Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
2
Те нямат ТЕЦ-ове струва ми се!!! :hi:
Това е Швейцария - електрифицират си жп трасетата от 19 век!!!  :on_the_quiet:
 :yes:


3
Цитат на: gregary link=topic=2767.msg123051#msg123051 date=1643038053
Така е!

През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...
Да пооцапам лекичко......
Дано да са разчитали на ВЕЦ-ове, че иначе тоя тон в ТЕЦ-а, ще стигне за 2-3часа :), и ще стане "кон за магаре" работата. ;D
4
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от Albert model
« Последна публикация от angel.s - 24 Януари 2022, 20:08:02 »
Тъкмо се наканих да си купя от хоперите10, а  тук  в магазина  налични само 4 вагона.
5
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/snyag-zatrupa-patnitsite-v-kupetata-na-vlaka-varna-sofiya

Преспи сняг във вагона и купетата на влака от Варна за София в един от рекордно студените зимни дни засне пътник на видео, което разпространи в социалната мрежа.
6

Промяна в плана: Искаме 900 милиона за нови влакове на БДЖ от ЕС
Ще купуваме двуетажни мотриси и пуш-пул влакове за дълги разстояния
Светослав Метанов
24 януари 2022

Генерална промяна в Плана за възстановяване и устойчивост подготвя работна група към Министерството на транспорта и съобщенията. Идеята е да поискаме 900 милиона лева за нови пътнически влакове, научи OFFNews от свои източници.
Според обсъждания в момента вариант, средствата ще са предназначени по две големи инвестиционни пера - 500 милиона лева за закупуване на подвижен състав за крайградски превози и 400 милиона лева за композиции на далечни разстояния като София-Варна и София-Бургас.
Крайградските превози са изключително важни за БДЖ, защото там е големият скрит резерв на БДЖ да привлече допълнителни пътници. При повече влакове, които да са на по-често и които осигуряват повече удобства, то пътуващите с железницата от по-малките населени места около София, Пловдив и Варна биха се увеличили значително. Това го показват и прогнозите за трафика на жп превозвача.
В черновата на преработения план е заложено да бъдат купени 35 нови крайградски мотриси със сходни характеристики като ползваните и в момента Сименс Дезиро. Освен тях обаче пак за превози на кратко разстояние е предвидено да се купят и 7 двуетажни мотриси. Вероятно замисълът им е те да обират трафика в час пик по натоварени дестинации като София-Перник или София-Своге. Такъв подвижен състав до момента не се е движил у нас. През 70-те години на миналия век БДЖ използваше и двуетажни вагони за влаковете по Искърското дефиле, но впоследствие се отказа от тях. Двуетажни мотриси обаче до момента в България не е имало.
400-те милиона за влакове на далечни разстояния са предвидени за закупуване на 20 пуш-пул влака, което също е новост за страната ни. Пуш-пул влаковете наподобяват мотрисните, но за разлика от тях могат да се разчленяват и съответно да се скъсяват или удължават в зависимост от пътникопотока.

Рисковете

На практика новите идеи за закупуване на влакове по Плана за възстановяване и устойчивост означават хвърляне в коша на досегашните намерения. Еврокомисията вече одобри закупуването на 20 мотриси за далечни разстояния с бюджет от 313 милиона лева. Сега България на практика сама се отказва от тях.
Според жп специалисти друг проблем е, че пуш-пул влаковете, които сега се обсъждат са само с по 5 вагона, а локомотивите им изключително мощни (над 6 киловата) и биха могли да обслужват двойно по-дълги композиции. Това щяло да направи обслужването им твърде скъпо и инвестицията да няма възвращаемост.
Друг немаловажен въпрос е поддръжката на влакове, които са новост за българските железници. Нито за пуш-пул композициите, нито за двуетажните мотриси има квалифицирани кадри, които да ги обслужват сервизно. Няма и специализирани ремонтни депа.
Окончателните предложения за финансиране в Плана в сектор транспорт трябва да са съгласувани окончателно до края на месеца.

Източник: OffNews
7
За любителите на симулаторите :)

Доста късно видях мега промоцията на Dovetail в Steam. Остават може би около 2 часа да си закупите основната игра за 12 евро или допълнение към нея.

https://store.steampowered.com/sale/2022dovetailpubsale
8
Така е!

През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...
9
Истина е.
През втората световна война в Швейцария има остър недостиг на въглища.
На ограничен брой маневрени локомотиви са монтирани електрически нагреватели в котлите.
Тези нагреватели не са били в състояние да осигуряват необходимата пара за движение на локомотива.
Ползвани са за подгряване на котела, когато локомотива е в престой.
10


Истина или не?
Страници: [1] 2 3 ... 10