Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Станислав Загорчев в НО

<< < (11/13) > >>

staff123:

--- Цитат на: XRISTO link=topic=753.msg17694#msg17694 date=1232827512 ---А сега, да ти кажа честно, се замислям дари да не направя всичко с флексове.По - малко снадки са предпоставка за по-добър контакт.  :)

--- Край на цитат ---

Аз също се замислям за същото. Всички елементи в тази схема са на Piko HO A-Gleis. Използвал съм доста флексове. И другото е, че ако са флексове се чудя дали де са с бетонни траверси. Все пак епохата е IV - V. Но пък тези с бетонните траверси са код 83 (2.3мм), а стрелките на Piko, каквито смятам да ползвам, са код 100 (2.5мм). Това е другия проблем, който ме мъчи. Дали комбинацията е приемлива?

staff123:
Много тих тоя уикенд бре?!
Къде са всички?!

pach:
...
--- Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17645#msg17645 date=1232756090 ---Тези дни изгубих малко време в "редене на релси" и се получи това чудо по-долу. Адски е завъртяно,...
 :) :)


--- Край на цитат ---

Това в никакъв случай не е изгубено време...
Така се трупа моделистки кеф+опит...
 :yes: ;D :yes:


--- Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17758#msg17758 date=1232931949 ---Много тих тоя уикенд бре?!
Къде са всички?!

--- Край на цитат ---

От петък всичко се юрна макетите си да оправя... :on_the_quiet:
 :lol: ;D ;D ;D

Смяташ ли наистина да реализираш този макет?
Питам така , защото е доста амбициозен , трудоемък и скъп (сметнал ли си в пари , колко ще ти струва само релсовият материал?)... :blink:

Ако смяташ , че е по - възможностите ти , ще се радвам да помагам! :good:

Като начало - за контактна мрежа в НО минималната височина е 77 мм според Юри Ботев , така че ти с твоите 100 мм си далече от тази граница - така ако имаш пресичане на две съседни нива , например тунел под трасе , ще имаш запас от 23 мм , тоест дори горното трасе плътно да ти минава над тунелният портал , тези мин.23 мм ще правят по-реалистично визуалната връзка.

На товарната гара пренареди някой от стрелките така , щото да имаш ясно отделяне на гарата от сдвоеното трасе . Ако преместиш по-навътре стрелки , макар и с по-скъсени коловози , ще имаш предгаров коловоз (между бретела и товарната гара) който ще ти служи като изтеглителен , тоест можеш да правиш маневри ,без да излизаш на сдвоеното трасе - така се прави и в действителността.

Ако искаш може да си прекроиш трасето - и без спирали можеш да "превземеш" нужните височини - спирали се правят само ако искаш да имаш разлика м/у входа и изхода на спирата минимум 5 етажа - като в "алпийските" макети.

Някой от тунелите ми се виждат безмислени - трасето може да има много повече видима част.... освен ако не държиш на гигантизма на планините...

Подземните трасета може да се намалят по-дължина , защото няма смисъл да се търкалят влакове , и да обикалят вътре , там дето никой не ги вижда...така се и амортизират механиките за нищо...ако искаш да печелиш време , просто ги спираш (може и с релета за време) в някоя част от тунела и имаш необходимото време...

На края - много добре правиш , че освен проекта на програма , редиш и в действителност релсите.Аз утрепах цяла събота да правя същото , защото се оказа , че на програмата (WINRAIL)да се вържат геометрически нещата е едно , но на живо е съвсем друго.За да получа същата фигура като на чертежа ми , съм променил състава(от релси) на някой места и съм си ги записал на отделен лист.При опита ми да повтаря това което го виждам на живо върху масата и на нов чертеж , излизаше невъзможна да се върже фигурата .
Аз си направих съответният извод - програмата за чертаене е доста груба и неточна , та оттук нататък ще я ползвам само като скицник , да правя скици , които след проверка и промяна (безспорно ще се налага) ще се превръщат в чертежи.

Малко съм разочарован от WINRAIL , но не съм се отказал от нея , защото се надявам да намеря някъде опция (че всичко е на немски - дет го сричам само...) чрез която да вдигна точността и на работа...в противен случай , ще се окаже един скъп "скицник".

Някой да знае за такава опция на тази програма?

staff123:
За WINRAIL не знам. Аз не можах да се оправя с нея, не намерих 3D визуализирането, а и като гледах скрийншот от него не ме накефи.
Аз използвам WINTRACK. Програмата е супер. Дължини и радиуси са зададени с точност до една десета от милиметъра, а 3D визуализатора е повече от добър (поне според мойте виждания). Трасетата в наклон могат да се изпълняват както чрез задаване на отделни височини за снадките между релсите (при което автоматично се изчислява и изписва наклона в %), така и чрез задаване на конкретен желан наклон (пресмята и изписва височините). Може в наклонена отсечка да има няколко различни наклона един след друг. Друго предимство е, че в 3D визуализатора има опция за контрол на денивелацията между етажите. Само задаваш минимална денивелация и там, където е нарушена показва действителната. Има и още куп други опции, които не открих в WINRAIL 7 и WINRAIL 9.

Иначе много благодаря за напътствията. Ще поработя тези дни още (поне май ще имам време).

--- Цитат на: pach link=topic=753.msg17768#msg17768 date=1232955089 ---...Смяташ ли наистина да реализираш този макет?
Питам така , защото е доста амбициозен , трудоемък и скъп (сметнал ли си в пари , колко ще ти струва само релсовият материал?)... :blink:

Ако смяташ , че е по - възможностите ти , ще се радвам да помагам! :good:

--- Край на цитат ---

Ами като се познавам ще го осъществя. Може да е за няколко години, но съм 100% сигурен, че съм способен.
Относно сметките - дето има една дума "Капка по капка - вир става". Действам на такъв принцип. За никъде не бързам, така че не се притеснявам.  :) :)

XRISTO:

--- Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17883#msg17883 date=1233000766 ---За WINRAIL не знам. Аз не можах да се оправя с нея, не намерих 3D визуализирането, а и като гледах скрийншот от него не ме накефи.
Аз използвам WINTRACK. Програмата е супер. Дължини и радиуси са зададени с точност до една десета от милиметъра, а 3D визуализатора е повече от добър (поне според мойте виждания).
--- Край на цитат ---

 :yes: :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия