Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Жорж в N

<< < (33/48) > >>

eurostar:
За Страсбург съм написал цяла тема и градът го знам, все едно там съм роден. Това е третият по красота град във Франция след Париж и Бордо, но за разлика от тях е много чист. Разположен е в равнина и през него минават множество канали, които се вливат в Рейн на границата с Германия. Всичкото това, за да кажа, че тунели в самия град няма.

Архитектурно е разделен на три.
1. Малки къщички с греди в немски стил, които са разположени около каналите. Корабчета, лебеди, цветя... красота. Vollmer са специалистите за тези къщички.
2. Жилищни кооперации в парижки стил между 5 и 8 етажни с балкони от ковано желязо в пясъчен цвят и предимно тъмносиви покриви - френска елегантност. Имам няколко такива на Faller. Те обаче идват без балконите, така че трябва да си поиграя малко и да ги ецвам. Обяснявам какво ще правя след първата година. Всъщност един макет никога не е завършен. Винаги има какво да се добави или промени.
3. Няколко стъклени високи сгради около Европейския парламент, които още ги строят в момента. Не казвам небостъргачи, защото не надвишават 30 етажа.



Естествено, не мога да побера всичко на макета, така че съм подбрал няколко сгради, които според мен са хубави. И между тях - трамваите. Тях "белият кахър" първи ги изкарва от релси (метафора), защото са много нежни и относително леки. Имам два трамвая на Като работещи и два за депото, ако остане място за такова.

eurostar:
Toniemi, завъртях гарата с още един градус. Сега е на 4 градуса, което според мен е оптималният вариант.

Грег, челният коловоз е 72 сm и побира точно една мотриса от 4 вагона. Имам такава на Piko (64 cm), някаква регионална баварска администрация, но не помня точно каква. Тъмночервена е с бяла лента по средата.

toniemi:

--- Цитат на: eurostar link=topic=700.msg118811#msg118811 date=1590028187 ---Toniemi, завъртях гарата с още един градус. Сега е на 4 градуса, което според мен е оптималният вариант.


--- Край на цитат ---
Аз ти дадох тази идея ,без да знам твойте планове.....ти искаш да сложиш от всичко по малко...
Това си е твоето виждане за макета и няма нищо лошо... :hi: :hi: :hi:
Моето е малко по-различно!Аз наблягам на влаковете и винаги гледам да напасна оптимално трасето и индустриалните клонове,останалото-ланшафт,къщи са винаги съобразени с пространството което остава около трасето.Градската среда ми е винаги противна и никога не присъства в моите планове.
Да сложиш от всичко по малко ,това претрупва макета и го осакатява...защото загатваш за градска среда,но поради липса на място правиш една-две улици и остава някакси осакатено,недовършено.Същото е и с трамвайчето и всичко останало...Малко град,малко трамвай,малко влак,малко пристанище,малко гора,малко планина....и т.н.
Има макети само с гара,трасе и ланшафт-змного зеленина,изчистено...
Има макети тип градска среда-там е наблегнато на града с много улици , трамвай...и др.
Има макети и с индустриални клонове,там върху това се набляга...
Има и макети като твоят...разнообразие и в това е красотата... ;D

Това е само мое мнение и не ти го налагам,просто като форум,споделям идеи! ;D
Успех  &bgflag &bgflag &bgflag

pach:
Жорж, има редкия шанс и точен избор на размер (N), който да му
позволи реализацията на всичко за което си мечтае!!!
Този мащаб позволява богато и разнообразно коловозно развитие!
Та вижте само на каква малка площ, какво голяма пътническа гара развива. Такава гара е мечта на всеки моделист! Отделно
определянето на цяла стая и то именно за N, спомага да има от всичко, и то не ПО малко, ами от всичко и ПО много!!!
Има достатъчно място за полета, градове, канали, сити център и
както сам е преценил, дори движещ се трамвай.

Жорж гарата става прекрасно! Аз на твое място в гонене на още
дължина в коловозите бих пуснал диагонално от завой в най-далечния ти ъгъл (отзад) напред по диагонала към най- близкия ъгъл глидани от "оператора". Веднага след това в областа след гарата отново в завой, трасето
да се насочи към задния ръб на плоскостта, и "подпъхнат" в тунел
независимо, че в Страсбург няма такива. Тунела можеш да го скриеш, зад сгради от самия град, а изхода му да е вече след вътрешен завой в предната част на късия сегмент от "п" образния макет!

Уф, дано да си разбрал ...ако ти харесва идеята,
 ще ти пусна скица.

eurostar:
Идеи приемам всякакви, но трябва да се вземат предвид някои изисквания на самия подвижен състав. Тъй като TGV-Eurostar е с твърди връзки между вагоните и тежести в задния локомотив (заради инерцията), минималният радиус на завоите е 40 см. Другите нормални влакове са с ККК, така че и на тях им трябва голям радиус. При теснолинейката е 15 см по каталог.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия