Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Благодаря много за информацията. Определено преди да дойде време финално да печатам, ще направя проучване за мащабите и типоразмерите. От казаното 0 наистина звучи супер за нуждите ми. Що се отнася за другите типоразмери и мащаби, както казах в началото, когато живот и здраве завърша 3D моделът ще го пусна за свободно ползване и всеки, който има желание ще може да го оразмери ако иска да го печата или ползва за каквото му душа иска. На този етап ще се фокусирам върху изграждането на възможно най-детайлен 3D модел. Скоро ще пусна няколко рендера с готова цялата рама и задвижваща част.

Пак се извинявам за неопитността и незнанието ми и наистина благодаря много за всяка споделена информация. А колкото до апетитът...Баба Мецата е легнала под кривата круша, а в главата ми се въртят вече фантазии за една 11-та серия... :hi:
2
Привет!
Респект за това, че се хвърляш на дълбокото и за желанието Ти да експериментираш, да споделяш и да питаш!!! :hi: :hi:
Това е рядкост при нашего брата, за съжаление... :(
Има сертифицирани типоразмери, респективно мащаби към тях. И от MOROP Европейската организация на жп моделистите и приятелите на железницата, която работи тясно свързана с производителите на жп модели и организации на жп моделистите, както и американската такава NMRA. Английската  съществува само на книга и нейните предписания са много остарели.
Та по този повод Ти предлагам да направиш нещо съобразно възможностите на Твоя принтер и официалните типоразмери и мащаби. Така ще можеш и да получаваш съвети и от организирани моделисти с десетилетна история и да разменяш доста мнения, без да се отказваш от нашенските специалисти.
Най-близкото до 1:57 е типоразмера 0, с мащабите 1:45, който е най-разпространен в Европа и за европейски модели. Друг мащаб  тук е 1:43,5. Той е разпространен във Великобритания и малко във Франция и Германия. В Германия е на измиране. Тези два мащаба са сертифицирани от MOROP. В САЩ типоразмера 0 е 1:48. Но това си е само за американски модели.
В България погрешно е възприето  да се пита : "В кой мащаб работиш?" и да Ти отговорят примерно "В НО". НО не е мащаб. Това е типоразмер.. Мащабът е 1:87.
Като свикнеш да работиш в един мащаб, очите Ти привикват все повече и повече да виждаш правилно оразмерените детайли и най-малкото отклонение, ще започваш да го забелязваш...
Другата полза е, че се продават всякакви части за локомотиви и вагони. Примерно в 0 можеш да си вземеш ляти или принтирани въздушни помпи, колела, и каквото Ти душа иска.
Да не забравяме, че и релсовия материал се предлага в нормираните типоразмери и мащаби.
А апетитът идва с яденето... :yes: Ще си пожелаеш по-късно и второ и трето и прочие...
УСПЕХ С НАЧИНАНИЕТО! :good:
П.П. Можеш и да провериш, как се справяш, като примерно един детайл, който правиш на Твоята машинка и е нормиран - като въздушната помпа, която е еднаква за много серии локомотиви и го сравниш. Един път като Твоя изработка и да си купиш такава помпа лята от месинг или бял метал, и още една бройка от принтирани модели от друг колега. Така ще можеш да сравниш как се справяш.
Тук мога да дам съвет, че тези детайли на локомотиви, както и вагоните са сертифицирани и ги има наименованията им и на различни езици. Това още от от 30 години на миналия век насам... Има ги и 3Д изгледи в нета.
3
Още тестове. Това е в 1:57. Знам че е куц мащаб и няма много общо с често използваните за ЖП моделиране, но смятам, че това е границата, с която мога да принтирам без да изменям 3D моделът. Всичко по-малко би изисквало значително по-добър принтер, с който не разполагам. В сегашният си вариант рамата е дълга 30см. Ще продължа да принтирам всичко, което съм моделирал до момента и най-вероятно просто ще я боядисам червена, без да третираm повърхността с кит. Така или иначе, 46-та е толкова "гъсто населена", че рамата почти не се вижда. Та да, научих доста от този тестовe. Има много работа още и още повече моделиране. Някои неща се получават по-добре от колкото предполага, други по-зле. Като напредна в модела ще мисля за по-добро качество на принта, на този етап обаче - обратно в Blender.




4
 Здравейте! Доста се чудих дали да продължавам да досаждам с тея ми ти ПОСТОВЕ :)  /кой как иска да разбира, за темата, за сградата.../.
След голямо забавяне, най-после се получи доволен резултат. Както казах доста ме озори покривът, при първият модел доста надцених възможностите на принтера /керемидите бяха много фини/:
 
 Следва покрив номер 2 :

 После едни 4квадрата кабели:

 Лампите са 3Д принт корпус и стойка, и парче термосвиваема шлауфка.
 Схемичката:

 Лампите по етажите са сметнати за 0,8mA , външните лампи на 5mA.
 Платката която позволява с от един бутон/магнит/ да се правят всякакви комбинации на светлините, и последно задействаните изходи да си останат при възстановяване на захранването :

Като цяло :
 
 
 
 
 Линк към целият Албум...доста голям стана  :pardon: :hi: :hi:
 
5
Във Великобритания: До 2027 г. извеждат от експлоатация "Кралския влак"
публикувано на 01.07.25 в 10:26 Автор: Веселин Паунов - кор. на БНР в Лондон

Кралският влакСнимка: royaltrain.co.uk
Във Великобритания т.нар. Кралски влак ще бъде изведен от експлоатация до 2027 година, в рамките на мерки за спестяване на разходи.

Британските медии съобщиха, че любимият вид транспорт на покойната кралица Елизабет II - "Кралският влак", казано метафорично, също е "достигнал края на линията" и е на път да бъде изведен от експлоатация.

На брифинг, разкриващ годишния финансов отчет на кралското семейство и потвърждаващ подробности за огромна парична инжекция от 91 милиона паунда за финансиране на монархията, беше обявено, че крал Чарлз Трети ще се сбогува "най-сърдечното" с "Кралския влак".

Джеймс Чалмърс, главният ковчежник на монархията, описа хода като пример за това как кралското домакинство прилага "фискална дисциплина" в стремежа си да осигури "ефективност за разходваните средства".

Кралят и други членове на кралското семейство ще разчитат на два нови хеликоптера, когато влакът с девет вагона спре да се движи, когато договорът за поддръжка изтече в началото на 2027 година.

Данни показват, че пътувания с "Кралския влак" през февруари само за два дни, са стрували 44 000 паунда.

По публикацията работи: Ерол Емилов
6
Приятели,

Независимо от отправения от мен апел до края на месец юни да се заяви участие за срещата, малцина бяха тези, които го направиха.

Това развитие на нещата ни поставя в невъзможност да убедим домакина ни в лицето на управата на хотела в нашите сериозни намерения, както и да организираме среща, която поне малко да осигури представителство на жп моделистката общност, предвид което и за мое най-голямо съжаление ще трябва да отменя събитието.

На записалите се и вече превели дължимото, платената сума ще бъде възстановена след приключване на процедурата по отказ пред хотела.

Все пак благодаря на тези, които повярваха, че можем отново да се съберем и да покажем, че можем да бъдем едно цяло, да бъдем общност!

Пожелавам на всички хубави моменти с хобито! Независимо от неуспеха клубът в мое лице ще продължи със своите усилия да обединява представителите на това прекрасно хоби.
7
Днес направих малко тест принтове.






Рамата е в H0, предната талига в по-голяма не помня точно колко. Въпреки че за H0 дюзата, която ползвах е прекалено голяма (ползвах 0.4, ще пробвам с 0.2) смятам тестът за успешен. Това, което най-много ме интересуваше е че слайсъра на принтера се разбира с блендер и, че моделът който правя работи. Ще пуснах още няколко парчета в идните дни.
8
Южна Франция. Култови реплики от филмите на Луи дьо Финес. Градчето Сен Тропе и традиционния полицейски парад, в края на всеки филм за "полицая от Сен Тропе ".
Впрочем много добро съчетание на макета с мултимедийните екрани зад и под него:
https://youtu.be/TgultxLPoe0?si=Hlg-GH1hD1wx5q8x
9
Цитат на: IvanC link=topic=5696.msg125817#msg125817 date=1751030914
В какъв мащаб ще е печатането?


Иван

Смятам да е в H0. Идеята ми е да видя просто как се сработват Blender и слайсър-а, пък и каква резолюция може да постигне. Мисля да е рамата, окачването, буксовите лагери и цилиндрите без колоосите на този етап.
10
Цитат на: R3vange2112 link=topic=5696.msg125816#msg125816 date=1750967104
. . .
... ще направя един пробен 3D принт на рамата...

В какъв мащаб ще е печатането?


Иван
Страници: [1] 2 3 ... 10