Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Новости от Guetzold

<< < (6/7) > >>

dred77:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=7.msg116918#msg116918 date=1573927417 ---Ей го мануалът на един от вариантите. Талигите, в които лагеруват колоосите на тендера са плстмасови:
https://www.guetzold.de/dl/31049070_ETB_-_52_7058-2.pdf
Това с безколекторните мотори при Трикс например го има от 90-те, ама там слагат бронзови втулки  с
фланец, който ляга в рамата и в които лагеруват колоосите. Задвижването обикновено е в локомотива,
а не в тендера. Безколекторен мотор на Faulhaber (един от най реномираните производители) струва
50-70€, а не 300.

--- Край на цитат ---
Най вероятно е така както казваш, но леко обърнахме темата от  "новости", на критики към технологията на Gützold. И  тези всичките възмущения от даден модел на дадена фирма ги има, и винаги ще ги има. Ако има много недоволни от модела най-вероятно фирмата ще си понесе последствията.
 И преди да произведат каквото и да е било най-вероятно са направили проучвания, решили са от какво могат да изкарат дивиденти, и са го предложили на пазара, пък от там на сетне всяка "жертва" решава дали да си поръча, продукта.
 И не виждам от какво толкова се възмущавате, като има и в нашия форум даже примери на "цинкова чума на Brawa" и тем подобни не евтини модели.
 Притеснявате се фирмата да не фалира със загуба на клиенти ли?

mitko0888:
Моторът не е безколекторен (синус) - brushless, а е без железен пакет в ротора, coreless, т.е. намотките му се държат само от лепилото, или от един картонен цилиндър в краен случай. 
Вярно е че тези мотори са скъпи, особено ако са маркови, но спокойно се намират напр. по 3 евро - цък. Това от линка го пускам защото продавеца е дал снимки на карантията, да стане ясно най-накрая какво има в т.н. Faulhaber, макар и не оригинален. В момента такива моторчета се правят масово и в европа на цена на дребно около 10 евро и съвсем скоро ще станат наравно с другите китайски по 1 долар. Междо другото тези моторчета са наистина много добри, ама не и за влакчета.

Krasi Tankista:
Прекалено много време и ресурс отделихте на тази пикня. Имам чувството, че някои колеги въобще не са запознати в детайли с моделите на тази марка. Единственото което е изработено добре са тези месингови тежести - кожуси на двигателите, които се разполагат в тендерите - това е например детайл 102 - 103 в мануала на 03 - ката. Също и двигателчето Машима при 52 - ката. Всичко останало е абсолютна леш. Отвратително качество на отливките, екстремно трошлива пластмаса, безумно стилизиране и опростяване на детайлите, неприемливи конструктивни решения, евтинджийски месингови бандажи, безкрайно тъпо контактиране на фаровете, лепене под път и над път и т.н. и т.н. Като връх на всичко - немащабни пластмасови щанги, които нямат нищо общо с прототипите и се трошат като яйчени черупки. Това са само основните предимства на фирмата Гютцзолд. От друга страна всеки е свободен да си харесва каквото иска, но да ми разказвате небивалици за това колко хубави напредничави и конструкционно съвършенни модели правел някой си ХЕР - айде нема нужда. Модел на локомотив от тази фирма не желая да виждам дори на снимка. Първо се запознайте в детайли какво са правили другите фирми по същото време, че чак тогава ми рекламирайте тази. Вероятно, тонът ми е по остър от обикновенно, но да обсъждаме цена от 850 евро за нещо което не струва и 150 си е абсолютно губене на време.
  P.s. Ако двитателчето е тази Машимка - то не струва повече от 20 евро

widowmaker:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=7.msg116920#msg116920 date=1573929207 ---Моторът не е безколекторен (синус) - brushless, а е без железен пакет в ротора, coreless, т.е. намотките му се държат само от лепилото, или от един картонен цилиндър в краен случай. 

--- Край на цитат ---
Така де, Faulhaber правят точно такива, с колектор, ама без пакет ламели в ротора, просто писах по инерция,
че ремонтирах наскоро една аудио антика с касети, а при нея си е баш безколекторен моторът.
Glockenanker на немски точно това значи: ротор-камбана (с камбанна форма демек).
Никога не съм виждал смисъл от такъв тип мотори в моделизма, получава се че роторът е олекотен
в сравнение с ламелния, а иначе трябва да му слагаш допълнително маховици да го утежниш. Безчетков
с електроника ще има по дълъг живот заради липсата на колектор. Чистата мед без сърцевина дава
по малко смущения, ама точно посредством следенето на cemf-а, декодерът управлява мотора. Това с
тия безарматурни мотори е по скоро рекламен трик, отколкото нещо наистина необходимо.

widowmaker:
P.S.
Сещам се само за едно тяхно предимство:
Предвид това, че моторът дефакто е outrunner, т.е. роторът е отвън, а не статорът,
от по малък по размер мотор би трябвало да се извади уж по голям въртящ момент
и в това има смисъл когато моторът е монтиран в котела, ама при тендерно задвиж-
ване не виждам какво би дало това, освен възможността да имаш повече место за
баласт.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия