Та.. тия дни се правих на бояджия. В общи линии направих следното:
1. Зачистих с водна шкурка 1500 на сухо челата на релсите.
2. Разглобих релсите от траверсите и забързах металните части с парцал, напоен с коресилин - за обезмасляване и почистване от шкурката.
3. Пластмасовите траверси избързах от прах с четчица.
4. Боядисах траверсите с акрилатен спрей Дубликолор №7035 /светлосив - имитация на бетон/, останал кой знае от кога в гаража. На късите линии се наложи да ги лепя с парченца хартиена лепенка, завити на О, тъй като налягането на боята във флакона започна да ги разхвърля.
5. Самите релси отстрани боядисах с тънка четка №1 с бързосъхнещ алкиден грунд за черни метали /производител Колора - София. Малко повече бие на червено от нормалната ръжда и не се нанесе съвсем равномерно, но както се казва: "От самолет не се вижда!"

:P Докато ги боядисвах, ги закрепвах в малко часовникарско менгеме, а след това ги набучвах на парче стиропор за пълно изсъхване. Веднага след боядисването забърсвах на грубо челото на релсата със сух парцал.
6. След 3-4-5 дни започнах да сглобявам - отделих толкова време не заради съхненето, а да се измирише боята.
7. С немного напоен парцал с коресилин забързах повторно челата на релсите, като с една идея чистех по-ниско от вътрешната страна на линиите /където опират бандажите на колелетата/. След известно време за трети път изчистих линиите, като използват клечки за уши с памук с коресилин, като непрекъснато сменях мястото на търкане, за да не замазва.
8. Накрая се получи това:
http://picbg.net/u/30364/19916/222852.jpghttp://picbg.net/u/30364/19916/222853.jpgВчера един приятел ми напълни в спрей кафява матова алкидна боя и днес пръснах 20-тина релси в кафяво, този път без да ги разглобявам - и траверсите, и релсите в кафяво /дървени траверси и ръждясали линии/. Мисля, че и те станаха доста добре, но още не са изсъхнали и не съм ги снимал... тях тия дни ще ги покажа...