Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
https://m.olx.bg/d/ad/ikarus-260-v-maschab-112-CID618-ID9onoy.html?reason=hp%7Crecent

3300 лева майко мила...

https://pdlv.fr/2021/02/15/de-agostini-propose-une-maquette-de-bus-ikarus-1-12-a-construire/amp/
Разрових се да видя за какво става въпрос. Оказа се, че от De Agostini са го пуснали с абонамент - списания. 130 комплекта общо за сглобяване, през 2021ва. Мащаб 1:12, дължина 91.4см., ширина 21, височина 25, тегло 14 кила. Метал и пластмаса, частите са боядисани предварително, няма нужда от лепило. Отварящи се врати и люкове, светещи фарове, мигачи, стопове, лампи, арматурно табло. Двигател - "работещ" със звук, свирка. Гумени колела, завиващ преден мост, действащо окачване. Само дето не върви самостоятелно. Но списанията с частите са доставяни само с абонамент и само в Унгария. Сглобен не го намирам за по-малко от 1200 евро...
2
https://marotikonyvker.hu/az-ikarus-evszazados-tortenete-172099842.html?search=Ikarus&description=true
Имаме ново издание на книгата за Икарус. 376 страници голяма тетрадка, нови глави, снимки, актуализирани таблици за доставките. Две години след планираната дата...Цената е приблизително 70 лева. Една вечеря в софийска кръчма излиза повече...Само на унгарски, за съжаление, превод на английски не се планира - адски скъп ще е, но можете да си превеждате гугъл преводача за камерата на телефоните - работи бързо и супер, изпробвах го лично...

Само да не си я купувате от тука, веднага плъзнаха тарикати, искайки три пъти повече от реалната цена, и то при положение, че изданието е ново и тираж има.
https://m.olx.bg/d/ad/kniga-vekovnata-istoriya-na-ikarus-az-ikarus-vszzados-trtnete-CID618-ID9CTdf.html?reason=seller_listing%7Cnormal

https://m.olx.bg/d/ad/kniga-rolling-legends-the-history-of-ikarus-works-CID618-ID9CThT.html?reason=seller_listing%7Cnormal

Английското издание от 2007а още го има при унгарците, за 45 лева, тоя иска....
3
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от Albert model
« Последна публикация от Vieil_Ours - 21 Март 2025, 13:53:14 »
Нови модели от Алберт планирани за тази година: LDH 1250, series 55 204.2

4
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от Arnold
« Последна публикация от vlado1 - 17 Март 2025, 10:13:06 »
От френската седмица в Лидъл:

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/view/3017/arnold-nouveautes-2025_pdf

un ТТ s'il vous plaît
 ;D ;D ;D

На български казано - Арнолд са обявили на изложението в БуржЕ (Bourges) вариант на моделната си гама за френския ТТ пазар.
Изобщо - ТеТеТа по всичките земни кълбета  :lol:
5
Шокиращо оказалата се невъзможност да проведем през 2024 г. година тъй дълго желаната и чакана от всички ни национална среща на жп моделистите в България само ни амбицира да положим максимум активност това да се случи тази година.
Така в резултат на усилията ни и в подкрепа на инициативите за популяризиране на железопътния моделизъм в България Сдружение „Клуб „Железопътен моделизъм – България” съвместно със сайта и форума за железопътен моделизъм - www.railwaypassion.com организира:

Национална среща на железопътните моделисти в България 2025 г.

Под надслов:

ДА СИ СПОМНИМ ЗА НАЧАЛОТО

Срещата ще се проведе от 17 до 19 октомври 2025 г. и то не къде да е, а там където наистина всичко започна - в Туристически учебен център „Момина крепост“ в местността Ксилифор, близо до град Велико Търново, мястото, където се проведоха първите срещи на железопътните моделисти в България.

Интернет страници на хотела:

https://trapezitca1902.com и https://momina-krepost.com

За участие в срещата каним:
Всички организирани или неорганизирани в клубове, секции, кръжоци, организации или приятелски кръгове железопътни моделисти, както и всички хобисти, колекционери, макетисти, стендови моделисти, спотъри и симпатизанти, изпитващи влечение и интерес към влаковите модели и към железопътния моделизъм като цяло, независимо от мащаба, епохата и администрацията.
Да се съберем отново заедно и да споделим любовта си към това прекрасно хоби – железопътния моделизъм! Да си спомним за началото преди петнадесет и повече години, когато се проведоха първите големи срещи на железопътните моделисти, когато ентусиазмът бе над всичко, когато не се познавахме или се познавахме малко и горяхме от нетърпение да разберем, че не сме сами, че хобито всъщност е любимо на много, десетки, че дори и стотици хора.

Програма
Петък – 17 октомври 2025 г.
Пристигане (по желание) и настаняване, свободно време.
19.00 ч. – вечеря
Събота – 18 октомври 2025 г.
8.00 ч. – 10.00 ч. закуска
Свободно време (каране на влакове)
12,30 ч. – 14, 00 ч. обяд
Свободно време (каране на влакове)
19.00 – празнична вечеря, дисководещ
Неделя – 19 октомври 2025 г.
8.00 ч. – 10.00 ч. закуска
Свободно време и отпътуване (по желание).

   Такса участие няма!

Организационни въпроси:
Клуб „Железопътен моделизъм- България” не се ангажира с осигуряването на модулни трасета или макети за срещата. От клуба ще бъде подсигурен само достатъчно релсов път в мащаб НО, вкл. трансформатор за аналогово управление и централа за цифрово управление за обезпечаване на нормално по нашите разбирания моделно каране. Умоляват се всички, които смятат да донесат свой подвижен състав, но и всеки желаещ, да предвидят време в събота, 18 октомври 2025 г. за оказване на съдействие при разполагането на трасето и осигуряване на движение в мащаба, осигурен от клуба.
Всички желаещи да донесат свои модули, макети и диорами, без значение мащаба или релси в различен от посочения по-горе мащаб, е необходимо до 31 август 2025 г. да го заявят на Владимир Колев (club@railwaymodellingclub.com, 0887378469 или с лично съобщение във форума) с цел разпределяне на площта на залата.
Умоляват се всички, които ще донесат свой подвижен състав да изчистят предварително колелата му.
За целите на срещата ще бъде ползвана някоя от конферентните зали в хотела.

Настаняване:
Туристически учебен център „Момина крепост” разполага с леглова база за 120 души. Гостите могат да бъдат настанени в стаи с 2, 3 и 4 легла.
Участниците и придружаващите ги заплащат следните туристически пакети:

На 17 октомври: 85 лв. на възрастен и 65 лв. на дете до 12,99 години. /само за първата вечер/

На 18 октомври: 110 лв. (100 лв. + 10 лв. за диджей) на възрастен и 65 лв. на дете до 12,99 години. /само за втората вечер/


Осигурена е резервация за една или две нощувки по желание, започвайки от петък, 17 октомври 2025 г.
Пакетната цена включва: 1 нощувка, 1 вечеря, 1 закуска, 9% ДДС и застраховка на територията на комплекса.

Хранене
Хотелът предлага следните менюта за закуските, обедите и вечерите:
Закуски на 18-ти (събота) и 19.10.2025 г. (неделя) – блок маса – краве масло, конфитюр, сирене, кашкавал, шунка, домати, краставици, варено яйце, хляб, чай, кафе, айрян.

Вечеря на 17.10.2025 г., петък (следва да се посочи номер на вариант (меню) и бройка при заявяването за участие):
Вариант 1 – Салата зеле и моркови ИЛИ Салата червено цвекло, ряпа, морков  – 300 гр., мин. вода – 500 мл.,  пилешка пържола от бут с лимонов сос и картофи соте – 400 гр., хляб – 2 филии, домашна шоколадова паста.
Вариант 2 – Салата зеле и моркови ИЛИ Салата червено цвекло, ряпа, морков - 300 гр., мин. вода – 500 мл., свинска вратна пържола с моцарела и домат, гарнитура топка ориз и грах – 350 гр., хляб – 2 филии, домашна шоколадова паста.
Вариант 3 (вегетарианско) – Салата зеле и моркови ИЛИ Салата червено цвекло, ряпа, морков – 300 гр., мин. вода – 500 мл., спаначени кюфтета – 400 гр., зеле и моркови – 200 гр., млечно чеснов сос – 100 гр., хляб – 2 филии, домашна шоколадова паста.
Вариант 4 (детско меню) – Пилешка пържола на скара – 200 гр., пържени картофи – 200 гр., зеле и моркови – 200 гр., натурален сок „Капи“ - 250 мл., хляб – 2 филии, домашна шоколадова паста.

Обяд 18.10.2025 г., събота (по избор, не влиза в цената на нощувката) – 16 лв. на порция (следва да се посочи номер на вариант (меню) и бройка при заявяването за участие):
Вариант 1 – Зеленчукова крем супа– 300 гр., пиле с ориз – 300 гр., хляб – 2 фил., плод.
Вариант 2 (вегетарианско) - Зеленчукова крем супа – 300 гр., ориз с гъби – 300 гр., хляб – 2 фил., плод.

Празнична вечеря на 18.10.2025 г., събота (следва да се посочи номер на вариант (меню), бройка при заявяването за участие)
Вариант 1 – Ордьовърна салата /домати, краставици, шунка, сирене, кашкавал, варено яйце/ ИЛИ Овчарска салата /домати, краставици, печена чушка, яйце, шунка, гъби, кашкавал/ - 400 гр, ракия „Сухиндол“ обикн. – 50 мл., мин. вода – 500 мл., безалкохолна напитка – 250 мл., руловано печено пиле със сос – 300 гр., печени картофи – 200 гр., хляб – 2 филии, бисквитена торта.
Вариант 2 – Ордьовърна салата /домати, краставици, шунка, сирене, кашкавал, варено яйце/ ИЛИ Овчарска салата /домати, краставици, печена чушка, яйце, шунка, гъби, кашкавал/ - 400 гр, ракия „Сухиндол“ обикн. – 50 мл., мин. вода – 500 мл., безалкохолна напитка – 250 мл., филе вретено от свинско месо – 300 гр., печени картофи – 200 гр., хляб – 2 филии, бисквитена торта.
Вариант 3 (вегетарианско) – Ордьовърна салата /домати, краставици, сирене, кашкавал, варено яйце/ ИЛИ Овчарска салата /домати, краставици, печена чушка, яйце, гъби, кашкавал/ - 400 гр, ракия „Сухиндол“ обикн. – 50 мл., мин. вода – 500 мл., безалкохолна напитка – 250 мл., паниран кашкавал – 300 гр.,  зеленуци на скара – 200 гр., печени картофи – 200 гр., хляб – 2 филии, бисквитена торта.
Вариант 4 (детско меню) – Панирани пилешки хапки – 200 гр., печени картофи – 200 гр., лютеница – 100 гр., натурален сок „Капи“ - 250 мл., хляб – 2 филийки, бисквитена торта.

Обяд 19.10.2025 г., неделя (по избор, не влиза в цената на нощувката) – 16 лв. на порция (следва да се посочи номер на вариант (меню) и бройка при заявяването за участие):
Вариант 1 – Супа боб – 300 гр., Мусака – 300 гр., Кисело мляко, Хляб – 2 филии, Плод.
Вариант 2 (вегетарианско) – Супа боб – 300 гр., Постна мусака – 300 гр., Кисело мляко, Хляб – 2 филии, Плод.

Записването за участие ще е възможно до 25 август 2024 г. като попълните формуляр, който може да достъпите на следния линк:

https://forms.gle/M4v76KBxcmGaiChz8

В него със звездичка са отбелязани задължителните полета, а именно:
-   e-mail, трите Ви имена, телефон и общ брой хора /включително децата/;
-   Също така трябва да отбележите броя на придружаващите Ви деца, ако има такива и тяхната възраст;
-   Вида на предпочитаната от Вас стая;
-   След това следва възможност да направите поръчка за вечерята в петък. Там срещу избраното от Вас меню трябва до отбележите бройките;
-   За обяда в събота, ако заявявате такъв, по същият начин трябва да отбележите бройките на избраните от Вас менюта;
-   За празничната вечеря трябва да изберете вида вариант (меню). При маркиране на избрано от Вас меню пишете бройките за конкретния вариант (меню).

При записване за участие (ако се ползва хотелът) се заплаща и капаро в размер на 50% от стойността на пакета. Останалата сума следва да се плати до 29 септември. Разбира се, ще приемаме плащане и на цялата сума. Неплатилите до 29 септември цялата сума, губят възможността за участие в конференцията, освен ако не го направят без преспиване в хотела. Сумите могат да се предават след предварителна уговорка на ръка на Марио Гиргинов, Владимир Колев или Павел Трифонов или по банков път по банкова сметка в „Уникредит Булбанк“ АД с IBAN: BG24UNCR70001598156700, BIC (SWIFT): UNCRBGSF, получател: Венера Гиргинова и посочено в поле основание: имена на участника и/или никнейм от форума и следния текст (може и в поле „Още пояснения“) „ВТ 2025 – 1, 2, 3, 4 и т.н.“ според броя на записаните участници, например:

„Владимир Колев ВТ 2025 – 4“

Тези, които няма да ползват хотел, но ще присъстват през някой от дните и/или на празничната вечеря, също следва до 25 август да заявят участие, но посочвайки само менютата на желаните от тях обеди, вечери и/или празнична вечеря, като следва също да заплатят капаро в размер на 50 % от стойността, съответно цялата заявена консумация до 29 септември. Цените само на вечерите ще бъдат обявени по-късно.

Моля, имайте предвид, че при достигане на максималната бройка от 120 човека, ще се спре възможността за регистрация за конференцията. Своевременно ще уведомим, ако приближим посочената бройка.

Попълването само на формата по-горе без платени в посочените срокове капаро и/или цяла сума не води до успешна заявка за участие на срещата.

След 31 август 2025 г. хотелът освобождава за свободна продажба всички незаети места и не гарантира настаняването Ви.

Моля, не чакайте последния момент, за да се запишете, а го направете възможно най-скоро, на първо място, за да сте спокойни, че участието Ви е гарантирано и на второ, за да ни улесните в организацията на събитието.

За въпроси и пояснения: 0898489535 – Марио Гиргинов или 0887378469 – Владимир Колев, или на имейл: club@railwaymodellingclub.com.

6
Мдааа... :scratch_ones_head:

Цитат
Френската фирма "Алстом" е избрана за доставчик на 35 нови влака за БДЖ
Френската компания "Алстом", която е сред трите най-големи производители, ще достави 35 мотрисни влака за нуждите на БДЖ, това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов в отговор на въпрос в парламента.
От подалите оферти четири компании - PESA, Alstom, Škoda и Stadler Polska, само "Алстом" е обявила, че може да изпълни поръчката за 28 месеца, уточни Караджов.
След като изтекат 10-те дни, през които изборът може да бъде оспорен, представители на "Алстом" ще бъда поканени за подписване на договора. Европейската комисия е дала позволение всички влакове, доставени до 31 август 2026 година, да се платят със средства от Плана за възстановяване и устойчивост, а останалите - с пари от бюджета. По ПВУ целево са предвидени 660 млн. лв. 
7
Караджов: Крепежът на жп тунела при Вакарел поддава, търсим спешно юридическо и финансово решение
Вицепремиерът и министър на транспорта провери напредъка на строителните работи по железопътния участък Елин Пелин-Септември
12:05 | 4 март 2025 | Редактор : Елза Тодорова
Налага се да действаме спешно и във възможно най-кратки срокове да намерим юридическо и финансово решение на проблемите с жп тунела в района на Вакарел - това каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който днес провери напредъка на строителните работи по железопътния участък Елин Пелин-Септември.
Снимки от проверката на място ВИЖТЕ ТУК >>>
https://dnes.dir.bg/gallery/karadzhov-krepezhat-na-zhp-tunela-pri-vakarel-poddava-tarsim-speshno-yuridichesko-i-finansovo-reshenie
Железопътният участък е част от цялостната модернизация на жп линия София-Септември. Проектът попада в обхвата на проект "Модернизация на железопътна линия София - Пловдив". Целта е да бъдат достигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните, да бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият, от които е близо 7 км. Предвидено е още строителството на над 23 моста и виадукта с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Очакванията са проектът да удовлетвори европейските изисквания за модерен железопътен транспорт.
Инспекцията започна от новоизграждащия се железопътен тунел в района на Вакарел, а след това вицепремиерът ще продължи проверката на всички четири участъка на жп линията от Елин Пелин до Септември.
По отношение на лот 1 от участъка, Караджов каза, че в него се намират двете тръби, които ще бъдат най-дългите не само в България, но и на Балканския полуостров. Той е с обща дължина на двете тръби 13 км. По думите му въпросите, които касаят тунела, са доста тежки.
Той каза, че е проектиран лек крепеж за тунел, който започва да не издържа. По думите на Гроздан Караджов той е целият на вълни и поддава. Преди две години и половина са започнали укрепителни работи и допълнителни крепежни елементи. Според министъра това дава някакъв ефект, но не пълен. Караджов каза, че се налага трето проектиране, което се прави в момента, и с него не се забелязват никакви проблеми.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
"За съжаление, то е много по-скъпо от това, което заложено по проект, и лимитите, които законът дава, са вече достигнати", добави още Караджов, цитиран от кореспондентите на БТА в Самоков Иван Ласкин, Йоана Димитрова.
По думите на министъра това, което му предстои като задача, е да се намери юридически вариант, вероятно чрез нова обществена поръчка, за тежките крепежи, които са необходими за тунела. Той каза, че е много неприятно, че проблемът е на три години и никой не го е решил из основи.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
Гроздан Караджов посочи, че тунелът е на вълни, защото конструкцията е проектирана като "лека конструкция", а почвата, която е в него - предимно глина и пясъци, не може да бъде укрепена с лек крепеж, по думите му трябва да е с по-сериозен. Той добави, че е пробвано с по-силен крепеж, но това се оказва невъзможно.
Караджов каза още, че преди три години, когато е започнало прокопаването на тунела, е станало ясно, че проектът не отговаря на геологията, но въпреки това строителството е продължило. Преди две години и половина са започнали укрепителни работи - допълнителни анкери и допълнителни крепежни елементи, но това също не е помогнало.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
Досегашните опити да се прави тунел са били неуспешни и тунелът сляга, тоест имало е дори и пропадания, допълни Караджов. Той каза, че се надява още тази седмица да може да излезе с някакво предложение по този казус.
С колко ще се оскъпи проектът още не е ясно, но по думите на министъра са достигнати лимитите за непредвидени работи - тоест те са били използвани съвместно и с европейската програма, която го финансира, включително и специален анекс, сключен преди година.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
"По предварителни данни, виждайки, че става дума за много сериозно преработване на проекта, вероятно ще се отиде към нова процедура, която да се извършва, без да се спира работата по досегашните тунели", обясни транспортният министър.
Ще се търси ново юридическо и техническо решение, но то трябва да бъде остойностено, след което ще се търси диалог с Министерството на финансите. Проблемът е, че строителството трябва да бъде завършено до 2030 година, за да не бъдат загубени европейски средства, каза още министърът.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
Целта е 2029 г. да пуснем тунела и да тръгне железницата, защото това е част от проекта да имаме по-бързи влакове, които да тръгват и да идват навреме, отбеляза Гроздан Караджов.
За останалите участъци няма такива данни за такива проблеми, обясни още той.
"Причината да дойда още в първия си месец на поста си тук са данните, които получих за тежкия проблем, с който се сблъскваме - лош конструктивен проект, вероятно базиран на лоша геология, който три години се мъчат да го залепят, за го закърпят по някакъв начин, но това решение не издържа и сега се налага да действаме спешно във възможно най-кратки срокове да намерим и юридическо и финансово решение", разясни вицепремиерът.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
Той допълни, че има уверение, че е открито конструктивно решение на проблема и в последните 50 метра в едната тръба на тунела състоянието е стабилно.
Иначе напредъкът е добър, близо 40% е изпълнено от проекта, заяви Гроздан Караджов.
На проверката присъства и председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Кирил Добрев. Според него в последните три години по проекта се наблюдава абсолютно бездействие, никой не се е интересувал от техническото състояние на обектите и днес просто някой трябва да плати сметката.

Снимка: Иван Ласкин/БТА
Проблемът на управлението досега е именно загубата на време и европейските срокове, отбеляза Добрев. Проблемите трябва да се решават, когато им е времето. Няма как една програма, която свършва 2030 г., да я решаваме 2028 г., допълни той.
През септември 2022 г. започна изграждането на третия лот на жп участък Елин Пелин - Костенец, който включва трасето между Ихтиман и Костенец. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток - Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас, съобщиха тогава от Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Ако отидете при източника ще видите и 24 снимки от инспекцията.
Източник: https://dnes.dir.bg/comments/karadzhov-krepezhat-na-zhp-tunela-pri-vakarel-poddava-tarsim-speshno-yuridichesko-i-finansovo-reshenie
8
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от IvanC - 02 Март 2025, 03:58:55 »
Цитат на: Adrian link=topic=5689.msg125632#msg125632 date=1740381669
докато не видим видео - не вярва :blind: ме!


https://youtu.be/gtuz6fzeBN0

https://youtu.be/u_-E82534TI

Иван
9
https://www.bta.bg/bg/news/bulgaria/oficial-messages/842746-dp-natsionalna-kompaniya-zhelezopatna-infrastruktura-na-3-mart-se-navarshvat-

Инициативен комитет в града организира отбелязване на годишнината с беседа от представители на Държавен архив, музейна експозиция и снимков материал. Събитието ще се състои на 3 март 2025г, от 14 часа в чакалнята на гарата.

 
10
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от Adrian - 24 Февруари 2025, 09:21:09 »
докато не видим видео - не вярва :blind: ме!
Страници: [1] 2 3 ... 10