Токоснемателите се правят от тънки но "жилави" проводници на всички колооси , като след прогонване на натиска , не създават проблеми в движението на вагоните , нито има примигване , защото там където има проблем с дадена колоос , захранването се получава от останалите.
За аналогово осветление може да си прилага схемата на Ботев от уводните статий отпред на сайта и тогава то не зависи от това за локомотивите.
Електро крушките стопяват пластмасата на покривите , всичко се прави вече със светодиоди.
Светодиодите позволяват да се осветява всяко купе.
За да светят с еднакъв интензитет и при движение и при спрял влак се прилага схемата на Ботев или подобна.
Конрад на тема електронни компоненти е един от най-скъпите магазини у нас.След него по-скъпотия са Пулсатор.
Препоръчвам закупуване на електрoнни компоненти от "МТ1" или "Комет".
И двете фирми имат сайтове , като за Комет знам 1че имат магазин и в Пловдив (дори тук в София понякога се налага доставка от Пловдив - но те си я правят вътрешно - пътува им кола като совалка).
Също части на осреднени цени предлагат и от сайта на "Млад конструктор" които са от Варна (вече).С доставка през Бългаски пощи и минимално оскъпяване , в рамките на 3-5 лв за нормални по - обем доставки в цялата страна.Плащането им е по всички начини включително и чрез пощенски телеграфен запис.
При цифровото захранване отпадат всичките по-горе изброени проблеми.Просто най-скъпият вариант е да се монтират (има такива) дешифратори за осветление и готово - управляват се подобно на другите устройства с дешифратори.Мощността при цифровият вариант не зависи от консумацията на многото "потребители" на релсите , защото за това се грижи "бустера" (усилвател по мощност!) .Всички нови вагони са със светодиоди.
Всички магазини продаващи електронни компоненти продават и най-различни и разнообразни светодиоди .За вагони препоръчвам жълти SMD - тоест свръх миниатюрни.Размерите им са около 1,5х2х2,5 мм.
Вместо батерийки,се монтират също свръх миниатюрни (за капацитета си!!!) кондензатори които веднъж заредени от захранването стигат за цяла нощ.Размерите им са около 15х5 мм - цилиндрични .
Слагат се ключета за да могат и да се изключват все пак.Тези кондезатори (някой ги наричат акумулатори , което е грешно ,но максимално близо до функцийте с които ги натоварват) имат капацитет от над 500 000 микрофарада което е свръх огромно за обема им (като се има впредвид ,че кондензатора е елемент който натрупва енергията на единица площ , а цялата ни планета по площ има "едва" 700 фарада!!! Един фарад=1 000 000 микрофарада

) .
Големината им позволява спокойно монтиране във вагоните , дори без да се виждат от прозорците.
Ето и няколко примера :
(за линковете ще почакате малко...)
...Линкове за осветление на вагони
http://www.ralf-bueker.de/Kabel_zur_RTS_plus_Masse.htmhttp://www.ralf-bueker.de/Tams_FD_4.htmhttp://www.ralf-bueker.de/weisse_LED_Testreihe.htmhttp://www.ralf-bueker.de/weisses_licht_mit_LED.htmhttp://www.ralf-bueker.de/LED_Schlusslicht_Schuerzenwg_oben.htmhttp://www.ralf-bueker.de/LED_Schlusslicht_Schuerzenwagen.htmhttp://www.ralf-bueker.de/LED_Schlusslicht_Personenwagen.htmhttp://as.rumia.edu.pl/tt/przerobki/electr_7.htmhttp://gertvanvoorst.googlepages.com/locproj1.html
