Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo
План на клубните модули - схеми
pach:
Както винаги , тук не се коментира - пък после "ама къде го пише?...ама аз не съм разбрал?...и т.н.
Ако не е Лъчо , щях да помисля ,че съм сбъркал форума! :blush2:
Така , задочно се завърза един спор:
" - Ти другарче , що ограничаваш хората само в минималният радиус който сме приели за стандарт!? :(
- Ама кой пък ще седне да прави с по-голям радиус от този , Фремо модул!!!!!???-му отговарям неуверено. :blink:
- Е как , кой - аз например !!! - също неуверено подсмихвайки се :spiteful:... - Важното е да не се убива идеята на Фремо модулите , те са създадени (както и техните стандарти) за да могат модулистите да пресъздават действителни участъци от железопътната мрежа , включително и радиусите!!! :stop: :nono:
-Не виждам кой у нас (в българско) се е захванал да прави действителен участък от трасе ...??? Пък и как ще го прекарва в автомобила модул с такъв (че и по-голям радиус)??? :) :mda: :scratch_ones_head:
- Ама чакай малко , никой не е казал че завой с такъв радиус трябва непременно да завърта на 90 градуса !!! :victory: :this: ;D
- Добре де , ще трябва да четем стандартите по-внимателно... :blush2: :agree:"
;D :pleasantry: ;D
И така днес си загубих малко време (така или инак нещо не ми стигат 24 часа) и начертах модул с радиус например 2 метра.Става бързо и лесно , тъй като мрежата и размерите (250х250мм) позволява без много проблеми да се спазва основният принцип , който е
Абсолютна взаимозаменяемост ако са спазени основните пропорций произтичащи от мрежата с клетки - гаранция за получаване на стандартни чела в крайщата на всеки модул , независимо от неговата конфигурация.
Така че ето и модул с радиус 2000 мм (с тъмносин контур) - като за удобство го разделих все пак на две парчета по 45 градуса - чрез диагонали на 1/4 от мрежовият размер , се получават отново стандартните (ни) чела от 500 мм ширина!
По същият начин , като се ползва помощта на мрежата , могат да се "проектират" модули с различни радиуси и с различни дължини.При това предварително може да се види точно от къде ще минава коловозното трасе (най-вече се отнася за модулите в "завой") - мрежата гарантира винаги стандарта на челата , а от тук възможностити за различни комбинаций при сглобяването (и напасването , което е доста по-валидно за нас).
Ето един пример за развитие - наредил съм го набързо от "наличните" на вчерашният чертеж + днешният "нов" модул...
(радиусите на трасето с пунктира са като част от кръг ,че "Корел 12" доста се различава от моя ("Корел 7") и не мога да намеря опцията за прозрачност и затъмнение... :blush2:)
Впрочем тази схема на какво ви прилича?
:) :) :)
Жокер: - препинателен знак?
:pleasantry: :spiteful: ;D
EMPEROR:
Тези схемки, които си си поиграл да ги направиш наистина са полезни за направата на клубен макет и разпределение на задълженията по направата му. Ти правиш това, ти правиш онова, имаме толкоз на толкоз място... действайте :dance1: Таааа дам хубава темичка се заформя... :yes:
pach:
На очертаващата се среща по въпросите за модулите (да се различава от ежемесечните) може да донеса един голям картон с мрежата и изрезани модули да си "поиграем на домино"... :beee:
;D ;D ;)
само трябва да се организираме кога всички ще могат да дойдат... :fool:
pach:
--- Цитат на: EMPEROR link=topic=791.msg17556#msg17556 date=1232525765 ---Тези схемки, които си си поиграл да ги направиш наистина са полезни за направата на клубен макет и разпределение на задълженията по направата му. Ти правиш това, ти правиш онова, имаме толкоз на толкоз място... действайте :dance1: Таааа дам хубава темичка се заформя... :yes:
--- Край на цитат ---
Сетих се нещо - може пак да ми говорят на "другарче ти защо ...така и така?"
Та да обясня още нещо - тази мрежа и т.н. не е толкова да разпределяме кой какво и по колко да прави (макар това да не е лоша идея) , а по-скоро всеки да може да си извади основните размери и външният вид на модул който ще прави.
Пак казвам , в мрежата е заложено много ровече отколкото се предполага:
- гаранция че каквато и форма да има модула ще употребява само стандартни чела (много важно услови което дава всъщност голяма свобода на самият модул).
- предварителен външен вид на модула с основните му размери .
- предварително очертаване по дължина на страници , оребряване и т.н.
- предварително "запознаване" с местоположението на трасето спрямо видимата повърхност на модула.
- предварително "запознаване" със свободните площи на модула (особено за тези в "криви").
- предварително проектиране на ребрата под видимата част на модула като вътрешно негово укрепване и в помощ на закрепването на трасето.
- възможност за предварително съгласуване на етапи , размери , стиковки и т.н. без намесата на втори човек - трябва ти само мрежата и фантазията.
- възможност за предварително "нареждане" на определена конфигурация с наличните модули.
- ... и други .
;D :yahoo: ;D
pach:
Да се надявам , че умълчаването тук се дължи на развинтени модулистки фантазий!!!
;D ;D ;D ;D :yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия