Най-безопосно се почиства с чист, етилов спирт от аптеката.
100 ml е около 2 и нещо лв. Внимавай - чистиш плоското на колоосите и мед/месинг пластините от токоснемането.
Мелио - НЕ!!! От спирта пази корубите (боята им) и най-вече надписите. Така е при старото производство, но и новото не понася спирт и т.н.
Както е казал Митко, най-вероятно искри колектора на двигателя. Само там е "позволено" искрене, но не е желателно!
Има ли там искрене, значи медните пластини от ротора, са замърсени до черно. Колкото по-искри, толкова по се цапат.
...От четките, които са мека графитна смес. Чистиш медта и сменяш четките. Продават се. Но по-добре смени двигателя с по-нов. Може просто и магнитите да са му
остарели, за това да е лошо въртенето...
Оранжевото блогче с надпис f33n 5v e керамичен кондензатор, със стойност 33нанофарада на 5(?)волта ...Вероятно е 50 волта...Или поне 15. Няма голямо значение. Той заедно с описаните дрросели, прави по- малко искрено, което освен че замърсява колектора и надира четките, смущава и радиоприемниците...Та чак до старите телевизори.
Направи едри (макро) снимки, за да определим какъв е точно проблема. Или покажи на опитен хобист модела.
Каквото и да правиш, първо го кажи тук ...
Да не се скапват нещата още повече
При разглобяване, снимай с телефона, за да можеш и да сглобиш после