Вай , как сте се разбързали тукааааа - еле с Владо начело !!!

ще се опитам по-накратко...
Да , има програми който управляват цели макети - стига да не объркам имената им коя за какво бе - по памет -RailRoad , WinTrak и доста други - като разглеждате сайтовете посветени на цифровото управление ще попаднете на тях.Някой направо нареждаш като пъзел гари , блок участъци и т.н. , буквално пишеш разписанието на влаковете (в макетно време) , пускаш и гледаш ,програмата сама ти подсказва абсурдите , а ако си много настоятелен и не ги промениш ,тя ти дава диспечерските функций , като само те предпазва от катастрофи , като за целта тя върти и пътната блокировка (има си датчици под трасетата които показват кое къде е и накъде е запрашило) .
Въобще има наистина възможност за отделна тема , ама като му дойде времето (което е 24 часа на денонощие...).
Има и по - простички програми който работят дори под ДОС - тоест не им трябва мощен компютър и Windows. Такава ще ев основата на първите ми опити с цифровото управление - врътка шифрирания код (виж темата за цифровото упр.) през паралелният вход / изход.Елементарна с малко електроника като допълнение на РС-то.
Ставате "разногледи" защото май не сте си вързали поне светофорите към стрелките (за Владо подготвям една възможна схемичка...) , тоест светофора изключва изолираният участък ако стрелката пред него е "затворена". Така се предотвратяват поне дерайлиранията , на първоначално елементарно ниво.
Би трябвало стрелки , светофори и управляващи ключове да ви дават обратна информация за състоянието на пътя и т.н. като това не изключва гадоста от попадане на препятствие в стрелката - тоест :
1.ключа е на дясно.
2.светодиода индицира дясно.
3.светодиодите дублиращи двата светофора или семафора пред стрелката показват съответно "червено " и "зелено" .
...и въпреки всичко нищо не подсказва , че има "камък" в стрелката и тя се е "заклинила" в средно положение.Липсата на такава информация може дори да я повреди ако не се е задействало крайното изключване , а се управлява от ключ , а не бутон - просто ключа я държи под напрежение ,което не се изключва от райният изключвател...
По този въпрос , в събота на срещата говорихме с Павел за обратна информация по състоянието на стрелките , която ще гарантира 99 % истинност , но още не съм имал време да го направя нагледно в НО (за това съм купил от Адри някой нещица) и да поместя тук снимките.
Не е сложно , постига се с още около 2 лв. себестойност и малки точно око и сръчни ръце

.
Обаче търпение - хубавите работи бавно стават....

( не искам да се ангажирам с конкретни срокове , да не ви излъжа , времето ми става все по-кът - добре че идва лято , та светлата част от деня нараства)...
