Момче, не се еб*вай, щом са ти двуосните вагони , вземи , че си направи един шаблон ако щеш и по NEM - стандарта , дори едно обикновенно дървено трупче, с определена височина на автосцепката спрямо глава релса и спрямо нея си ПРОГОНИ всички останали, като ремонтираш там където трябва, пилиш, доогъваш, пружинки , машинки и всичко което ще ти помогне да станат ЕДНАКВИ И КАЧЕСТВЕНО РАБОТЕЩИ всички автосцепки по вагоните .Не си въобразявай че фирмите производителки са го направили - ние си правим тези "досглобявания" и напасвания , дори на новите си придобивки. Това просто си е правило в моделните кръгове.
Въобще не ти трябват курц куплунзи , защото те правят по стегната всяка композиция с тях , буфер до буфер дори в завойте и т.н , а на теб просто са или стари , или криви, или не добре сглобени автосцепките щом се закачат и откачат когато ТЕ си поискат , а не когато ти трябва.
В ТТ има освен доогъване , дори и пилене на челни повърхности , както и дооформяне на отворите (говоря за предпоследният модел сцепки при тоз мащаб) и т.н. докато започнат да работят перфектно.
Направи си това прогонване (стар военен термин) и тогава след като видиш как работят , се оглеждай за нещо което е скъпо, но все пак необходимо зло, но на по-следващ етап.
И сега се сещам още нещо - дори при перфектно прогонени сцепки, ако трасето ти (било то на килима, кухненската маса , модул или макет) не е добре , право , равномерно и прецизно положено , пак ще ти се разкачват , когато те си поискат!!!