Благодаря ви. Относно мащаба ето как стигнах до това решение. По това време преди година просто ровех в нета. Нямах някаква сериозна нагласа, че искам да се занимавам с това. Тогава попаднах на сайта с макетите на щутгартските гари, който намирам за феноменален, препоръчвам ви погледнете линка. Там при спазени пропорции са изградени цели квартали около тях в мащаб 1:160 и за мен те са класи над прехваления миниатур вундерланд. Това разпали любопитството ми и отидох до малкия ЦУМ. Там си купих каталог на Лима 1:87 за 2009г. и брой 1 на ж.п. Моделизъм (междувпрочем какво става с това списание, други броеве излизали ли са? Аз не намирам). Там видях статията за макета на Жорж, който адски много ми хареса. Там той има едно изречение в смисъл, че по-малкият мащаб позволява богат, но и балансиран (без претрупване) макет и аз веднага се съгласих. Виждате ли, мен не ме интересува толкова детайлността. Да се спазват това какъв цвят са дръжките на еди си кой реален локомотив, да може като погледнеш в кабината да можеш да прочетеш имената на машиниста, изписани на униформата му... Не съм съгласен с това как непременно гарата трябва да е реална, подвижният състав да е реален, иначе от макет това се превръща в най-проста детска играчка. Интересува ме, нека кажа така, функционалната достоверност. Тоест дори сам да си проектирам сграда, ако в реалния свят тя добре би изпълнявала функцията на гара какво значение има, че липсва реален прототип. Ако локомотивът изглежда достоверно какво значение има, че в лице копира примерно Вектрон, отстрани е като Прима, а ходовата част и покривът са на Лок 2000? Каква е логиката високоскоростна мотриса в реалните железници да пъпли по макета или с някакви феноменални скорости да взема завои, които в реалността съответстват на радиуси 200-300м? Затова съм се насочил към алпийски релеф с две котловини в предната част, а между и около тях високи планини, по които да има една - две хижи и далекопроводи. Така скоростните влакове ще се движат по права линия през тунел между двете гари, а острите завои ще са скрити от друг дълъг тунел зад котловините. Виждам две гари. Едната модерна с голям гаров комплекс и малко жилищни блокове зад нея. За прототип виждам гарите във Висп, кантон Вале или Кур, столицата на кантон Граубюнден. Другата гара ще е малка с типично алпийско селце с повече къщи, селскостопански постройки, черни пътища и пасбища, някое австрийско селце или такова от кантоните Ури, Швиц, Обвалден, Нидвалден или Тичино.