Дойде и понеделник от новата седмица.
И така, продължавам с обещаното.Вие питайте и променяйте,
щото обещахте да ми помогнете в трудния избор!
Втори релсов план:В основата му е нещо такова...
...само че променено след "пречупването" му през мойте изисквания.
Та съгласно тях - ето какво се получава:
Планинската гара в близък план.
(от долу се виждат релси покрити с трева ,
но за сега не съм си играл с макроса да го оправям...)
Поглед към планинската част над кръговото депо.
(и то е не е съвсем наред, но ви дава представа...)
Тук имам не един, а цели два макетни офис (и то двойни) коловоза.
Едната двойка се спуска, а по-близката до края на макета и на равнището
на първи етаж.
Над спускащият се двоен коловоз, пък се вижда изкачващата
се към разменната гаричка (спирката) единичен клонов участък.
На него е голям мост (така се отказах от виадукта във планината...).
Зад него е част от товарната гара, при голямото депо.
Ето поглед на макета през мрежа...
А ако Зазко (
) пак му е трудно да си го представи, ето поглед и отдолу на целия макет.
Движението се осъществява двупосочно през гарата,
където всъщност на входно - изходните стрелки ще има два електронни блока,
защото на практика се образуват своеобразни уши.Ако движещите се влакове
не преминават в района на гарата от външен към вътрешен овал,
то и от двете и страни има достатъчно дълъг релсов път за времетраенето на пътуването.
Планинският клон, нарочно е увъртолен (зазо този път е без фльонга) и се
получава визуално разнообразие при влизането/излизането в единичния тунел.
Горе "на върха" пак ще си е дърводобива, а около разменната спирка,
съответно вилната зона (или малко селце/махала).
Тук освен по-добре разгърнатото кръгово депо, имам и повече коловози за товарни композиции,
включително и от лявата страна на разклонителната гърловина.
Въобще диагонално разположение на наличната площ на която и да е гара,
благоприятства развитието на нейните коловози , като брой и функции.
Това е ...може би трябва да уточня, че наклоните са максимум 3 %,
а най-малкият радиус в кривите е пак 396 мм.