Автор Тема: Идеи за автоматизиран ЖП прелез  (Прочетена 57656 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #30 -: 27 Януари 2009, 18:22:05 »
Аз не съм внимавал много много в картинката, но тази идея защо я прескочихте ?
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Viessmann/21-7-0-2782-001007002-0-0-0-0-3-0-grp-de-h-0/ein_produkt.html


pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1814
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #31 -: 28 Януари 2009, 08:27:17 »
Дай повече инфо за това. При вече монтирани релси може ли да се сложи и това?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #32 -: 28 Януари 2009, 08:39:42 »
Не ми е съвсем ясно - това рид-ампула ли има вътре или нещо друго... :blink:
Цената му е над 7 евро и то само за датчика (какъвто и да е...)  , докато горната (опитна) схема ще излезе преко сили около 10-15 лв с екстрите... ;)
И къде отива удовоствието от моделизма!? ;D
Да Павка , трябват си като минимум четири датчика които се надявам да ги вържем към една електроника , но както казах докато нямам време да поработя на нея , не съм сигурен в резултата...така или иначе ако се захванем , на тази основа може да си разработим чисто наше си схемно решение...
Аз давам предложение , но си трябва и опити, и решение ...на теория всичко може , но на практика трябва да видим как става и дали ще ни върши работа1
Другият вариант е да се купят датчици и готови електронни модули от някоя мастита фирма(що ни трябва да откриваме топлата вода? ;)) и да ги монтираме където си искаме.
Има готови комплекти ,оборудвани и със самияат прелез (бариери , кантони и т.н.).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #33 -: 28 Януари 2009, 09:05:46 »
Дааа, Лъче - прегледах пак препратката ти и мога конкретно да отговоря защо го пренебрегваме! ;)
Това което предлагаш (намерих му описанието) действително се оказа рид-ампула , следователно се отхвърля по причини:
- грозно ще седи на коловозите.
- излишно скъпо е (у нас да е преко сили 2 лв.)
- предполага "носенето" на магнит под рамата си от всеки подвижен състав който се предполага да задейства прелеза !
Единствено в негова подкрепа , мога да кажа , че при употребата му , всичко се свежда до обикновенна електротехника , на старият основен принцип - няколко проводника , едно реле и прелез!

Избора си отстава за Павката... :yes:
 

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #34 -: 28 Януари 2009, 09:48:35 »
Ами аз съм се подвел по-скоро... мислех че е обикновен пин контакт... т.е. просто колоосата като мине от там че дава контакт между релсата и средната част... без магнити и т.н. истории...

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1814
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #35 -: 28 Януари 2009, 10:10:30 »
Цитат на: pach link=topic=1205.msg18078#msg18078 date=1233126346
...
- предполага "носенето" на магнит под рамата си от всеки подвижен състав който се предполага да задейства прелеза !

...

Точно това искам да избегна. Ако модула ми беше за лично ползване да мисля да слагам магнити, но при положение, че на него ще се движи подвижен състав на много собственици искам да е унифицирано. Всеки като си пусне вагона или локомотива да има задейставане на схемата.
На мнение съм, че ако така стане, че не може да стане унифицирано, ще бъде просто неохраняем прелез.
Щом е рид ампула и трябва магнит се отказвам от това.
Но вижте това:

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Busch/44-7-0-29123-004009-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/ein_produkt.html

и си кажете мнението.

Плюсът на готовите схеми, е че са предвидени за стандартното захранване на централите, а нашата схема трябва да и правим отделно захранване, но това не е болка за умиране.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #36 -: 28 Януари 2009, 10:36:14 »
За какво отделно захранване говориш???

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1814
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #37 -: 28 Януари 2009, 10:53:07 »
Цитат на: pach link=topic=1205.msg18109#msg18109 date=1233131774
За какво отделно захранване говориш???
Не конкретно за схемата. По принцип са за 12 V. Това имах предвид.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #38 -: 28 Януари 2009, 11:33:11 »
 Павка, идеята за за автоматично спускане и вдигане на бариерата е добра, но реализацията и иска повече място от един модул.
1. Ако приемем, че задействащите елементи (контакт, рид-ампула, оптрон и т.н.) са в края на модула ти, времето за  задействане на бариерите е много кратко и механизъмът им трябва да е електромагнит. По този начин бариерите се вдигат и спускат като отсечени и това движение е много дразнещо. Има ел. механизми, при които движението е плавно и изглежда като истинското.
2. За постигане на горния ефект контактите трябва да са на разстояние от прелеза по-голямо или равно на най-дългия влак. В противен случай бариерите ще се вдигнат преди влакът да се е изтеглил или ще се спуснат след като вече преминава покрай прелеза.
Моят съвет е, остави ги засега спуснати. По-нататък винаги може да им се сложи механизъм.;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #39 -: 28 Януари 2009, 12:06:14 »
Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg18114#msg18114 date=1233132787
Цитат на: pach link=topic=1205.msg18109#msg18109 date=1233131774
За какво отделно захранване говориш???
Не конкретно за схемата. По принцип са за 12 V. Това имах предвид.

И какво от това?
12 V(~16V) си е най-стандартното захранване в железопътният моделизъм !!!
Пак нещо не схващам??????
Какъв е проблема ????

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #40 -: 28 Януари 2009, 12:42:19 »
 :hi:
нека и аз вметна нещичко по темата...:

 За да изглежда по-реалистично, би трябвало на еднопътен участък да има две двойки пускови устройства( оптрони, риид ампули или др.), монтирани по следния начин:
 По посока на движение от т. А към т.Б спускащия бариерите се слага на доста по голямо растояние от прелеза от този, кото ги вдига след преминаването на композицията. А той пък би трябвало да се постави така, че да ги вдига след преминаването на последния вагон. При пътническа композиция от 5 вагона + локомотив ...това прави приблизително 1,60 м след прелеза (за НО )... :wacko: :wacko: :wacko:
 В обратна посока действа втората двойка...разположена аналогично...

...По -интересно е когато прелеза е до гара...тогава спускането на бариерите се свързва с изходните светофори...


   ...поне така е в мащаб 1:1... ;)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #41 -: 28 Януари 2009, 14:09:05 »
При мене има сходен проблем с прелеза, понеже от гарата ми има отклонение за друг маршрут и не затваря бариерите ако го ползвам. Вързал съм затварянето  е за стрелка, не за семафор. Когато наредя маршрута, бариерата пада.  :dirol:

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #42 -: 28 Януари 2009, 14:25:52 »
 затварянето в този случай се осъществява с контакти на всеки коловоз  след  входните стрелки . Мисля че се връзваха в паралел и така на който и коловоз да влезе композициятя  се вдига бариерата...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #43 -: 28 Януари 2009, 14:27:35 »
Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg18092#msg18092 date=1233130230
Но вижте това:

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Busch/44-7-0-29123-004009-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/ein_produkt.html

и си кажете мнението.

Да, това е нещото, пък си го включвайте както искате!


С 2 такива устройства, разположени по подходящ начин можеш да измерваш скоростта на моделите и точно това бях направил преди 10-ина години. Устройството не видя бял свят, но на опитен образец работеше. Проблем тогава се оказа, че не може нито светодиодът, нито фотоприемникът да светят и приемат с постоянни параметри заради насищане на фотоприемника и се налагаше да се използват импулсни режими. Насищането(или нечувствителността) се получва и от всякакъв страничен източник - затова и са му сложили тия козирки. Тук апаратът вече е направен готов, остава само да ползвате предимствата му, а навремето всичко трябваше сам да си правиш и какво - накрая се отказваш.
Ми честито!
« Последна редакция: 28 Януари 2009, 14:46:28 от CALLlO »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идеи за автоматизиран ЖП прелез
« Отговор #44 -: 28 Януари 2009, 15:56:03 »
Импулсните режими са си задължителни в днешно време...
Че то не е дневна светлина , дистанционни , енергоспестяващи лампи ...и куп дреуги смутители на правилната им работа! ;D
А се отказваш ако не ти се работи...
Както казах по-горе , не ти ли липсва тръпката от това да си направиш нещо с ръцете в хобито , не си съвсем ....
(то пък кой ли е...)