Поставяне на декодер на PIKO Taurus в ТТ (1:120)
Моделът е от новото производство на PIKO от 2009 г. с кат.№ 47415.
Разглобяването на локомотива е лесно. Просто се изваждат четирите буфера и корубата се издърпва нагоре. Няма нужда от никакви инструменти.
Моторът е централно разположен. В единия край е поставен куплунг по NEM652, като върху него е монтиран и LC филтърът на мотора. В куплунга е поставена заводска заглушка. На другия край на локомотива има специално пластмасово легло, където може да се постави декодер. Осветлението на локомотива е с миниатюрни крушки. Казано иначе, локомотивът е DCC Ready.
Поради тази причина цифровизацията му е съвсем лесна. Става по същия начин, както е при ICE3 на PIKO.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4348.msg90125.html#new За цифровизирането на модела използвах декодер на ESU LokPilot 4.0 /без звук/ с куплунг NEM652 – кат. № 54610. С помощта на отвертка заглушката се изважда внимателно и на нейно място се поставя куплунгът на декодера. И тук трябва да се внимава да не се обърне последният, тъй като по него няма никакви означения. Ориентирах се по цветовете на кабелчетата. Кабелите на декодера, които дойдоха доста дълги при ICE-то, тук пък паснаха идеално. Наложи се само леко да избутам дроселите на моторния филтър, защото пречеха на кабелите, излизащи от куплунга. Декодерът легна идеално на специално място за него. Поставих го под минаващите кабели и го фиксирах със скоч лепенка. Засега оставих оригиналните крушки на фаровете.
LC филтърът на мотора не се сваля и не се променя както при ICE-то. Наличието му не пречи на работата на декодера.
Локомотивът с поставен кожух.
Локомотивът също бе тестван на клубните модули на КЖМБ