Внимание: тази тема не е активна от 120 дни.
Моля, ако модераторите решат за необходимо, нека преместят поста на по-подходящо място.
Пиша в тази тема по няколко причини:
- Много интересна тема, която е замряла преди доста години, a може би има накъде още да се развие;
- Не мисля, че е удачно за щяло и нещяло да се отваря нова тема, при положение, че вече има такава с подобно съдърание;
- Въпросите ми са свързани c представени тyк пътнически вагони;
- Въпросните вагони сме ги търкаляли и в БГ, даже доста, май даже още се търкалят, не знам. Та може би ще е интересно и за БДЖ феновете.
Понеже се опитвам да бъда "дисциплиниран хобист" без да навлизам в радикални измерения
, се опитвам да събера разни нещица, дето не са от кол и въже. Не за друго, ами защото на мен така ми е кеф. А именно в случая композиция в епоха IV, администрация Deutsche Reichsbahn. Става дума за UIC-Z, или т.нар. Halberstadt вагони в ливрея зелено/слонова кост/кафяво. Не можах да разбера дали Deutsche Bundesbahn също са ги ползвали и в какъв вариант, но както и да е. След обединението се променя ливреята, поради което вече не са обект на моя личен интерес, поне засега (все пак степента на заболяване обикновено нараства с времето
). От въпросната композиция се сдобих с всичко желано без първокласен вагон. Даже 2. класа имам 2 за разкош, макар и с еднакви номера. Моделите са на Tillig H0, а техния първокласен 74408 е отдавна изкупен. Вързал съм им и една Bautzen Mitropa (Tillig 74725) да си гукат. Все още не съм решил дали искам кушет вагон, Tillig го имат в наличност, Roco ще го пускат тази година. Освен това Tillig имат и някакъв който прилича на безкупеен - 74432, който също е изкупен. Без последните 2 ще мина но без първокласен малко не ми се остава.
Отплеснах се.
Да си дойда на думата - леко съм объркан от моделите на Tillig: 74408, 74416, 74419, 74420 и Roco 74800, 74801, 74802/74803, 74805.
Тук пише, че в DR означението им е било Am за първа класа, Bm за втора, ABm за смесен първа/втора и BDmsb за комбиниран втора класа/багажен. Дотук добре. Защо обаче комбинирания 2.Kl/Packwagen 74420 на Tillig е обозначен с BD
omsb, което би означавало DB (не можах да разбера за Bundesbahn ли става въпрос или DB-AG, но няма значение). Това
о откъде идва?
Втория въпрос е относно
е-тата в означението, напр. Am
e, обозначаващи електическо отопление. Защо в същата таблица, в графата за DR въпросното
е е в скоби и защо изобщо го има, при положение, че означение
m включва електрическо отопление? Или аз гешно съм разбрал?
Третия въпрос е всъщност първия, който ме налегна: Въпросните модели на Roco и Tillig от един и същи тип ли са, или имат разлики? Щото ако нямат такива (освен в експлоатационните номера), мога спокойно да попълня липсващия ми първокласен вагон със 74800 на Roco. Че и още 2 второкласни с различни експл. номера, то направо си става мечта.
И четвърти, засега последен и мааалко по-встрани: Каква машина би била най-подходяща да тегли целия този цирк? Аз отначало мислех за BR119, после за BR211, а според снимките, които се намират в нета най-често се среща BR132 (или някаква подобна DR Ludmilla).
Надявам се не съм ви объркал, опитах се да съм кратък в питанията.
Благодаря предварително!
Поздрави,
Станислав