И така драги колеги , както присъствалите на последната клубна среща забелязаха , в някой моменти по движението на влакове върху модулите се наложи ограничение . То идваше от желанието да не се получи някой инцидент с подвижният състав . В реда на шеги и закачки на темата , че модулите не са в най-доброто състояние и сякаш копират определени участъци от БДЖ-мрежата и след смеха предизвикан от Ники (REFIL-сега пак ще ме бие , че го споменавам :D) със станала крилата (вече) фраза "Кви сте такиа модУлисти бре ... !?!!!" бяха направени консултаций за капитален ремонт на трасето , докато все още са поправими нещата.В смисъл докато завършените (недовършени) модули са само три.
В разговор с брат Адри , моя милост получи разрешение за по-твърд контакт с модула му (при което бе изяснено и историята на трасето му

) и след уговорки по телефона , в събота на линия бяхме хората които взехме единодушното решение да довършим започнатото - да направим капитално въстановителен ремонт. Мястото на срещата е добре известно , като този път домакина бе любезен да ни предостави освен модулите ,метлата и лопатата ,така също и пробни локомотиви и вагони

! Тия последните бяха с уникално лоши качества на движение с презумцията ,че след реконструкцията на трасето , ако те се справят по него без да изпаднат значи е много добре отремонтирано.
Николай докара почти целият си инструментариум за дървообработка (добре че колата му е свикнала на тежеста...както и самият собственик на машините) и след почти едночасово умуване кое как и с какви средства да бъде подобрено се започна работа по-модулите.

Първоначално , се свалиха всички винтове и то не само в челата но и в страниците .След удълбочаване на отворите , всички винтове вече са със скрити глави.

След това се започна едно шлайфане и престъргване на издутини и "прави" ъгли за добиване на по-голяма възможност от конструкцийте с цел истинското им уеднаквяване.
(по причини доста прашни от този етап снимки няма...

)

Прах,стърготини , бира и закачки летяха насам - натам , но на края макар и с напрашена усмивка Ники заяви ,че от това по-добре не би могло да стане защото вече ще му е по-лесно да направи нови модули , от колкото да доизкусурява генетично заложените грешки в настоящите.
Главният майстор от този "съботник" има предложение по което очакваме да се произнесете (най-вече тези които искат да се включат със свои модули в клуба).
Да се направи един шаблон от плексиглас , който след прецизна изработка да стане еталон за производството на челата.Разполага с копир - машина и гарантира , че независимо кога ще бъдат изрязвани челата , винаги ще бъдат еднакви .Така при предоставяне на материал -
10-13 милиметров шперплат (12мм има в бриколаж на приемливи цени

-1 модул от 1,2м =18.5лв задно с летвите за сглобяването му), ще има чудесно изработени детайли , макар и в домашни условия , гарантиращи еднаквост на модулите.
Колеги модулисти , по-горе съм подчертал единственият материал който е избран за направата на модули в нашият клуб!!!
http://www.railwaypassion.com/?cid=150&NewsId=35Подчертал съм го за да не се допуска наша клубна детска грешка

- имаме един модул в който освен челата от шперплат , всичко друго е изработено от талашит - не само ,че е тежък , но в събота и особено в неделя си изпотроших пръстите и такера , да се опитам да кова пирончета или скоби в този модул. :o Имаме и друг модул който пък е изработен от толкова лек материал (чам - което е супер) но пък е бил е влажен . Това , както и неспазените прави ъгли при сглобяването , доведоха до шлайфане на челото му с фрапантните 3 мм разлика (в дебелината му).
Значи по горното предложени - това е варианта при домашни условия и с помощта на моделист , да бъдат направени повече стандартни чела , като се знае , че това е най-важното начало за един модул.
Имаме вече и реакция от много уважаван наш колега , който заяви , че би направил модул за клуба , но ако има хубави чела!!!А някой се досещат - този човек е със златни ръце и негов модул в клуба би бил страхотна гледка... :-X
Както вече сте се досетили , работата в събота се оказа повече от предвиденото и въпреки постоянният телефонен контрол осъществяван от Дориян , имаше предостатъчно и за неделя (е те това си беше чист извънреден труд :P).
Впрочем Дориян се бе погрижил вечерта в събота да премине в приятни приказки по вълнуващите ни въпроси на моделизма - пази ни маса в едно близко заведение за радост наша и на любезният ни домакин (въпреки ,че не бе много във физическа кондиция

).

В неделя се събрахме отново , макар и в намален състав , в ранният следобед работата опря вече до четири ръце , на двама майстори


Като по - прецизният уж само намина да ни види , пък направо щеше да ни набие. нещо не му хареса досегашният резултат и "нареди" да се подмени изцяло един участък от трасето в ухото!!!


И тъй или инак работата вървеше , мина и по останалите два налични модула.


Златните ръце (пръсти) на Васко!!!

В края на дългият работен ден (21 часа :o) вече доволни от свършеното , се пуснаха в пробен тест на трасето споменатите вагони , теглени от един с доста свободомислещи пет колооси BR94 и от един страхотен също парен локомотив система "малет".Снимки няма , защото заради треперещата от премала ръка съм снимал само видео (там имам такава функция "трепереща ръка").
Ами финалните ходови изпитания преминаха много успешно и отремонтираните и напасвани модули получиха протокол за екплоатация с една забележка - модула изработен от чам за сега ще е винаги последен.Неговите релси са лепени , защото са избягали от размера си , но пък там не са споявани и не подлежат на корекция с поялника .

В единият му край на този модул са на 44,3 мм а не на заветните 46 - какъвто размер са модулите.Може да бъде поправено с доста радикални мерки ,които за сега се обсъждат...
Както каза , има видео и още новини , така че очаквайте продължение...