Техническия секретар оказва помощ и подпомага президента по всякакъв начин, осъществява контрол на дейността на КЛУБЪТ и носи отговорност за
техническите стандарти за железопътен моделизъм
обмен на информация и експлоатация на железопътните модели
развитие на технологията на моделиране чрез научни процеси и практика.
Гервасий, има добри идеи, но не виждам какъв е смисълът от наличието на технически секретар с тези му функции. Техническите стандарти са си определени от международните норми и възприетите стандарти за фремо-модулите. Предполага се, че всеки моделист от клуба ще ги спазва и никой няма да направи модул с 10 сантиметра по-високо разположена глава на релса. Що се отнася до експлоатацията на жп моделите, той едва ли може да следи всеки кой как ги експлоатира, особено ако има няколко отдела в секцията, да н еговорим за секциите в другите градове. А относно развитието на технологията на моделиране чрез "научни процеси".... това нещо съвсем не го разбирам. Експериментална лаборатория по макетиране?
...да председателства на Комисията по бюджет и ще бъде член на годишното Финансово събрание
За наличие на финансова отчетност Клуба трябва да бъде одитиран от дипломиран експерт-счетоводител в края на всеки мандат на Ръководството като одита се заплаща от КЛУБЪТ. Одиторския доклад и всички писмени финансови отчети надлежно се заверяват и се изпращат на генералният секретар с копия изпратени до Ръководството и Комисията по бюджет.
Чакай, чакай, каква Комисия по бюджет, това да не е Народното събрание?
Идеята за финансов одит изглежда добра, за да няма хър-мър, но не виждам необходимост одиторският доклад да се прави в толкова екземпляра - той стои в архива и всеки пълноправен член може да го прочете?
Задълженията на КЛУБЪТ генералният секретар, са както следва:
да води протокол на срещите на Ръководството на клуба, годишното Финансово събрание и всяка друга среща на членовете КЛУБЪТ като цяло.
да изготвя всички официални документи и следи да не се подписват в противоречие на политиката и стратегията на КЛУБЪТ
Генералният секретар ръководи събранието, той не може да бъде едновременно и протоколчик, за целта се избира такъв, като това избиране може да се прави непосредствено преди събранието, а не да бъде постоянна длъжност; просто един се нагърбва да води протокола и толкова. Що се отнася до изготвянето на документите, те са теиз, които трябва да се изготвят в съгласие с политиката и целите на КЛУБА, а не да се следи подписването им да е в съгласие с целите.
Струва ми се, че структурата трябва да е доста по-опростена, поне в началото: председател, заместник-председател, генерален секретар, на едно мяст оспоменаваш президент... чакай може да се окаже, че първоначално няма да има толкова учредители

Струва ми се, че трябва да има Изпълнително бюро с представители от всеки отдел при наличието на такива или просто от трима членове, така че да няма еднолични действия и еднолични текущи решения.
Не трябва да забравяме, че определяме управленските органи за целия клуб с всичките му бъдещи регионални секции, а не само на секция "София".
И накрая - предлагам да избягваме помпозността в длъжностите. Струва ми се, че може и по-простичко: председател, секретар, касиер... Иначе изглежда добре мандатите да са от една година и на всяко годишно Общо събрание или Обща конференция - въпрос на название - да се преизбират.