Тъй като още във връзка с появяването му (но като материална придобивка , а не член на клуба

) пред лицето на обществеността , възникнаха доста въпроси и изненади , смятам да станете свидетели на изработката на този мост (не онзи от сръбския филм "Моста на кота 612").
Изненадите бяха взаимни - аз мислех че личи от какво е направен , другите пък мислеха че е фабричан , така че ето малко пред история...
В един не толкова успешен работен ден

(е не всеки път е така де... :D), моя милост вбесен , че му забиха остро токче между пръстите на крака >

, от една "невиждано красива" фльорца ::)в "празният" градски транспорт се смъкна веднага щом можеше от автобуса , и това се оказа спирката на окръжна болница в София.
Нееее , не си мислете че се запътих куцайки към болницата ...Реших да си оправя настроението като "огледам" про форма магазин "Бриколаж" кайто се намира и там както всички знаете.Нямах нищо конкретно за закупуване , но вече влизайки в него и в главата ми се заформяше идеята ,че ако нищо не си харесам , поне ще купя малко боя - предстоеше ми сглобяването на модул...От тази мисъл и съответният размисъл , започнах обиколката , щанд по щанд (в очакване на истинското опразване на градският транспорт отвън) с цел , да видя нещо не би ли могло друго (освен боята) да ми помогне в работата по модула.Както знаете модула от самото начало бе предвиден да има мост , и то с немалка дължина.Обикаляйки така се надявах , да си "позная" (както казва БР118) нужното и да си го купя...
Вече влачейки кошницата със шест кутий полска екологична (демек водоразтворима) акрилна боя , се отзовах до стелажа с най-различни профилни и ъглови лайсни за строителството.Заглеждайки се в тях открих че има профили , които имат не само прилични размери (виж етикате от снимката) но и подходящи изрези , които при добре отвинтена фантазия (в мойта чутурица) се превърнаха мигом във железно-решетъчна ферма на бъдещ мост.

Речено и без повече мислене , се започна един подбор. Въпреки , че профилите имаха дължина 250 см (!!!) , се оказа че имат своебразно "прекъсване" в така важната форма на триъгълните и трапецовидни изрези.Това "пръкъсване" (в резултат сигурно на "хълцане" ;Dна машината правеща изрезите ) на определено хаотично разстояние по дължината на профила имаше участъци без тези изрези.
Така 15-ната отделени профила по параметър "прави" за ужас на околните продавач-консултанти (отблъснати с един "страшен" поглед на растояние за "гледане" но не "говорене"

) , бяха наредени на пода , и оразмерени по размерите на плочките ...30 сантиметров стандарт - човек не всеки път е с рулетка в ръката , пък не смеех да изтичам за рулетка от "инструменти" - да не би някой да си хареса мойте профили , или , "о ужас" - някой прибран продавач да ги наръга обратно в кюпа ...та "оразмерените" по този начин профили свалиха общата дължина на моста от 100 см (ама щеше да е "бърз" модул

) на едвам покриващите 80 см и то с някой несъответствия .Избрах шест такива профила по тези няколко критерия ...Как ли съм изглеждал отстрани - лклекащ по пода , сумтяш , гледайки с едно око по дължина , с две очи по-ширина и нещо постоянно редящ едни и същи профили насам натам по плочките...Никой не би могъл да се сети , какъв мост вече се вижда в мойте очи от тези профили...

Финала на подбора бе на изненадващ за продавачите...
След чинно прибиране в кюпа на излишните лайсни , другите въпреки щателната проверка за "прав" бяха най-прилежно сгънати почти на две и понесени гордо към касите за плащане.Бях се сетил че съм без колата и ще ги влача заедно с шест кила боя по градският транспорт...

...
У дома след няколко дни вече бяха направени първите отрязвания (с ножица - все пак е алуминий) за дългите носещи на моста.

и дотук добре ...След това се оказа доста по времеутрепващо - да се нарежат и по малките елементи. Отне повече от две вечери и след съкращаване на идеята , от първоначалният замисъл на проекта "Мост Фентъзи - на расн" отпаднаха тръгълниците които щяха да "подпират" пешеходният тротоар...по причини пак ...алуминият - не подлежи на "запояване" или качесвено слепване , което пък предполага прекалено много време за сглобяване ...по другите известни начини.
Чрез рязане , пробиване и занитване с медни двумилиметрови нитчета , се получиха следните сглобки.



От долу страничните ферми се държат за носещите такива под релсите с винтчета М2,0 (които не се в мащаб...)и скоби от стари немски електронни съединители (предвидливо прибрани за такива случай - сглобяване от фантазия

)

и малко ленти от обикновенно бяло тенеке ,извадени от същият склад и "увити" около фермите...




в резултат бе достигнат до този сравнително прав и добър вид (преди боя).




Няма да навлизам в подробности как по дължината на моста се предвиди мястото на колоните (една подпорна колоно на НОХ , закупена от Жоро в един също такъв ден) която бе разразане на две и поставена вече на модула, щот това е ясно - работите всичко веднага на място с поглед вперен напред , като шахматистите , три - четири операци от бъдеще време в последващо изпълнение...Ми така е като проекта си е "фентъзи" - няма си дори скица , камо ли чертеж...

Така , току що открих че изчерпах снимките по въпроса , и ако у дома също ги няма , може да прескоча репортажа от боядисването...
само ще ви кажа - зор да намеря подходящ съд - Refil даде идеята - разрязана десет литрова бутилка от минерална вода , свърши наполовина работа ...Все пак моста е над 75 сантиметра , така че бе обилно поливан , а след запълването на обема със чист спирт и последователно потапян от двата края , за по-добро обезмасляване преди да пусна "бояджийската бригада".Това със спирта бе кратка , но напоителна работа в банята - от парите аз бех добре , ама любопитният ми котарак май се "отреза" - не ми досажда цялата следобедна събота зает да спи след "алкохолният делириум" от изпаренията

Тук някъде започнах и подготовка на бъдещите "талпи" които боядисани в кафяво покриват "тротоарната" част от моста - тях пък ги направих от гърба на кабелни канали...
Но за това в продължението ....
