Състоянието до момента:
Започнах югоизточния ъгъл. Тук тествах основата, рамката, стрелките, подложки, баластиране (първото, което направих!), както и всички други видими и невидими детайли:
Водната кула и къщичката претърпяха още обработки (след представянето им в темата за състаряването). Eдиният пигмент (на MIG) се измиваше лесно и трябваше да го фиксирам (Topcoat на MR Hobby). Резултатът беше плачевен - загуби се не само състаряването, но се "заличиха" и част от финните повърхности (матрицата на Auhagen поне за този модел е със страхотна тектура и детайлност). Настоящият вид е само с акрилни боички (естествено моделни), кулата е и с допълнителен лак (колкото да видя че вече не пречи). Бялата фуга на къщичката е умишлено подсилена. Кулата трябва да остава в "сянка" с по-тъмни тонове, а къщичката ще стои на чакълеста площадка:
Започнах и градинката около кулата:
Към комплекта има и депо. При него има завършено само задвижването на вратите, както и част от интериора. Предстои осветлението, както и боядисването:
Допълнително намерих място и на едно въглищарниче. Изглед отзад (освен за фотография не знам дали ще се вижда повече от такъв ракурс):
Предполагам се забелязва че гърловината е във вертикална крива, след което започва изкачване. Това ми създаде доста работа - саморъчно направени стрелки, плавен преход към изкачването, едновременно с това различни хоризонтални крива, дори и леко надвишение на външната релса. Прибавям и меката основа - фибран 20 мм. Разбира се тук е подсилен с едно ребро отдолу за да не се огъва. Резултатът е учудващо добър - пробвах и с двуосни вагончета, и с дълги четириосни - за сега няма "куцане" и движението е доста добро. Едновременно с това "открих" и как да променям нивото на отделни участъци от релсовия път, за да го докарам до желаното, без да губя баластрата или други съседни участъци.
Общ вид на наличните постройки и съоръжения. Водопойният кран до сега не е "пипван".:
Едновременно с това са тествани и доста от схемите, с които ще се управлява цялото това чудо. Пултът ще е това:
Връзката с макета ще е с лентови кабели за лесно разглобяване и сглобяване на макета. Избрах си 20-пинови кабели - собственоръчно изработени. (за сега ми стигат два за цялата тази гърловина, коловози, изолирани участъци и т.н.). Като стигна до светофорите ще сложа и още едно кабелче. Всички механизми се демонтират "лесно" за да си ги работя и правя в удобна поза (а не под макета). Вид отдолу - виждат се двете задвижвания на вратите, както и задвижванията на стрелките (те ще бъдат значително преработени в контактите си). Долу в дясно се виждат и двата куплунга за лентовите кабели. Навсякъде се виждат и дву- или три-пинови куплунзи за лесно разкачане и тестване на отделните велиги.
Това е за сега. Предстои довършване на депото, водопойният кран, корекция на стрелковите апарати, както и двора на депото.