Ето една схемичка и от мене. Едва ли откривам топлата вода, още повече, че това вече е коментирано в друг раздел, но пък може на някой да му е от полза.

Схемата е оразмерена за спален вагон с 4 бели светодиода, но може да се преоразмери според нуждите. При потегляне на влака, започва зареждане на supercap кондензатора, като консумацията при макс. напрежение е около 60mA. Зарядът на кондензатора е в пряка зависимост от подаденото напрежение и времето на движение на композицията. Светодиодите започват да светят с постоянна сила на светлината при преминаване на границата от 6-8V, като тя се запазва при нямаляване или пълно отпадане на напрежението в рамките на 5-10 минути (в зав. от капацитета и заряда на кондензатора). Първият резистор определя тока (респ. времето) за зареждане - колкото е по-малка неговата стойност, толкова по-бързо се зарежда кондензаторът. Премахването му не е желателно, тъй като това ще натовари захранването (особено при повече вагони), а и ценеровият диод почти сигурно ще изгори. Вторият резистор определя тока през светодиодите - колкото е по-голяма неговата стойност, толкова по-слабо (и по-дълго) ще светят светодиодите. Хубавото е, че тия LED-чета светят ярко при минимален ток и са достатъчни евтини за да се освети цяла една композиция с пътнически вагони, дори и при 5k съпротивление и 8-10 диода. Цената на елементите в схемата е под 10 лв, като най-скъп е supercap кондензатора (води се memory backup в Комет или goldcap на други места), а един светодиод е 60 стотинки.
Долното клипче е на същата схема, но оразмерена за 6 светодиода, с първи резистор 150 ома и втори резистор 1к. Трансформаторът е включен на прибл. 8V за около 10 секунди, след което го изключвам. Светодиодите продължават да светят, като на 3-тата минута светят с около 75-80% от първоначалната сила (мерено на око

)
Клипче на схема с 6 светодиодаМисля си, че така спокойно може да се кара аналогов пътнически влак вечер, с престой от по няколко минути на гара, без "лампите" в купетата да "гаснат", докато композицията е спряла

Може да се добави и ключе, което да изключва светодиодите при дневно каране, но засега не съм мислил да слагам такова. Схемата е приложима и за дигитално управление, но там кондензаторът става излишен.
По-натам ще се постарая да залепя елементите на платка и да осветя пробно един Y вагон в ТТ и ако стане добре, ще пусна снимки, ако не - ще пия една студена вода
