В мащаб 1:1 скоростта е 90 км/ч по права и 40 км/ч по отклонение и при двата модела.
Тези с вътрешните езици са по-евтини, по-разпространени, заемат по-малко място, създават по-малко проблеми, заради по-малкото и по-прости кръстовини. Имат някои елементи, които са взаимозаменяеми с обикновените стрелки с радиус 190 м (езиците, контрарелсите, острите кръстовини). Всяка четворка езици се задвижва от общ обръщателен апарат. Недостатък - малък радиус на отклонението (190 м).
Тези с външните езици са (много) по-скъпи, по-екзотични, по-големи, с повече и по-сложни кръстовини, нестандартни езици и контрарелси. При централизирано управление изискват отделен обръщателен апарат за всяка двойка езици. Единствената полза е големият радиус на отклонението - 300 м и затова се полагат на места, където преминават пътнически влакове. По правилник всички стрелки, по които преминават пътнически влакове в отклонение трябва да са с радиус не по-малко от 300 м с оглед на комфорта при пътуване.