Кривата е била временна с ограничение 30 км/ч. У нас имаше същата при спирка Ковачево с временен мост встрани докато строяха нов. Скоростта беше 40 км/ч. Много подобна катастрофа сме имали и тук край гара Роман с бърз влак и жертви.
И у нас има сериозни слабости в уведомяването за новопоникнали намаления на скоростта. На теория има организация за това, но на практика тя не действа, а в допълнение и табелите не винаги са правилно поставени и почти винаги не са светлоотразителни, което пък ги прави не само невидими нощем, а и формално съвсем невалидни.
Иначе в повечето железници е възприет принцип, освен с табели, намаленията да са и предварително известени на персонала. Постоянните са включени в различни книги и други документи, а за временните са възприети различни начини за текущо уведомяване.