Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Жорж в N

<< < (39/48) > >>

Vlado:
Жорж, пусни едно търсене в интернет на схеми и правила за сигнализация според вида й (френска, немска, руска и пр.) и съм сигурен, че ще намериш всичко необходимо, за да си я направиш според изискванията.
Аз така направих с моя макет и за руска сигнализация (е, подпитах и приятел за прецизност, но все пак тя си е нашенска, та специалисти има), и сега само трябва да се хвана и да си сложа светофорите по местата.

pach:
Жорж, обясни моля те, каква е идеята на глухия коловоз при
светофор 3О???
Знам, че композициите са ти само пътнически и май нямаш товарни, следователно и маневри не ти трябват, още повече
щото заради осветлението във вагоните, всички влакове
са ти с "твърди" връзки (сиреч трудно се разкачват при необходимост), но този коловоз не го свързвам логически !
На теснолинейният път, към долната гара входен и изходен светофор къде са? А на горната гара?
Сложи и на двете гари в края на глухите коловози и по още две
разклонения (S), щото дори и да си на "пендел" мотриси може и маневри, да ти потрябват там.
Практически си "нацвъкал" светофор на всяко разклонение,
което ти върши по-голямата част от работата (информация за положението на разклоненията и съответно тяхното превключване), но не виждам как ще са ти логически свързани?
Тоест имаш ли предвид ако някой светофор свети червено,
дали блокира т.н. "враждебни маршрути" или не?
Не познавам нито френската, нито швейцарската сигнализации,
макар тук някога да съм давал линкове към съответните
сайтове, но ползвай опита и на Грег (то май за него намерихме SBB сайта) - той има нима някакъв натрупан опит!
Не различавам кой светофор как указва "намали, следва отклонение" и т.н.... :scratch_ones_head:

От доста клипове за SBB теснолинейките, се вижда, че слагат и светофори, от дясно когато, няма място или достатъчно видимост
до машиниста когото ще "управляват"!

Въобще хубаво е да изчакаш мнението на Тодор и Стоян по този щекотлив въпрос !(bdz43 и Тано)

И крайно време е да ни светнеш две неща по новия макет:
- аналогов, цифров, смесен или комбиниран ще е (превключване между аналогово и цифрово управление на влаците е "комбиниран")?
- как ще управляваш разклоненията и светофарите?

като тук се намесват и различните определения за "смесен",
а именно:
.....аналогови влаци и аналогово управление на гарите.
.....аналогови влаци и цифрово управление на гарите.
.....цифрови влаци и аналогово управление на гарите.
..... цифрови влаци и цифрово управление на гарите.
... всъщност първия и последния вариант не са от "смесен" тип,
но ще отговорят на първия ми въпрос, дето да ни "светнеш" де...

И не на последно място - ако е цифрово управление на гарите
как - чрез централа или софтуер за компютър ще го правиш (или комбинация от двете)?
Същото и за влаците ако са цифрови?

А звук?...за влаците де... :spiteful:
 :scratch_ones_head:

eurostar:
Много въпроси, Пламен, но ще се опитам да ти отговоря.
1. Целият макет е аналогов. Не правя неща, от които не разбирам и най-вече струват скъпо. Никакви декодери, звуци и други такива.
2. Коловозът 30 ще служи за вкарване и изкарване на влакове от макета. Имам дъска с една релса, на която ще монтирам осветлението във вагоните и тъй като те не се разкачват след това, няма как да ги занеса до макета (от кухнята, където ми работилницата).
3. Семафорите (или на руски светофорите) не могат да блокират движението на влаковете. Мога да ги свържа евентуално със стрелките извън гарите, но това ще го помисля още.
4. Днес гледах цял филм за френската сигнализация, който обясняваше кой семафор или индикационно табло какво означава и за какво служи, но ще трябва да го изгледам още няколко пъти, защото информацията е твърде много. Ще се възползвам, разбира се и от опита на Грег.
5. Във въпросния филм, казаха, че може да се сложи семафор отдясно само по изключение, когато няма място отляво или добра видимост, точно както смяташ и ти.
6. За такива семафори (предупредителни), просто няма достатъчно отстояние на макета. Вместо тях има три индикационни правоъгълни бели табла с една, две и три черни наклонени черти. Те вършат същата работа не точно, но горе-долу. А по високоскоростните трасета има допълнителни индикации за кантоните (сини с жълт триъгълник).
Та това е общо взето - цяла наука.

mitko0888:
Не знам дали си гледал сайта на Тодор, а като гледам въпроса - сигурно не. Мисля че е достатъчно добро начало, кратко и ясно, но и с достатъчно подробности, конкретно, точно и разбираемо. Гледам че съвсем скоро е обновил всичко.

pach:
Сайта на Тодор е за БГ, но Митко благодаря ти специално - и аз скоро не съм го посещавал!!! Отивам веднага!!!
 :hi: :good: &bgflag

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия