В тоя случай си иска специфично оборудване, което е по силите(разбирай финансово) само на по-скъпите производители на ел. мотори.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #27 -: 06 Октомври 2009, 14:35:52 »
Проблемът е, че имам само 2 лока на Пико, а и при двата проблема е налице. В единия е по-слабо бръмченето. Звучи ми така сякаш има луфт межди ротора и статора, на местата при лагерите.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #28 -: 06 Октомври 2009, 16:36:06 »
Еми тогава вземаш цифров шублер и мериш едното другото и ще ти стане ясно, каква е хлабината. Повече от 40 микрона не трябва да е в никаккъв случай!

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #29 -: 21 Ноември 2010, 19:00:55 »
А дали някой може да ми каже какъв модел мотор е подходящ за въпросните локомотиви и дали е възможно да е от този тип с металната част?