Последни публикации

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Снимка на Огнян Манчев:


22
Простете за двойния пост но намерих и това.


23
Да много му се чудих на този детайл. И опитах да събера информация от всичко налично. Мисля,че кожуха си е правоъгълен с триъгълни ребра в долния край. Aко съм разчел схемата добре би трябвало долната част на кожуха да се държи с 8 болта и да може да се сваля за сервиз. Това на схената, която си пуснал ми се вижда като разрез и се вижда самата ос в кожуха. Ще пусна всичко което взех под внимание:

Тази схема от материалите, които ми предостави е подобна макар и по-малка резолюция половината е разрез половината не, но на страничния изглед ми изглежда, че всичко цилиндрично (ос и лагер) е в кожуха. Даже сега като се заглеждам виждам че има разширен леко елипсовиден отвор около самата ос, за да може все пак да има вертикално движение с ресорите.



Тук също е преставено като правоъгълник.


Biggest tank lokomotive in Europe - BDZ 46.03 by Krassen Panev, on Flickr
Тук не много добре, но се вижда правоъгълния профил на кожуха с триъгълните ребра.


Това е от картонения модел, до сега не съм имал причина да не му се доверявам, защото всичко е съвпадало чак изненадващо точно със схемите (виж например рамата предната талига в сравнение с горната схема.) но....НО едно голямо но, крайно е вероятно да виждам това, което искам да виждам и да греша тотално. Възможно е правоъгълният профил да е само около лагерите в двата края, а в средата да е цилиндричен. Това не би си личало толкова ясно на схемата. Ще имам едно на ум за корекция на този детайл в бъдеще, лесно е да бъде променен. Пък кой знае живот и здраве някой ден мога да завра една камера под Баба Меца и да видя колко десетки хиляди неща съм объркал наистина  ;D

24
Върху предната ос има кожух, това правоъгълното което съм надраскал със синьо на твоята картинка:



Нямам хубава снимка, но си мисля че това не трябва да е толкова правоъгълно. Би трябвало да е цилиндричен детайл със заварени или отлят с квадратни / ръбести неща по краищата:



25
Благодаря, ще се опитам да не разочаровам! Между другото и трите поста в Reddit са от мен (със снимки основно от тук) част от непрекъснатата ми мисия да я прославя тая Баба Меца малко, а не само да ми се говори за разни UP9000 и AA20-ки  :)

Иначе малко, но от сърце:

Kraus Helmholz-а е на 99% завършен, след като добавих спиралната пружина за центриране. Сега съм в начален етап на работа по задната двуосна талига.

27
Най-бавният влак в България вече пътува с 40 км/ч
17 април 2025 - 22:15 часа
Композицията Кюстендил-Гюешево изминава 34-километровото разстояние за 1 час и 10 минути.

Най-бавният влак в България по линията Кюстендил-Гюешево вече се движи с по-висока скорост - до 40 километра в час, съобщиха жп специалисти. Досега композицията преминаваше разстоянието от 34 километра за час и четиридесет минути, със средна скорост едва 20-25 километра в час.
Жп линията, която обслужва 7-8 села от Кюстендилското Краище, е с изключително амортизирана инфраструктура. Причината за бавното движение е напълно износеният релсов път, по който все още се използват дървени траверси.
Въпреки многократните опити от ръководството на БДЖ да прекрати обслужването на линията, влакът продължава да пътува, тъй като е единствената връзка със света за жителите на малките населени места в района.
Повишаването на скоростта до 40 километра в час е станало възможно благодарение на използването на по-лека мотриса "Дезиру", която има по-ниско тегло от стандартния дизелов локомотив. С новата композиция пътуването вече отнема час и 10 минути.
Влакът обслужва линията три пъти седмично - в сряда, събота и неделя, като обикновено пътува с един вагон и превозва до 10-15 пътници в двете посоки.


Източник: https://www.dunavmost.com
28
Работа по предната талига









30
Тази седмица за съжаление нямах много време, но благодарение на схемите, които ми предоставихте придобих по-добра престава за ресорите и балансерите на предната свободна колоос. Следващото нещо, което ще направя е самата Krauss-Helmholtz талига. Друга част от корекциите които нанесох са по-скоро невидими. Корегирах отстоянията между буксовите лагери и открих, че реално до сега съм работил по хибрид между немска и полска 46-ца и се чудех защо не ми съвпадат схемите. Именно, че на полската 46-ца разстоянието между първата и втората сцепна ос е 1600мм, а на немските е 1650мм (предполагам, за да има място за цилиндъра). 



Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10