Всъщност "магнитната" лента вероятно е просто гума
с много метални микрочастици (метален прах).Тя е "магнитна"
защото се влияе от магнитно поле, а не че да го "създава"!
Така няма два магнита, които да забавят движението на модела.Но пък "захвата" на магнитния водач
от кормилния мост е може би доста по-сигурен.!?
Предимството на гумената лента е единствено в нейната ширина.
Така лесно се лепи и огъва, за разлика от обикновенната тел.
Но само предполагам, защото това е едно от нещата които
моделистите премълчават защото мислят , че е всеизвестно,
а търговците не разбират, че това е важно и я обявяват за магнитна лента. смисъл, че я "лови" магнит .
Но това е само мое предположение.
Не съм работил с такава защото ползвам помеднена тел,
която е магнитна (тоест вътре си е меко желязо) за заварки
с телоподаващо у-ство. Тя има и лек пружинен "ефект".
