Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
ЖП Сигнализация
pavel75:
Здравейте,
като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6
br185:
--- Цитат на: pavel75 link=topic=847.msg10748#msg10748 date=1223283879 ---Здравейте,
като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6
--- Край на цитат ---
Има,има! Фаровете на такава табела са подредени отгоре надолу както следва: жълт, зелен, червен и втори жълт. Липсва белият фар най-отдолу който се използва като поканителен сигнал при невъзможност за нормално отваряне на светофора или за разрешаване на маневра. В някой гари когато е преценено, че не необходим такъв фар той не се монтира. В такъв случай светофора по главния коловоз е с три фара, а тези по страничните с четири. Това важи за гари с еднопътно трасе. Когато трасето е двупътно всички светофори са с четири фара.
bdz43r:
--- Цитат на: pavel75 link=topic=847.msg10748#msg10748 date=1223283879 ---Здравейте,
като чета наредбата за жп сигнализацията никъде не виждам табела с 4 фара, но ... http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=6
--- Край на цитат ---
В наредбата има две табели с по два фара, което не пречи те да се съберат в една с четири фара. Разположението на светлините и значението им остава същото.
Също така излишните фарове могат да липсват, като напр. долния жълт фар на коловоз от който не може да се замине по отклонение (включително и на двупътна линия).
TANO:
В БДЖ има 3 типа конструкций на мачтовите светофори.Най разпространената и най стара е така наречената БДЖ конструкция.При нея табелата се прави от един лист ламарина и той е голям точно толкова за колкото фара ви трябват(от 2 до 5).Пилона е заварена железорешетъчна конструкция.Такива са светофорите, които правя и аз(вж. снимките от срещата през април).Втората конструкция е руската.Там се използват 2 типови табели от 2 и 3 фара,направени от лят чугун и ламарина и поставени на тръбен пилон с отделна стълба.Мисля,че на срещата през февруари Тачо беше донесъл правени от него такива.Именно тези светофори са най-много снимани в наредбата и затова многофаровите светофори са с по две табели.На Централна гара са такива.Третата конструкция е чешката.При нея всеки фар е отделен и с малки ламарини отстрани.Сглобяват се толкова фарове един за друг, колкото ви трябват ,слагат се в двата края ламаринени заглушки и така получената табела се монтира на тръбен пилон със отделна стълба.Правил съм и такива-вж. пак априлските снимки.По настоящем в ЗАТ се произвеждат само такива светофори.
zazo:
Имам 2 въпроса и мисля, че тука им е мястото. Интересувам се в глухата гърловина на крайни гари поставя ли се някаква сигнализация. Нямам предвид гари, които завършват с глухи коловози като Варна и Бургас, а такива с 2 гърловини, от коите едната не води никъде. И другото е допустимо ли е входния светофор/семафор да е преди тунел, когато самия тунел е мепосредствено преди гърловината на гарата?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия